Przez musli do serc Polaków – nowa strategia marki Mixit
Po trzech latach obecności w Polsce, Mixit, producent musli do samodzielnego komponowania, wdraża nową strategię. Firma chce wejść w sprzedaż hurtową i do punktów stacjonarnych w całym kraju, zaistnieć w branżach fitness i HORECA oraz dwukrotnie zwiększyć wolumen sprzedaży.
– Chcemy być w Polsce wiodącą marką, która oferuje komponowanie własnego musli oraz docierać do klientów nie tylko za pomocą strony internetowej, ale też stacjonarnie – zapowiada Tomasz Kępa, Country Manager Mixit.pl.
Żeby to osiągnąć, firma rozpoczęła już pierwsze rozmowy z sieciami fitness, restauracjami i hotelami Bed&Breakfast. Zamierza też pojawić się w małych sklepach sieciowych na stanowiskach ze zdrową żywnością. Strategia zaplanowana jest na okres dwóch lat i towarzyszy jej hasło „Food for good thinking” (Jedzenie na dobre myślenie), za pomocą którego marka chce podkreślić silny związek dobrej jakościowo żywności z proaktywnym podejściem do życia.
Jak informuje Tomasz Kępa, marka ma już uzgodnioną współpracę z jedną z ekskluzywnych sieci klubów sportowych. Produkty Mixit, głównie musli, pojawią się tam w sprzedaży w ciągu dwóch najbliższych miesięcy.
– Widzę w tym duży potencjał, ponieważ mamy mieszanki musli dedykowane osobom aktywnym. Jednocześnie nie będziemy konkurować z batonami i napojami, na które w klubach fitness jest już duży rynek zbytu – mówi Tomasz Kępa.
Dodaje, że koncentrowanie się na punktach stacjonarnych jest wpisane w naturalny rozwój marki i jest wynikiem wzrostu zainteresowania konsumentów płatkami do samodzielnego komponowania.
Mixit zamierza też mocno rozwijać sprzedaż hurtową półproduktów. Ich głównymi odbiorcami w Polsce są cukiernie, które do swoich wypieków zamawiają najczęściej owoce liofilizowane. Jednym z ich odbiorców jest też firma Light Sugar, producent bezcukrowych i proteinowych czekolad. Z kolei sklepy ze zdrową żywnością zamawiają głównie musli, kasze i batoniki.
- Ponieważ jako producent mamy bardzo dobre ceny półproduktów, które kupujemy z całego świata, jest to dla nas naturalny kierunek rozwoju, który świetnie sprawdza się w Czechach i na Słowacji - mówi Tomasz Kępa.
W sprzedaży hurtowej firma stawia również na branżę HORECA, gdzie w hotelach Bed&Breakfast i restauracjach zamierza sprzedawać głównie gotowe mieszanki musli.
Nowa strategia wiąże się z rozbudowaniem działu produkcji. Mixit zakupił nową maszynę do wytwarzania małych, poręcznych opakowań - saszetek DOY. Będą w nich sprzedawane owoce liofilizowane i bakalie, które rynkowo stanowią istotną grupę produktów marki. Dzięki nowej maszynie moc produkcyjna firmy zwiększyła się dwukrotnie.
Firma o czeskich korzeniach zamierza także także rozbudować dział sprzedaży. Zatrudnienie kolejnego handlowca odpowiedzialnego za rozwój sprzedaży na terenie Polski centralnej i południowej planowane jest na drugą połowę tego roku.
***
Mixit.pl to producent musli i kasz do indywidualnego komponowania. Na swojej stronie internetowej oferuje do wyboru ponad 90 składników – różne rodzaje kasz i płatków zbóż, bakalie, owoce liofilizowane i inne dodatki. Mogą z nich powstać mieszanki bezglutenowe, niskocukrowe, czy np. bogate w błonnik.
Nadesłał:
embro
|