Profesjonalny partner w biznesie
Prowadząc przedsiębiorstwo zadajemy sobie pytanie jakie cechy powinniśmy posiadać, by być atrakcyjnym partnerem do współpracy. Oczywiście, nie ma jednej odpowiedzi na to pytanie, jednak istnieje wiele firm, które można wskazać jako wzór.
Jedną z nich jest Ever - lider na rynku usług porządkowych, eksploatacyjnych i pokrewnych (tzw. facility services). Grupa kapitałowa Ever w ramach swojej działalności skupia kilka spółek, m.in. Security Plus, Propel System, Ever Sport, HR Progress i Property Expert. Tak szeroki wachlarz prowadzonej działalności pozwala im na kompleksową obsługę klientów oraz elastyczność w ramach proponowanej oferty. Również postrzeganie celów partnera jako swoich własnych, przyczynia się do rozwoju jego konkurencyjności.
Jak to wygląda w praktyce? Przyjrzyjmy się bliżej współpracy Ever z ich partnerami. Pierwszym krokiem jest właściwe rozpoznanie potrzeby klienta. Wieloletnie doświadczenie pozwala określić, jakich norm i standardów w ramach danej branży należy przestrzegać. Następnym krokiem powinno być szczegółowe uzgodnienie zakresu świadczonych usług i terminu ich realizacji. Kroki te mogą się wydać oczywiste, jednak niezwykle istotne jest rozplanowanie harmonogramu prac i terminowe wywiązanie się z ich wykonania. Długoletnie doświadczenie w branży mówi, że najczęściej stawianym zarzutem jest właśnie nierzetelność i niedotrzymanie terminu.
Najważniejsza jednak wciąż pozostaje jakość. Ever spełnia rozmaite standardy i wymogi stawiane jej przez partnerów. Świadczą o tym liczne certyfikaty uzyskane w trakcie prowadzenia działalności: Jakość Roku 2010, Solidna Firma 2008, Globalny Certyfikat ISO 9001:2008 oraz certyfikat programu „Gwarant Czystości i Higieny" to tylko niektóre z nich. Odpowiednio przeszkolony personel, nowoczesny sprzęt i najnowsze technologie sprawiają, że prace wykonują nie tylko sprawnie, ale i wydajnie, co jest wartością dodaną świadczonej usługi. - Inwestycja w wiedzę, sprzęt oraz nabyte z czasem doświadczenie są gwarantem rozwoju i jakości, które wcześniej czy później przynoszą zysk - mówi Prezes Zarządu Ever, Paweł Łossowski.
Kolejną cechą partnera biznesowego, którą może poszczycić się Ever jest umiejętność wysłuchania i dostosowania się do potrzeb. Elastyczność i indywidualne podejście do usługobiorcy procentują, ponieważ klient otrzymuje nie tylko to, czego chce, ale w ten sposób sami sobie stawiamy coraz wyższe wymagania. Uwzględnienie polityki prywatności i profilu działalności naszego partnera oraz standardów jakościowych czy wielkości założonego budżetu będzie dodatkowym atutem.
Profesjonalny partner w biznesie wie, że ważny jest nie tylko klient, ale i pracownicy. Ever dba, by jej personel był nie tylko odpowiednio wykwalifikowany, ale również zadowolony z pracy w firmie. Troszczy się więc o dobre warunki pracy, należne świadczenia socjalne czy dopasowanie grafiku zmian według potrzeb. Pracownik identyfikujący się z marką i jej wartościami to wewnętrzny sukces firmy.
Podejmowanie nowych wyzwań nieodłącznie związane jest z rozwojem. Szeroki zakres usług i odpowiednio doświadczona kadra są w stanie odpowiedzieć na niejedną potrzebę usługobiorcy. - Dzięki certyfikowanym metodom zarządzania, na których bazujemy oraz nadzorowi wykonywanych prac, jesteśmy w stanie monitorować i na bieżąco oceniać jakość wykonywanych zadań. Sprzyja to podnoszeniu wydajności naszej pracy, równocześnie powodując wzrost konkurencyjności klienta. Jego zysk jest również naszym zyskiem - zauważa Paweł Łossowski.
Chcąc być postrzeganym jako zaufany partner, nie można zapomnieć o działaniu zgodnym z obowiązującymi normami i zasadami. Duża firma, prowadząca działalność w różnych sektorach, musi mieć mocne fundamenty, dlatego każde podjęte działanie powinno być zgodne z przyjętymi i sprawdzonymi procedurami. Działanie według jasno określonych zasad powinno być jedną z podstawowych wytycznych polityki działalności każdej firmy.
Pamiętajmy więc, że profesjonalizm to nie tylko wiedza, doświadczenie i rzetelność. To cała etykieta biznesowego savoir vivre. Bez poszanowania podstawowych zasad dotyczących sytuacji wewnątrz organizacji, nie możemy liczyć na dobre relacje z partnerami biznesowymi. Mając uporządkowaną i odpowiednio ustrukturyzowaną firmę, dbajmy o jej rozwój. Niech naszym celem w relacji z partnerem będzie potraktowanie jego potrzeb jako naszych własnych - da to gwarancję jakości i zadowolenie, a wtedy zysk przyjdzie sam.
Nadesłał:
adStone
|