Przychodzi Internet do lekarza


Przychodzi Internet do lekarza
2010-09-07
Do Internetu nie trzeba przekonywać już chyba żadnego lekarza. Serwisy dla branży medycznej sprawiły, że i ta grupa zawodowa znajdzie ciekawe witryny dla siebie. Coraz więcej gabinetów ma swoje strony, coraz więcej lekarzy dba o swoją promocję w sieci. Jakie dodatkowe możliwości daje Internet?

Branża medyczna bardzo dobrze odnalazła się w Internecie. Liczne serwisy publikujące artykuły tematyczne, są świetną bazą wiedzy, aktualności.

Sami lekarze coraz częściej wykorzystują sieć do autopromocji. W katalogach umieszczają dane o swoich gabinetach, tworzą własne internetowe wizytówki. Rośnie grupa osób zainteresowanych stworzeniem strony internetowej gabinetu, tym bardziej, że może ona posłużyć również jako narzędzie pracy. W jaki sposób?

Internet a organizacja pracy

Odbieranie telefonów Klientów, którzy chcą zarezerwować wizytę, w trakcie przyjmowania Pacjentów skutecznie utrudnia pracę. Internet idzie nam jednak z pomocą – umożliwiając kontakt z Pacjentem on-line.
Są dwie możliwości rezerwacji wizyt przez Internet. Można posłużyć się skrzynką e-mailową. Jednak ten sposób jest czasochłonny – trzeba odebrać wiadomość, sprawdzić kalendarz, odpisać albo oddzwonić. Problem pojawia się, gdy interesujący pacjenta termin jest zajęty, ustalanie innego terminu trwa kolejny czas
Drugi sposób jest łatwiejszy i mniej czasochłonny – polega on na założeniu internetowego kalendarza rezerwacji w serwisie Zapiso.pl oraz umieszczeniu go na stronie gabinetu lub w przypadku braku strony gabinetu utworzeniu jej zupełnie samodzielnie i za darmo właśnie dzięki Zapiso.pl. Pacjent ma możliwość sprawdzenia grafiku specjalisty oraz wybrania dogodnego terminu i rezerwacji wizyty. Może to zrobić kiedy tylko będzie miał na to czas, bez konieczności czekania na godziny pracy recepcji czy oczekiwania na linii telefonicznej. Dodatkowo Zapiso.pl przypomni Pacjentowi o wizycie generowany dzięki automatycznie wysyłanym wiadomościom sms lub e-mail. Jeśli żaden z wolnych terminów nie odpowiada Pacjentowi, może on wpisywać się na listę rezerwową. Gdy ktoś zrezygnuje z wizyty, Zapiso.pl automatycznie poinformuje, które osoby chętnie skorzystają z właśnie zwolnionego terminu.
Cały proces rezerwacji, wysyłanych przypomnień oraz tworzenia listy rezerwowej został stworzony w taki sposób, aby ułatwić pracę zarządzania grafikiem oraz ograniczyć do minimum zaangażowanie recepcji. A wszystko to, aby móc więcej czasu poświęcić na obsługę Klientów. Internetowa recepcja dodatkowo zmniejsza koszty – korzystanie z 1 kalendarza jest zupełnie darmowe, a koszty kolejnych są dużo niższe niż koszt zatrudnienia dodatkowej osoby do obsługi rezerwacji.

Internet a samo dokształcanie


Medycyna jest dziedziną nauki, która stale się rozwija. Praca lekarza łączy się z koniecznością ustawicznego dokształcania się, zdobywania nowych umiejętności oraz podążania za rozwojem nauki. Jednak nie wszyscy mają czas na wyjazdy szkoleniowe. I w właśnie dla tych osób z pomocą przychodzi Internet. Zamknięte serwisy medyczne, jak np. Klub Lekarzy to ogromna skarbnica wiedzy i nie tylko. To źródło artykułów naukowych branży medycznej, a także panele dyskusyjne  dla zamkniętej grupy osób sprawdzonych w Centralnym Rejestrze Lekarzy Rzeczypospolitej Polskiej. Dzięki temu użytkownicy mają pewność, że dyskutują z osobami związanymi z branżą. Dodatkowo zainteresowane osoby mogą uzyskać informacje o zbliżających się konferencjach naukowych, czy warsztatach, w których warto uczestniczyć. Serwis umożliwia też chwilę relaksu – tworzenie grup tematycznych oraz zainteresowań, jak np. klub miłośników nurkowania, lekarzy malujących, czy motocyklowy.
Warto również wspomnieć o platformach e-learningowych, które ułatwiają wypełnienie obowiązku ustawicznego kształcenia się lekarzy i uzyskania dodatkowych punktów edukacyjnych.

Pacjenci szukają gabinetów nowoczesnych, szukają lekarzy idących z duchem czasu. Czują się pewniej, jeżeli wiedzą, że ich specjalista nieustawicznie zdobywa nową wiedzę, nowe umiejętności, gdyż świadczy to również o jego świadomości istnienia nowoczesnych metod leczenia. Pacjenci doceniają te gabinety, dla których wygoda Pacjenta i oszczędność jego czasu jest bardzo ważna, a dzięki temu wzrasta zaufanie oraz przywiązanie do wybranego specjalisty, który dba nie tylko o zdrowie swojego Klienta, ale również jego komfort i zadowolenie.
Internet i nowe media dają możliwości, które warto wykorzystać, aby oszczędzać czas, zdobywać nowych Klientów i zadbać o wizerunek nowoczesnego gabinetu XXI wieku!

Nadesłał:

NetCenter Solution
http://netcentersolution.pl

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl