Przykład H&M. Akcja marketingowa i promowanie ekoświadomości w jednym


Przykład H&M. Akcja marketingowa i promowanie ekoświadomości w jednym
2015-04-14
17 kwietnia szwedzka sieciówka H&M organizuje zbiórkę odzieży. W jakim celu? Aby ją zrecyklingować. Przetwarzanie ubrań, nadanie im drugiego życia to szczytna idea, która ma za zadanie promować ekoświadomość, gdzie przez eko rozumie się dwa słowa: ekologia i ekonomia.

Bo taniej i przyjaźniej dla środowiska jest tworzyć coś nowego z czegoś już starego.

Przeciętny Amerykanin wyrzuca 30 kilogramów ubrań rocznie (sic!). Niestety tylko 15 proc. z tego jest ponownie przetwarzanych. Podobno odzież, która trafia na wysypiska w Wielkiej Brytanii, ma wartość 140 miliona funtów. To ogromna suma. Dlatego ubrania te trafiają do organizacji charytatywnych oraz hurtowni odzieży używanej, gdzie z niesortu da się odzyskać kilka procent, które można sprzedać jako wartościowy towar. W hurcie można kupić zarówno odzież używaną męską, damską, jak i i dziecięcą, a także tzw. mixy domowe, czyli np. firanki, pościel itd. Więcej tutaj.

Jak informuje H&M, aż 95 proc. używanej odzieży nadaje się do ponownego wykorzystania. Podziurawione skarpetki? Owszem. Poplamiony tishert? Jak najbardziej. 1 kilogram używanej odzieży, którą poddamy recyklingu, pozwala zredukować aż o 3,6 kilograma emisję dwutlenku węgla. Zaoszczędza się też aż 6000 litrów wody. Wykorzystując używane ubrania zużywa się również mniej pestycydów (o 0,2 kg) oraz nawozów (o 0,3 kg).

Oczywiście szczytna akcja zbierania odzieży przez H&M, który w zamian za dostarczenie darmowej odzieży,podaruje kupon rabatowy, nie tyle robi dobrze planecie, co sobie. Akcja ta niewątpliwie obok nagłośnienia proekologicznej postawy zapewni marce dobry PR. W Polsce w zeszłym roku zebrano łącznie 33 tony odzieży.

Nadesłał:

Scorise.com

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl