PyroBrake - szybsze hamowanie, większe bezpieczeństwo


PyroBrake - szybsze hamowanie, większe bezpieczeństwo
2008-11-04
Systemy aktywnej i biernej ochrony pasażerów coraz częściej łączą się w jeden zintegrowany system, zwany przez fachowców „bezpieczeństwem zintegrowanym”.

Wraz z intensywnym stosowaniem takich systemów, jak ESP i nowe systemy wspomagające kierowcę (na przykład „Lane Assist" i układ automatycznej regulacji odległości do jadącego z przodu samochodu ACC), w autach montowanych jest coraz więcej czujników, które, dołączone do systemów pre-crash, pozwalają przewidzieć nieunikniony wypadek.

Najnowszym systemem tego typu jest „PyroBrake", który w przypadku prawdopodobieństwa kolizji inicjuje hamowanie z pełną siłą w ciągu zaledwie 80 milisekund.

PyroBrake jest szybszy niż kierowca. Czujniki (kamera stereo oraz czujniki radarowe 24 GHz i 77 GHz) „rozpoznają" zbliżające się zderzenie i w ciągu 80 milisekund inicjują hamowanie z pełną mocą. System może zredukować prędkość nawet od 100 do 300 milisekund przed zderzeniem w sposób wystarczający, aby zmniejszyć siłę uderzenia. Zalety szybkiego wzrostu ciśnienia hamowania, wywoływanego przez PyroBrake, są odczuwalne szczególnie w sytuacjach, w których wymagane jest szybkie rozpoznanie i śledzenie celu przez czujniki. Takie sytuacje występują najczęściej na skrzyżowaniach, przy skręcaniu w boczną drogę lub przejeżdżaniu przez przejścia dla pieszych, czy ścieżki rowerowe.

Niezawodność działania i jakość „PyroBrake" została sprawdzona w oparciu o dane zebrane w testach obejmujących wiele tysięcy kilometrów. Stwierdzono podczas nich, że „PyroBrake" przewyższa wszystkie inne aktualnie stosowane systemy awaryjnego hamowania. Średnio redukuje prędkość samochodu podczas zderzenia o 5 km/h - taki odcinek niejednokrotnie decyduje o życiu lub śmierci.

Nadesłał:

Volkswagen
http://www.volkswagen.pl

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl