Przychody Grupy Redan w 2014 r. przekroczyły 0,5 mld zł


2015-01-15
O 11,1% do 60,6 mln zł wzrosły w grudniu obroty Grupy Redan w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku. Narastająco w skali całego 2014 r. przychody Grupy w ujęciu r./r. zwiększyły o 7,3% do 503,8 mln zł.

„Wyniki sprzedażowe osiągnięte w grudniu stanowiły kontynuacje trendów z poprzednich miesięcy minionego roku. Szczególnie zadowoleni jesteśmy z utrzymania wysokiej dynamiki sprzedaży w segmencie dyskontowym TXM. Ta część naszego biznesu systematycznie notuje wzrosty obrotów potwierdzając bardzo dobre dopasowanie oferty do oczekiwań Klientów” - powiedział Bogusz Kruszyński, Wiceprezes Zarządu Redan S.A. Podkreślił, że satysfakcjonujący jest także rozwój segmentu modowego. „W grudniu w segmencie modowym, podobnie jak w poprzednich miesiącach, w Polsce sprzedaż rosła szybciej niż powierzchnia sieci sklepów. Te pozytywne efekty niestety zostały jednak zniwelowane przez silną dewaluację walut na rynkach wschodnich, na których jesteśmy obecni” – dodał Bogusz Kruszyński.

W skali całej Grupy Redan przychody w grudniu 2014 r. wyniosły 60,6 mln zł, czyli o 11,1% więcej niż w tym samym okresie w roku ubiegłym. Narastająco przez wszystkie 12 miesięcy minionego roku obroty Grupy Kapitałowej wzrosły o 7,3% i wyniosły 503,8 mln zł. Na koniec grudnia powierzchnia handlowa Grupy wyniosła 107,8 tys. m2, co oznacza wzrost o 8,1% w porównaniu do grudnia 2013 r.

Sieć dyskontów odzieżowych TXM w minionym miesiącu uzyskała 35,1 mln zł obrotów, czyli o 24,4% więcej niż przed rokiem. Narastająco od stycznia do grudnia 2014 r. ten segment zanotował poprawę sprzedaży w ujęciu r./r. o 15,2% do 275,1 mln zł. Sieć sprzedaży sektora dyskontowego na koniec minionego miesiąca liczyła 309 sklepów własnych o łącznej powierzchni 66,0 tys. m2 i była o 5,3% większa niż w grudniu 2013 r.

W sektorze modowym grudniowa sprzedaż odzieży i akcesoriów marek Top Secret, Troll i Drywash była o 2,8% niższa niż przed rokiem i wyniosła 25,2 mln zł. Z tego sprzedaż na rynku polskim wrosła o 11,8%, a na rynkach zagranicznych spadła o 53%. Narastająco w całym 2014 r. segment fashion wypracował 224,2 mln zł obrotów, czyli 1% mniej niż rok wcześniej. Z tego sprzedaż na rynku polskim zanotowała wzrost o 12,8%, a na rynkach zagranicznych spadek o 33%. „Udział sprzedaży zagranicznej segmentu modowego w łącznych przychodach Grupy jest niewielki i stanowi jedynie 8 %. Skala dewaluacji hrywny na przestrzeni całego minionego roku oraz rubla w ostatnim kwartale 2014 r. była jednak na tyle duża, że konsekwencje tych procesów w znaczącym stopniu ograniczają korzyści osiągnięte ze zwiększenia sprzedaży segmentu fashion w naszym kraju” – podkreślił Bogusz Kruszyński.

Punkty handlowe działające w sieci sprzedaży marek Top Secret, Troll i Drywash na koniec grudnia 2014 r. miały łączną powierzchnię 41,8 tys. m2 i były na poziomie 7,4% wyższym niż w grudniu 2013 r.

Sprzedaż artykułów Grupy Redan poprzez sklepy internetowe w grudniu 2014 r. osiągnęła poziom 3,5 mln zł, co oznacza spadek w ujęciu r./r. o 6,8%. Narastająco przez 12 miesięcy 2014 r. sprzedaż w kanale e-commerce wyniosła 30,6 mln zł i wzrosła r./r. o 5,6%.

Nadesłał:

Redan SA
http://www.redan.com.pl

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl