Prywatna chmura dla każdego - Platforma SIP Private Cloud od Focus Telecom Polska
Firma Focus Telecom Polska powstała w 2008 roku i od tego czasu nadaje kierunek rozwoju usług IT w modelu cloud computing. Niedawno zaprezentowała Platformę SIP Private Cloud - na dedykowanej infrastrukturze i wydzielonych zasobach dostawcy jest ona dostępna dla operatorów telekomunikacyjnych.
Platforma SIP Private Cloud to rozwiązanie telekomunikacyjne, która nie wymaga inwestycji w sprzęt, oprogramowanie czy serwis. Poza tym, można ją połączyć z innymi rozwiązaniami oferowanymi przez Focus Telecom Polska, takimi jak cloud.PBX (wirtualna centrala telefoniczna), cloud.IVR (system zapowiedzi głosowych), cloud.CallCenter czy Telemeeting (system telekonferencyjny). Nowy model współpracy pozwoli również na połączenia z platformą Focus Telecom Polska w węźle wymiany ruchu PLIX. Oficjalna premiera Platformy SIP Private Cloud miała miejsce w trakcie X konferencji iNET-meeting – ogólnopolskiego spotkania przedstawicieli branży teleinformatycznej organizowanej przez iNET group.
Co wyróżnia Platformę SIP Private Cloud spośród pozostałych dostępnych na rynku? W czasach minimalizowania kosztów operatorzy chcą udostępniać swoim abonentom usługi w najprostszy i najtańszy z możliwych sposobów, który nie będzie wymagał od nich dużych nakładów inwestycyjnych oraz dbania o infrastrukturę techniczną, na której usługi funkcjonują. Proponowana przez Focus Telecom Polska Platforma SIP Private Cloud, działająca w modelu chmury prywatnej, jest precyzyjną odpowiedzią na ich oczekiwania – mówi Monika Jóźwiak Kierownik Sprzedaży Pośredniej Focus Telecom Polska.
Nowy model współpracy charakteryzuje się znacznym spersonalizowaniem oferty dla danego operatora. Platforma SIP Private Cloud może udostępnić na życzenie klienta numerację, obsłużyć połączenia telefoniczne czy wydzielić zasoby sprzętowe niezbędne do optymalnego z niej korzystania. Nowa platforma gwarantuje opłatę tylko za wykorzystane zasoby.
Focus Telecom Polska działa w branży ICT od 2008 r. Firma specjalizuje się w tworzeniu i dostarczaniu innowacyjnych produktów i usług w zakresie komunikacji, wsparcia sprzedaży i zarządzania przedsiębiorstwem. W portfolio firmy znajdują się usługi świadczone w modelu cloud computing: cloud.PBX, cloud.IVR, cloud.CRM, cloud.CallCenter oraz Telemeeting. Dynamizm rozwoju firmy i jej usług został dwukrotnie doceniony w prestiżowym rankingu Deloitte Technology Fast 50 Central Europe 2011 i 2012. Focus Telecom Polska znalazł się w czołówce najszybciej rozwijających się firm technologicznie innowacyjnych w Europie Środkowej.