Prosty telefon, trudna sprawa
Emporia przedstawia kulisy projektowania prostych telefonów komórkowych.
i wieloetapowy proces. Kiedy spojrzy się na telefony marki emporia, od razu można zauważyć większe klawisze niż w przypadku tradycyjnych telefonów komórkowych. Sama wyraźna klawiatura nie stanowi jednak o wymaganej użyteczności i funkcjonalności urządzenia. Opracowując telefony dla coraz większej grupy docelowej seniorów, trzeba uwzględnić wiele drobnych i złożonych elementów. Wymaga to szeroko zakrojonych prac badawczo‑rozwojowych. Do wyjątkowo istotnych zagadnień należy kolor ekranu: musi on zapewniać możliwie najlepszy kontrast dla osób mających problemy ze wzrokiem. Czcionka używana
w telefonach powinna być jak najwyraźniejsza, a jej rozmiar regulowany — stosownie do potrzeb osób krótkowzrocznych.Wspomniane wcześniej menu, również musi charakteryzować się prostotą. Firma emporia konstruuje swoje telefony według zasady „Jeden przycisk, jedna funkcja”. Dzięki takiemu rozwiązaniu nie trzeba pamiętać kombinacji klawiszy np. do blokady klawiatury (z boku telefonu jest specjalny suwak, który wystarczy przesunąć, aby zablokować klawiaturę). Kolejnym problemem dla konsumentów jest często nielogiczne oznakowanie klawiszy. Na przykład przycisk włączania, który jednocześnie służy do kończenia połączeń, w wielu telefonach ma kolor czerwony, który tradycyjnie kojarzy się przecież z zatrzymywaniem, a nie z ruszaniem. Wiele przycisków ma kilka zastosowań w zależności od tego, którą funkcję udostępnia aktualnie telefon. Zamiast słów często występują ikony, a kiedy już widać słowa, nierzadko mają one niewiele wspólnego z daną funkcją. W telefonach komórkowych wyrazy takie jak „menu” czy „profil” mają zupełnie inne znaczenie niż w codziennym języku. „Kiedy popatrzymy na te zagadnienia z punktu widzenia dojrzałych użytkowników, staje się oczywiste, że poziom komplikacji może być dla nich przytłaczający, a często również całkowicie zbędny. W rezultacie korzystanie z telefonu komórkowego jest bardzo utrudnione, albo wręcz niemożliwe.” – mówi Grzegorz Możdżyński, Dyrektor Generalny Emporia Telecom w Polsce. Emporia na bieżąco analizuje najnowsze rozwiązania, które mogą ułatwić kontakt
z bliskimi. Ich weryfikacja jest wiarygodna, bo przeprowadzają ją sami użytkownicy, którzy aktywnie biorą udział w projektowaniu telefonów marki.„To tylko nieliczne z setek różnych aspektów opracowywania telefonów komórkowych dla rosnącej grupy docelowej, jaką są seniorzy. Projektowanie odpowiednich rozwiązań telekomunikacyjnych dla starzejącej się ludności będzie coraz większym wyzwaniem, ponieważ w ciągu 100 lat — od roku 1950 do 2050 — ilość osób w wieku powyżej 65 lat na świecie zwiększy się dziesięciokrotnie: z 200 milionów do 2 miliardów.” – mówi Grzegorz Możdżyński.
Account Executive
Agencja 21tel. +48 22 511 13 85
E-mail: anna.koper@agencja21.pl
Nadesłał:
agencja21
|