Profesjonalna reklama w kilku krokach
Dobra reklama powinna być oryginalna, zaprojektowana w sposób profesjonalny, z odrobiną dowcipu, a nawet szczyptą kontrowersji, ale przede wszystkim by osiągnąć zamierzony efekt musi przykuwać uwagę i pozostawiać ślad w świadomości odbiorcy.
Niestety nie wszystkie banery reklamowe posiadają powyższe cechy, zatem jak wykonać profesjonalną reklamę, która będzie odpowiednia w odbiorze, skuteczna i dotrze do odpowiednich klientów?
Podstawowa zasada tworzenia reklamy brzmi - im większe, tym lepsze. Duży przejrzysty baner reklamowy nie zniknie niezauważony w przestrzeni miejskiej, ponadto jego czytelność również będzie znacznie lepsza. Oczywiście nie wszędzie ta zasada ma zastosowanie, gdyż reklama internetowa wielkości całego ekranu monitora bardziej zdenerwuje użytkownika, niż do czegokolwiek zachęci, dlatego w tym przypadku warto zachować bardziej racjonalne proporcje.
Oczywiście podczas projektowania pamiętać należy także o tym, że im mniej informacji, tym lepiej są one widoczne, dlatego warto ograniczać się do niezbędnego minimum i prezentować jedynie logo firmy, krótki opis profilu, lub usługi i kontakt w formie adresu, telefonu itp.
Banery reklamowe łatwiej zapadają w pamięci, jeśli zastosowana jest w nich prosta forma przekazu i możliwie najmniej treści, dlatego hasło reklamowe powinno być przede wszystkim zwięzłe i chwytliwe. Warto także zaprojektować je w taki sposób, by w chwili spojrzenia na reklamę od razu rzucało się w oczy. Istotne jest także stawianie na kształty proste i łatwo rozpoznawalne, które będą odebrane we właściwy sposób. Wielu ludzi jest przecież wzrokowcami i znacznie bardziej od treści zapamięta np. logo firmy czy charakterystyczny symbol umieszczony w reklamie.
Zobacz ofertę banerów reklamowych: http://www.vizer.pl/oferta/banery-reklamowe/
Kolorystyka reklamy także ma znaczenie, ale nie należy w tej kwestii zbytnio przesadzać. Lepiej stosować sprawdzone rozwiązania i starannie dobierać kolory najlepiej o barwie bardziej stonowanej. Wskazana jest także zastosowanie kontrastów w przypadku tekstu i tła, co zwiększy czytelność baneru reklamowego.
Autor: Vizer Agencja Reklamy Wrocław