Przedświąteczna logistyka w Dachser
Już kilka tygodni przed Bożym Narodzeniem pracownicy Dachser pracują pełną parą, aby wszystkie zabawki, prezenty, lampki świąteczne, łopaty do odśnieżania i inne „zimowe gadżety” znalazły się w sklepach na czas. Okres przedświąteczny jest dla każdego operatora logistycznego poważnym sprawdzianem.
Wzrost liczby przesyłek
Świąteczny spokój nie dotyczy z pewnością magazynów, z których wysyłane są przedświąteczne dostawy do sklepów. „W październiku, listopadzie i grudniu obsługujemy zdecydowanie więcej przesyłek niż w pozostałych miesiącach, przy czym wzrosty wynoszą od 25 do nawet 50 procent” – mówi Wojciech Cipiur, kierownik logistyki kontraktowej w Dachser. „Obsługiwane przez nas produkty, których ilość dynamicznie rośnie jesienią, to z pewnością wyroby alkoholowe, AGD/RTV, artykuły dla dzieci oraz towary dla sklepów DIY. Z pierwszymi dużymi dostawami do sklepów musimy zdążyć już przed Black Friday, czyli piątkiem po Święcie Dziękczynienia w Stanach Zjednoczonych, kiedy rozpoczyna się szał zakupów. Następnie na bieżąco, zgodnie z zapotrzebowaniem, realizujemy zaopatrzenie sklepów” – wyjaśnia Wojciech Cipiur.
Zima w branży DIY
Późną jesienią w branży DIY również następują zmiany w strukturze sprzedaży asortymentu. Dachser, specjalizujący się ze swoją usługą DIY-Logistics w zaopatrzeniu i merchandisingu w marketach budowlanych oraz typu dom i ogród, na mroźne zimowe dni musi dostarczyć na półki m.in. łopaty do odśnieżania i żwir drogowy. Dodatkowa kategoria produktów, które są sprzedawane w dużych ilościach w tych marketach, to ozdoby świąteczne – choinki, dekoracje, oświetlenie, itd. „Dzięki naszej rozbudowanej sieci oddziałów w całej Europie, realizujemy wszystkie dostawy sprawnie i na czas” – mówi Juliusz Pakuński, kierownik usługi Dachser DIY-Logistics w Polsce. „Jeśli jest taka potrzeba, w sezonie wysokim zatrudniamy dodatkowych pracowników sezonowych oraz organizujemy pracę w systemie zmianowym. Mamy wieloletnie doświadczenie w obsłudze sklepów branżowych i dzięki temu szereg wypracowanych rozwiązań, które znacznie usprawniają nasze logistyczne procesy” – wyjaśnia Juliusz Pakuński. „Oprócz klasycznego magazynowania i usług logistycznych związanych z realizacją dostaw, zajmujemy się także merchandisingiem w sklepach. Jeśli jest taka potrzeba, błyskawicznie zmieniamy dla naszych klientów ekspozycję półek, wymieniając produkty letnie na zimowe” – dodaje. Towary, które pozostały w marketach, mogą być przechowywane w magazynach Dachser do następnego sezonu. W takim przypadku towar najpierw jest sprawdzany w markecie pod kątem jakościowym i ilościowym, a następnie transportowany do najbliższego magazynu. W ramach usługi Dachser DIY-Logistics operator obsługuje obecnie 18.000 marketów w całej Europie.
Kiedy sytuacja się stabilizuje?
Po takim trwającym kilka tygodniu szczycie, na krótko przed świętami sytuacja w magazynach Dachser powoli się uspokaja. Dostaw jest mniej, więc aby liczba wykorzystanych samochodów była optymalna, operator stosuje konsolidację przesyłek, w miarę możliwości łącząc transporty. Poza tym zaczyna się planowanie dostaw kontenerowych z Dalekiego Wschodu, które zaczynają docierać do Europy już w styczniu i lutym, aby kolejne produkty trafiły na regały europejskich sklepów wiosną.
O Dachser:
Dachser, rodzinna firma z siedzibą w Kempten w Niemczech, jest jednym z wiodących operatorów logistycznych w Europie.
Dachser oferuje kompleksową logistykę transportu, magazynowania oraz usługi dodane dla klientów w trzech obszarach biznesowych: Dachser European Logistics, Dachser Food Logistics i Dachser Air & Sea Logistics. Kompleksowe i interdyscyplinarne usługi, takie jak logistyka kontraktowa, konsulting oraz rozwiązania branżowe uzupełniają ofertę firmy. Gęsta sieć transportowa w Europie i na świecie wraz ze zintegrowaną technologią informatyczną umożliwiają świadczenie inteligentnych usług logistycznych o zasięgu globalnym.
Z pracownikami w liczbie 25.000 w 471 lokalizacjach na całym świecie, Dachser w 2013 roku osiągnął przychody w wysokości prawie 5 miliardów euro i obsłużył około 70 mln przesyłek.
Więcej informacji: www.dachser.pl
Nadesłał:
katarzyna.prochniak@globalbrand.pl
|