Program "Nowoczesna Uczelnia" zainaugurowany!
Microsoft Dynamics, CSF Polska i portal rp.pl promują inicjatywę informatyzacji polskich uczelni wyższych
Dnia 30 listopada odbyła się konferencja inaugurująca program „Nowoczesna Uczelnia", zorganizowana przez propagatorów idei informatyzacji szkolnictwa wyższego - CSF Polska i Microsoft Dynamics - dział aplikacji biznesowych Microsoft przy wsparciu portalu rp.pl. W spotkaniu uczestniczyli kluczowi przedstawiciele wyższych uczelni publicznych i niepublicznych - Rektorzy, Prorektorzy, Kanclerze, kierownicy działów IT, osoby sprawujące nadzór nad zamówieniami oprogramowania dla szkół wyższych oraz media.
Ideą programu jest promowanie systemów informatycznych, które pozwalają polskim placówkom dorównywać europejskim standardom uczelni wyższych oraz wspomagają zarządzanie zasobami uczelnianymi. Od dzisiaj polskie uczelnie zaangażowane w rozwój własnej infrastruktury IT będą wyróżniane specjalnym certyfikatem - złotym, srebrnym bądź brązowym, w zależności od etapu realizacji wdrażania aplikacji. Złoty Certyfikat „Nowoczesna Uczelnia" otrzymają uczelnie już korzystające z systemu klasy ERP, a Srebrny Certyfikat - szkoły wyższe będące w trakcie procesu wdrażania aplikacji ERP. Brązowy Certyfikat „Nowoczesna Uczelnia" przyznany będzie wszystkim tym uczelniom, które zgłoszą swój akces do programu i uzyskają pierwszy stopień certyfikacji, polegający na przeprowadzeniu wewnętrznego audytu przez specjalnie powołanego Audytora. Po spełnieniu określonych wymogów uczelnie będą mogły ubiegać się o wyższy certyfikat.
- Systemy klasy ERP mają za zadanie wspomóc uczelnie wyższe w prawidłowym zarządzaniu wszystkimi jej obszarami oraz w podnoszeniu jakości obsługi studentów. Bez korzystania z nowoczesnej infrastruktury IT, jest im trudniej konkurować z europejskimi szkołami wyższymi - powiedział Mariusz Wołodźko, szef działu Microsoft Dynamics w polskim oddziale Microsoft. - Systemy klasy ERP zapewniają uczelniom odpowiednią jakość świadczonych usług, umożliwiają efektywne zarządzanie środkami trwałymi i kadrami, a także usprawniają procesy obsługi studiów, w tym rozliczenia finansowe obejmujące kwestie stypendialne i granty - dodaje.
Głównym tematem poruszanym podczas spotkania była kondycja informatyzacji polskich uczelni wyższych oraz problemy z tego wynikające. Poruszone zostały także zagadnienia dotyczące określenia specyfiki przedsięwzięcia związanego z wdrożeniem zintegrowanego systemu ERP na uczelni wyższej i różnic pomiędzy punktem widzenia uczelni, a dostawcy oprogramowania, poprzez czynniki konieczne do odpowiedniego przygotowania się do procesu, sposób realizacji zamówienia systemu w kontekście Prawa Zamówień Publicznych, aż do wykorzystania doświadczeń innych organizacji dla minimalizacji występujących i coraz bardziej znanych ryzyk. Ponadto Prelegenci podzielili się z uczestnikami swoimi doświadczeniami jakie nabyli podczas implementacji systemów, a także omówili jak właściwie dobrać, wdrożyć i uruchomić narzędzie wedle indywidualnych potrzeb placówki.
- Celem konferencji było podzielenie się wiedzą oraz konstruktywnymi wnioskami płynącymi z rzeczywistych doświadczeń uczelni w kontekście zamówienia, wdrożenia i utrzymania zintegrowanych systemów wspomagających zarządzanie. Największą wartością inicjatywy jest możliwość wyprowadzenia praktycznych wniosków z doświadczeń uczelni, które mają za sobą wdrożenie systemu ERP lub są na zaawansowanym etapie tego procesu, oraz wykorzystanie tych doświadczeń przez uczelnie, które rozważają lub planują w przyszłości zakup systemu wspomagającego zarządzanie placówką. Odmienność tej konferencji przejawiała się w tym, że w założeniu jej cele nie były oparte na prostym przekazie z doświadczeń uczelni czy prezentacjach konkretnych firm lub systemów, ale na wymianie wiedzy w zakresie wniosków z owych doświadczeń - powiedział Piotr Fałek, Prezes Zarządu, CSF Polska.
Więcej informacji na temat konferencji i programu „Nowoczesna Uczelnia" można znaleźć na stronie: www.nowoczesnauczelnia.rp.pl
Informacje o firmie :
CSF Polska jest dostawcą usług konsultingowych w zakresie informatycznych rozwiązań biznesowych dla średnich i dużych przedsiębiorstw, instytucji oraz uczelni wyższych. Firma zapewnia usługi w zakresie analizy i wizualizacji procesów, wdrożeń rozwiązań IT, szkoleń profesjonalistów IT, usług wsparcia, roll out'ów, usług BPO oraz off shore. CSF Polska jest partnerem Microsoft Dynamics oraz SAP Polska. Do najważniejszych Klientów firmy należą: Cementownia ODRA, Complex SA, Cyfrowy Polsat, Herbapol, ICI Polska, Lindab, Mercor SA, MGE UPS, Multimedia SA, ORCO, Tabak Polska Uniwheels, WizzAir, Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie, Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu oraz Warszawski Uniwersytet Medyczny. CSF Polska należy do Grupy Kapitałowej Syntea S.A. Firma posiada szereg nagród potwierdzających innowacyjność jej usług, m.in. Partner Roku 2009 Microsoft Dynamics AX w Europie Środkowo-Wschodniej, Kamerton Innowacyjności 2008, Nagrodę Gospodarcza Prezydenta Miasta Lublina w kategorii Firma Innowacyjna oraz wyróżnienie w konkursie Krajowi Liderzy innowacji. Wiodącym rozwiązaniem CSF Polska jest platforma one4all wspomagająca zarządzanie wszystkimi procesami w organizacji w obszarach: podstawowych procesów biznesowych, zarządzania komunikacją i workflow, zarządzania projektami, analiz oraz raportowania.
CSF Polska od wielu lat współpracuje z uczelniami wyższymi w zakresie opracowywania i wdrażania systemów wspomagających zarządzanie. Wśród uczelni korzystających z rozwiązań firmy są Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie, który korzysta z wdrożonej przez firmę elektronicznej rekrutacji, obsługi dziekanatu oraz toku studiów. Natomiast w projekcie realizowanym dla Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu platformą one4all zostały objęte obszary: finansów i księgowości, obsługi środków trwałych, obsługi bankowo-kasowej, gospodarki materiałowo-magazynowej, kadr i płac oraz możliwość dostępu do kodu źródłowego w celu samodzielnej modyfikacji. Obecnie trwają pierwsze prace związane z wdrażaniem rozwiązania na Warszawskim Uniwersytecie Medycznym.
Informacje o firmie :
Microsoft jest międzynarodowym producentem oprogramowania komputerowego, aplikacji serwerowych i technologii informatycznych dla klientów indywidualnych, firm i instytucji. W ofercie spółki znajdują się m.in.: system operacyjny Microsoft Windows, oprogramowanie biurowe Microsoft Office System, rozwiązania wspierające zarządzanie z rodziny Microsoft Dynamics, aplikacje serwerowe Microsoft Windows Server System oraz technologia Microsoft.NET.
Microsoft Corporation powstał w 1975 roku w USA, a polski oddział firmy istnieje od 1992 r. W swoich filiach na całym świecie Microsoft zatrudnia ponad 95 tys. specjalistów z różnych dziedzin, w tym ponad 300 osób w Polsce. Ponadto, w Łodzi i Poznaniu działają Centra Innowacji Microsoft. Microsoft współpracuje z ośmioma tysiącami partnerów i dwudziestoma tysiącami inżynierów w całej Polsce.
Firma Microsoft została zbudowana w oparciu o przekonanie, że nowe technologie, jeśli uczynić je dostępnymi i przyjaznymi, są doskonałym narzędziem do rozwoju i realizacji marzeń, pozwalają na pełne wykorzystanie możliwości, jakie drzemią w nas samych i otaczającym świecie. Dlatego też, polski oddział Microsoft bierze aktywny udział w rozwoju gospodarki i społeczności lokalnej w Polsce. Naturalną konsekwencją tego zobowiązania i prowadzonej działalności biznesowej jest realizowanie zadań społecznych w obszarze edukacji informatycznej i walki ze zjawiskiem „wykluczenia informacyjnego". W listopadzie 2008 roku Microsoft za projekt „Partnerstwo dla Przyszłości" otrzymał główną nagrodę - statuetkę Złotego Spinacza, przyznawanego w najważniejszym konkursie w polskiej branży PR „Złote Spinacze", a w niespełna rok wcześniej, zaszczytny tytuł „Inicjatywy Edukacyjnej Roku 2007" przyznawany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej i Głos Nauczycielski. Celem tego realizowanego od 2004 r. projektu jest wspieranie polskiej edukacji w innowacyjnych działaniach, które przeciwdziałają zjawisku „wykluczenia cyfrowego" młodego pokolenia.
Z kolei w partnerstwie z organizacjami pozarządowymi, firma wspiera społeczności marginalizowane w dostępie do nowych technologii - wiedzy, informacji i umiejętności informatycznych. W uruchomionym we wrześniu 2006 roku programie „Microsoft dla non-profit", firma przekazuje bezpłatnie swoje oprogramowanie na rzecz organizacji społecznych. W 2007 roku Microsoft otrzymał tytuł Dobroczyńcy Roku 2006 w kategorii „Strategiczne programy społecznego zaangażowania firmy", przyznany przez Akademię Rozwoju Filantropii w Polsce.
Microsoft konsekwentnie potwierdza także swoją wysoką pozycję wśród pracodawców, zajmując od kilku lat czołowe miejsca w badaniu prowadzonym przez Hewitt Associates i zdobywając tytuł „Najlepszego Pracodawcy w Polsce".
Zapraszamy do odwiedzenia polskiej strony firmy Microsoft pod adresem: http://www.microsoft.com/poland lub kontaktu z Centrum Obsługi Klienta Microsoft pod numerem 0 801 308 801.
Microsoft, Windows, Windows Mobile, Visual Studio, Windows Server System, Windows Server, SQL Server, Visual Studio, BizTalk Server, Microsoft Dynamics są zarejestrowanymi znakami towarowymi, bądź znakami towarowymi Microsoft Corp. w Stanach Zjednoczonych i/lub w innych krajach. Nazwy wymienionych firm i produktów mogą być zastrzeżonymi znakami towarowymi ich właścicieli.
Dodatkowych informacji udzielą:Agnieszka Dziedzic
Microsoft Sp. z o.o.
Al. Jerozolimskie 195 A
02-222 Warszawa
tel. 0 22 594 10 00
fax. 0 22 594 10 02
e-mail: adziedzi@microsoft.com
Joanna Frąckowiak
Microsoft Sp. z o.o.
Al. Jerozolimskie 195 A
02-222 Warszawa
tel. 0 22 594 10 00
fax. 0 22 594 10 02
e-mail: joannafr@microsoft.com
Piotr Kaniowski
Microsoft Sp. z o.o.
Al. Jerozolimskie 195 A
02-222 Warszawa
tel. 0 22 594 10 00
fax. 0 22 594 10 02
e-mail: v-piotrk@microsoft.com
Anna Wardziak
Audience Marketing Manager
Microsoft Sp. z o.o.
Al. Jerozolimskie 195 A
02-222 Warszawa
kom. 0 608 314 617
e-mail: v-anward@microsoft.com
Agnieszka Zarzycka
Audience Marketing Manager
Microsoft Sp. z o.o.
Al. Jerozolimskie 195 A
02-222 Warszawa
kom. 0 609 991 398
e-mail: agnieszka.zarzycka@microsoft.com
Edyta Migałka
Dyrektor Pionu Komunikacji
CSF Polska Sp. z o.o., Grupa Syntea
Ul. Nałęczowska 30
20-701 Lublin
tel. 0 81 441 04 45
kom. 0 514 601 858
e-mail: edyta.migalka@syntea.pl
Nadesłał:
EW
|