Przewaga dzięki technice
W 1969 roku doszło do połączenia Auto Union GmbH i NSU Motorenwerke AG. Paleta produktów „Audi NSU Auto Union AG” rozrosła się dzięki temu do przeszło dziesięciu serii modeli z licznymi koncepcjami technicznymi.
Pracownik działu marketingu, Hans Bauer, ujął tę techniczną różnorodność i wyrafinowanie w jednym prostym, a zarazem genialnym sloganie: Przewaga dzięki technice!
Połowa września 1972 roku. Na placu przed teatrem w Ingolstadt staje wielki namiot. Tutaj niedługo odbędzie się prezentacja prasowa Audi 80. Nietrudno stwierdzić, że namiot ten ma coś wspólnego z Audi - wielkie litery na rusztowaniu namiotu układają się w hasło: AUDI NSU - Przewaga dzięki technice.
Retrospekcja: W sierpniu 1969 roku doszło do połączenia Auto Union GmbH, Ingolstadt i NSU Motorenwerke AG, Neckarsulm. Z obu spółek - córek Volkswagenwerk AG powstało z mocą wsteczną na dzień 1 stycznia 1969 roku przedsiębiorstwo Audi NSU Auto Union AG z siedzibą w Neckarsulm. Paleta modeli nowej firmy charakteryzowała się wielką różnorodnością.
Od chłodzonych powietrzem silników serii NSU Prinz poprzez chłodzone wodą czterocylindrowe silniki Audi 60 i Audi 100 aż do fascynującego silnika Wankla w Ro 80. Także koncepcje napędu, konstrukcje nadwozi i stylistyka modeli Audi-NSU były różnorodne: od napędu na przednią oś w modelach Audi i NSU Ro 80 do napędu na tył w NSU Prinz lub TT. Od lekkiej konstrukcji Audi 100 poprzez włoską linię Audi 100 Coupé S aż po futurystyczny design nadwozia NSU Ro 80.
Różnorodność koncepcji technicznych w ramach palety modeli Audi-NSU zainspirowała Hansa Bauera, pracownika działu reklamy Audi NSU do zastanowienia się nad odpowiednim sloganem reklamowym. Wynik był równie prosty, jak genialny: Przewaga dzięki technice!
Już po krótkim czasie nowe hasło pojawiło się na prospektach samochodów Audi NSU: Audi 100, Audi 100 Coupé S, Audi 80, Audi 50 czy NSU Ro 80. Wszystkie te modele były odzwierciedleniem „Przewagi dzięki technice". Przynajmniej do lata 1975 roku. Ponieważ, jak to się często zdarza w świecie reklamy, próbowano poprawić coś, co było już optymalne. Pojawiło się hasło: „Audi. Piękny fragment techniki" lub jakiś czas potem: „Audi: Spokojna jazda dzięki perfekcyjnej technice."
Ponieważ jeżeli coś jest „optymalne" to nie może być „bardziej optymalne", powoli powracał z zapomnienia pierwotny slogan. W 1980 roku, po prezentacji Audi quattro, hasło to było stosowane coraz częściej. Nie w broszurach i prospektach, lecz w reklamach. I to w sposób spektakularny. W maju 1984 roku przy autostradzie A9 z Norymbergii do Monachium, w bezpośrednim sąsiedztwie zjazdu z autostrady Ingolstadt-Nord, na wieżowcu zamontowano największą w tamtych czasach reklamę świetlną w Europie: czerwono-brązowy owal Audi ze sloganem „Przewaga dzięki technice". Napis ważył siedem ton, logo marki - cztery tony. Aby także w nocy przedstawić Audi w odpowiednim świetle i przekazać informację, skąd pochodzi techniczna przewaga, potrzebne było 7500 W energii elektrycznej.
Od października 1986 roku, wraz z pojawieniem się trzeciej generacji Audi 80 z całkowicie ocynkowanym nadwoziem i sylwetką zoptymalizowaną w tunelu aerodynamicznym, w prospektach i broszurach pojawiło się hasło „Przewaga dzięki technice". Od tego momentu slogan Audi jest integralnym elementem Corporate Identity i pozostaje niezmieniony.