Programy partnerskie na Facebooku – nowe narzędzie sieci Afiliant.com


2011-12-16
Potencjał biznesowy serwisów społecznościowych stale rośnie. Narzędzie umożliwiające generowanie i publikowanie postów z linkiem partnerskim na Facebooku to dobry przykład wykorzystania największego portalu społecznościowego w działaniach e-commerce.

Takie rozwiązanie oferuje od niedawna sieć afiliacyjna Afiliant.com.

Po zalogowaniu w panelu administracyjnym wydawca zyskuje dostęp do aplikacji, która pozwala w prosty sposób publikować posty na portalu Facebook. Wydawca wybiera swój prywatny profil lub stronę firmy, którą administruje.

Rosnąca popularność portalu i jego obecność w strategiach komunikacyjnych liczących się firm przyczyniły się do stworzenia pojęcia „F-commerce". W wąskim rozumieniu oznacza to przeniesienie procesu zakupowego na ekosystem portalu. W szerszej perspektywie są to działania polegające na korzystaniu z mediów społecznych w celu wspierania transakcji kupna i sprzedaży.

- Narzędzie do publikowania postów na portalu Facebook to wstęp do działań f-commerce. Media społecznościowe w dużej mierze wykorzystują potęgę wzajemnego zaufania, dlatego produkt polecany przez wydawcę o dużym zasięgu w social media zwiększy liczbę potencjalnych klientów reklamodawcy - tłumaczy Waldemar Sadowski z sieci afiliacyjnej Afiliant.com.

W sześciu krokach prześledzimy mechanizm działania aplikacji przygotowanej przez sieć afiliacyjną:

Krok 1
Wydawca w panelu administracyjnym serwisu Afiliant.com wybiera program reklamodawcy, którego produkt chce reklamować w ramach platformy społecznościowej.

Krok 2
Następnie za pomocą wyszukiwarki wybiera produkt, którego będzie dotyczył post reklamowy.

Krok 3
Następnie wybieramy miejsce publikacji postu - własna tablica lub strona fan page.

Krok 4
Redagujemy treść postu dotyczącego produktu. Musimy pamiętać o specyfice społeczności internetowych. Nasze działania i kreowane przez nas treści muszą w jak największym stopniu angażować grupę docelowa i zachęcać do działania!

Krok 5
Przygotowany post publikujemy po zatwierdzeniu przyciskiem „wyślij".

Krok 6
Gotowy post z linkiem partnerskim jest widoczny na wybranym profilu.

Wstęp do f-commerce?
Facebook ma ogromny - ale wciąż niewykorzystany - potencjał biznesowy. Portal może być bardzo skutecznym medium do promowania wybranych produktów - szczególnie wśród administratorów stron, które zgromadziły dużą liczbę aktywnych użytkowników.

Posty reklamowe na Facebooku wykorzystują również inny aspekt mediów społecznościowych. Użytkownicy tego typu serwisów wykazują skłonność do zamykania się w małych grupach. Wiele elementów takich jak wiek, sieć kontaktów, wspólne zainteresowania czy poglądy przyczyniają się do tworzenia niewielkich społeczności. To ważny sygnał dla e-marketerów. Mikrospołeczności umożliwiają bardziej precyzyjne targetowanie informacji i podnoszą skuteczność komunikatów reklamowych.

Źródło: Afiliant.com

Nadesłał:

Afiliant.com
http://www.afiliant.com

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl