QASHQAI+2 - przełamując konwencję


QASHQAI+2 - przełamując konwencję
2008-11-10
Prace nad siedmiomiejscowym samochodem rodzinnym rozpoczęły się jeszcze przed debiutem modelu QASHQAI. Choć jednak kompaktowy crossover miał dopiero ujrzeć światło dzienne, to zespół Nissana odpowiedzialny za planowanie produktów był pewny, że nadszedł czas na samochód, który przełamie szablony.

„Nabywcy samochodów są znudzeni tym, co się im proponuje. Pomyśleliśmy o tych niezaspokojonych potrzebach i postanowiliśmy stworzyć samochód nowego typu: QASHQAI+2 - czyli crossover dla aktywnych rodzin."
Alfonso Albaisa, Vice President, Nissan Design Europe

Auto w skrócie

  • Nowatorska linia crossovera
  • Połączenie zwinności z solidnością
  • Bliskie związki z modelem QASHQAI...
  • ... ale z indywidualnym stylem +2
  • Zaprojektowane w Londynie przez Nissan Design Europe

QASHQAI był pierwszą konstrukcją, jaka od podstaw powstała w biurach Nissan Design Europe (NDE). Centrum projektowe mieści się w gmachu Rotunda, zbudowanym w latach sześćdziesiątych ubiegłego wieku ze zbrojonego betonu na brzegu Grand Union Canal w londyńskim Paddington Basin i można powiedzieć, że wielkomiejskie środowisko pomogło ukształtować tożsamość QASHQAI jako crossovera.

W tym też, szczelnie chronionym miejscu - obecnie będącym pod ochroną także jako zabytek architektury - z pierwotnego projektu kompaktowego crossovera wykluł się QASHQAI+2.

Jak wskazuje sama angielska nazwa, crossover łączy w jednym samochodzie sprzeczne koncepcje stylistyczne i użytkowe, wywodzące się z kilku przynajmniej segmentów rynku. Najważniejsze elementy designu, zmieniające QASHQAI w QASHQAI+2 znajdują się nad i pod dolną krawędzią okien.

Sylwetka górnej połowy samochodu kojarzy się z ruchliwością, a dolnej - podkreślona masywną stylizacją i wydatnymi błotnikami - sugeruje siłę i wytrzymałość.

Dynamicznie pochylony słupek A, zdecydowanie wydłużone okna boczne oraz długa linia dachu, delikatnie uniesiona z tyłu, tworzą sylwetkę zdecydowanie odbiegającą od znanej z typowych, pudełkowych SUV-ów.

Do tego zaś, dzięki większemu rozstawowi osi i trzem rzędom siedzeń, wydłużona linia dachu QASHQAI+2 różni się od pierwowzoru. Samochód w wersji siedmiomiejscowej jest dłuższy i wyższy, ma nadwozie o eleganckiej, wyrafinowanej sylwetce, a w całości wykonany ze szkła, panoramiczny dach rozjaśnia wnętrze i daje poczucie przestrzeni. Praktycznym akcentem są standardowo montowane relingi dachowe, dodatkowo podkreślające to, że QASHQAI+2 jest dłuższy od QASHQAI.

Inna zmiana stylistyczna to kształt trzeciego bocznego okna, które teraz jest dłuższe i głębsze, aby pasażerowi z trzeciego rzędu foteli mieli lepszą widoczność. Z tyłu samochód ma nowy zespół klapy i zderzaka, z głębiej sięgającym oknem tylnym, co ma uwydatnić wizualne różnice między obiema wersjami.

Typowe cechu SUV-a, widoczne w obu wersjach, to masywny przód, solidne zderzaki i kontrastowe, utrzymane w czarnej barwie progi, panele ochraniające drzwi dolne sekcje zderzaków. Możliwości właściwe dla SUV-a wskazuje też większy niż w typowych hatchbackach prześwit. Na delikatnych łukowych przetłoczeniach błotników i drzwi tworzą się odblaski zmiękczające wizualne wrażenie wywoływane przez stosunkowo dużą połać metalu.

Zespoły lamp przednich i tylnych zachodzą na boki i fizycznie łączą profil boku z przodem i tyłem obu modeli. Aerodynamicznie ukształtowane reflektory tylne biegną zgodnie z wypukłą linią tylnych błotników i wprowadzają wyraźny akcent kolorystyczny. Zespoły lamp są dzielone, aby szerokość otworu załadunkowego bagażnika była jak największa, a trzecie światło stopu jest wbudowane w tylny spoiler, u góry klapy tylnej.

Duży zespół świateł przednich ma kształt nieregularnego wielokąta i dzieli się na cztery wyraźnie sekcje, w których znajdują się światła pozycyjne, podwójne reflektory i kierunkowskazy o niebieskawym zabarwieniu. Przednie światła przeciwmgielne, gdy samochód je posiada, są wbudowane w zderzak. Sam przód samochodu zdobi nowa, składająca się z czterech belek atrapa wlotu powietrza - montowana tylko w QASHQAI+2. Środkowa sekcja atrapy harmonizuje z podwójnym przetłoczeniem maski, co dodatkowo podkreśla moc i charakter przodu samochodu.

Nadesłał:

Nissan
http://www.nissan.pl

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl