Projektancie - wypłyń na szerokie wody! Na krakowskiej ASP rusza Art Business Festival
Jakie czynniki wpływają na sukces produktu? Jakie są realia współpracy designerów z firmami? Podczas Art Business Festival,
Polscy użytkownicy stawiają nowe wyzwania zarówno przed producentami, jak i współpracującymi z nimi projektantami, mają bowiem coraz większe oczekiwania względem produktów, którymi się otaczają. W ramach projektu Art Business Festival, organizowanego przez Fundację Studenckie Forum Business Centre Club pod hasłem „Architektura & Design”, będzie się można dowiedzieć, jak odnieść sukces w branży związanej z szeroko pojętym projektowaniem. Celem wydarzenia jest kreowanie przedsiębiorczych postaw wśród artystów i prezentacja przykładów potwierdzających, że sztuka i biznes to obszary, które się wzajemnie przenikają.
Partnerem głównym wydarzenia jest polska firma Deante, oferująca wyposażenie łazienek i kuchni. Marka od lat współpracuje zarówno z młodymi twórcami, jak i utytułowanymi designerami. W ramach prezentacji „Pokieruj wodą… pod prąd” duet w składzie - Anna Kowalska - Z-ca Dyr. Handlowego ds. Marketingu oraz Michał Łój – projektant i Product Manager - opowie o realiach projektowania dla polskiej firmy, a także możliwościach i ograniczeniach, z którymi muszą się zmierzyć twórcy. Podczas prezentacji nie zabraknie zaskakujących niespodzianek, bo choć festiwal odbędzie się w auli krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych, prezentacja nie będzie miała nic wspólnego z akademickim wykładem.
- Jako projektant kieruję się dewizą: czasami trzeba zakasać rękawy i umyć naczynia – żartuje Michał Łój, projektant i Product Manager w firmie Deante. - Choć dosłownie mogą ją potraktować tylko projektanci zlewozmywaków, może stanowić inspirację dla wszystkich, zajmujących się formami użytkowymi. O sukcesie dobrej kolekcji decyduje znajomość środowiska, w którym będzie wykorzystywany przedmiot, a także zrozumienie potrzeb użytkowników. Funkcjonalność należy postawić na pierwszym miejscu, a następnie ubrać ją formę, która stanie się dopełnieniem produktu, a nie wartością samą w sobie – dodaje Michał Łój.
Oprócz wyzwań stojących przed designerami, wkraczającymi do branży wyposażenia wnętrz, prelegenci będą mówili m.in. o konieczności określenia przez projektanta i producenta wspólnych celów. Wdrażanie produktu wiąże się nie tylko z budowaniem wizerunku firmy, ale też tworzeniem marki samego projektanta. Choć może się to wydawać trudne, obydwie strony powinny znaleźć wspólny język.
- O sukcesie produktu decyduje m.in. historia, która za nim stoi, a nie suche fakty dotyczące użytych materiałów, czy funkcjonalności. Dlatego już na etapie projektowania zarówno twórca, jak i firma powinni się zastanowić nad tym, jakie emocje będą się wiązać z daną kolekcją. Chcąc wypłynąć na szerokie wody należy wiedzieć, do kogo konkretnie ma być skierowany produkt, a także jakie są potrzeby rynku - mówi Anna Kowalska, Z-ca Dyr. Handlowego ds. Marketingu.
Wystąpienie zostanie wzbogacone przykładami, prezentującymi udane wdrożenia wybranych kolekcji, rozpoczynając od założeń dotyczących danej serii, a kończąc na promocji. W ramach wydarzenia uczestnicy będą mogli odwiedzić strefę Deante, w której znajdą się produkty wprowadzone z okazji 25-lecia marki. Przedstawiciele firmy przybliżą tajniki pracy w branży wyposażenia wnętrz, a także odpowiedzą na pytania związane ze stawianiem pierwszych kroków przez adeptów projektowania.
Art Business Festival to 3 dni wypełnione inspirującymi wykładami i warsztatami, dotyczącymi projektowania produktów i usług, brandingu personalnego i rozwijania własnej działalności gospodarczej. Oprócz prezentacji firmy Deante program wypełnią m.in. prelekcje uznanych designerów i architektów - Gosi i Tomka Rygalików oraz Krzysztofa Ingardena. Program festiwalu jest dostępny na stronie internetowej: http://artbusinessfestival.pl/program .
Deante www.deante.pl
więcej informacji z firmy Deante ( PRESS BOX)