QASHQAI+2 - wyposażenie


QASHQAI+2 - wyposażenie
2008-11-10
Żaden element wyposażenia standardowego i opcjonalnego montowanego w Nissanach nie trafia tam przypadkiem - i nie inaczej jest w QASHQAI+2.

Tak więc zarówno standardowy interfejs Bluetooth obsługujący telefony komórkowe, jak i kamera cofania, ułatwiająca bezpieczną jazdę do tyłu, a także inne wyposażenie ma jak najbardziej praktyczne zastosowanie i nie służy tylko do robienia wrażenia.

„Standardowe wyposażenie QASHQAI+2 jest niezwykle bogate, ale w całości ma służyć kierowcy i pasażerom, tak by dobrze czuli w samochodzie i mieli większą przyjemność z jazdy. Dzięki temu, że niektórymi sprawami samochód zajmuje się sam - na przykład, gdy trzeba, włącza wycieraczki lub światła - kierowca może skupić się na prowadzeniu auta."
Pierre Loing, Nissan's European Vice President for Product Planning

Auto w skrócie

  • Klimatyzacja z funkcją łagodnego nawiewu powietrza
  • Interfejs Bluetooth
  • Nastrojowe oświetlenie wnętrza
  • Inteligentny kluczyk
  • Automatycznie włączane światła i wycieraczki
  • Nawigacja satelitarna i kamera cofania

Badania wykazały, że kierowca, który dobrze czuje się w samochodzie, prowadzi go bezpieczniej... i dlatego właśnie Nissan postarał się zapewnić kierowcy QASHQAI+2 możliwie największy komfort.

Przykładem może być tu klimatyzacja. Zarówno w wersji ręcznej, jak i całkowicie automatycznej, dwustrefowej, posiada niezależnie regulowany system łagodnego nawiewu, rozprowadzający w całej kabinie delikatny strumień chłodnego powietrza.

Komfortowe chłodzenie

System ten chłodzi kabinę szybciej niż typowa klimatyzacja, a do tego działa ciszej i przyjemniej. Nie trzeba już włączać wentylatora na pełne obroty - i cierpieć z powodu strumienia zimnego powietrza wiejącego prosto w twarz. Tu sprawę załatwia system łagodnego nawiewu, który sprawnie, cicho i delikatnie schładza powietrze w kabinie. Aby z tego systemu wentylacji mogli korzystać także pasażerowie trzeciego rzędu siedzeń, w instalacji klimatyzacyjnej został zamontowany większy kompresor.

Bluetooth jako standard

Standardowe wyposażenie samochodu w interfejs Bluetooth obsługujące telefony komórkowe również jest uzasadnione bezpieczeństwem jazdy. Dzięki niemu przez telefon można rozmawiać bez odrywania rąk od kierownicy, korzystając z systemu audio. Mikrofon znajduje się przy wewnętrznym lusterku wstecznym, co podnosi jakość dźwięku, a głos z połączeń przychodzących jest automatycznie kierowany do głośników należących do systemu audio, przy czym na czas rozmowy inne źródła dźwięku są wyciszane.

Pełna integracja systemów oznacza też, że numer połączenia przychodzącego pojawia się na wyświetlaczu systemu audio, który dodatkowo posiada wewnętrzną książkę telefoniczną na 40 numerów.

Kierowca dobrze poinformowany, to kierowca bezpieczny, dlatego też wszystkie wskaźniki i przyrządy są cały czas podświetlone, aby o każdej porze dnia i nocy można było łatwo odczytać ich wskazania. Komputer pokładowy, umieszczony pomiędzy prędkościomierzem a obrotomierzem, ma czarne tło z pomarańczowymi cyframi, co tworzy kontrast z białym podświetleniem innych wskaźników.

Komputer dostarcza w czasie rzeczywistym informacje o przebiegu podróży, takie jak zużycie paliwa, przebyty dystans i czas jazdy, a do tego monitoruje pracę silnika i innych układów oraz pamięta o wymaganych przeglądach. Również iluminacja przełączników i pokręteł ma głęboką, pomarańczową barwę, po zmroku zaś kabina skąpana jest w nastrojowej, bursztynowej poświacie.

Bezpieczeństwo od A do Z

Kolejnym ważnym atrybutem QASHQAI+2 jest bezpieczeństwo. O bezpieczeństwo czynne samochodu dbają układy ABS (zapobiega blokowaniu hamulców), BAS (wspomaga hamowanie w sytuacji awaryjnej) oraz EBD (elektronicznie rozdziela siłę hamowania), do tego zaś dochodzą ESP (elektroniczna stabilizacja toru jazdy) i ALL MODE 4x4, zapewniające doskonałą przyczepność w najtrudniejszej nawet sytuacji na drodze.

Jeżeli chodzi o bezpieczeństwo pasywne, to listę wyposażenia we wszystkich modelach otwiera sześć poduszek powietrznych. Mamy więc dwustopniowe poduszki kierowcy i pasażera na przednim siedzeniu, boczne poduszki chroniące klatkę piersiową, zamontowane w fotelach przednich, oraz pełnowymiarowe kurtyny powietrzne po obu stronach, dodatkowo chroniące wszystkich pasażerów w wypadku uderzenia z boku.

Poduszkę przedniego pasażera można wyłączyć, jeżeli na jego miejscu chcemy zamontować fotelik do przewożenia dziecka zwróconego twarzą do tyłu. Wyłącznik znajduje się w na desce rozdzielczej po stronie pasażera i jest dostępny po otwarciu drzwi. Przełącza się go kluczykiem do samochodu, tak więc nie ma mowy o przypadkowym włączeniu lub wyłączeniu poduszki. Dodatkowym środkiem bezpieczeństwa jest sygnał dźwiękowy, przypominający kierowcy o konieczności zapięcia pasa bezpieczeństwa.

Trzypunktowe pasy bezpieczeństwa dla wszystkich

Pasy bezpieczeństwa przy fotelach przednich posiadają napinacze, wybierające luz pasa w momencie zderzenia. System ten działa w ten sposób, że czujnik określa gwałtowność hamowania, a co za tym idzie, siłę zderzenia, i detonuje pirotechniczny generator gazu, który z kolei uruchamia mechanizm napinający pas. Wszystkie siedem miejsc siedzących jest wyposażonych w pełne, trzypunktowe pasy bezpieczeństwa, a na środkowej kanapie znajdują się zamocowania ISOFIX do fotelików dziecięcych.

Panoramiczny, szklany dach, dzięki któremu kabina jest optycznie tak przestronna i widna, został wykonany z laminowanego szkła, aby w razie dachowania nie rozpadł się na kawałki.

Wyposażenie standardowe

Standardowo wszystkie modele mają sterowane elektrycznie okna (przy czym kierowcy do otwarcia i zamknięcia okna wystarczy jedno naciśnięcie przycisku), ręczną lub automatyczną klimatyzację, wycieraczki z płaskimi piórami, komputer pokładowy, 4-głośnikowy system audio z odtwarzaczem CD, gniazdko do podłączenia odtwarzacza MP3, szklany, panoramiczny dach, przyciemniane tylne szyby, relingi dachowe i satynowosrebrną atrapę chłodnicy. W samochodzie znajdują się liczne schowki, w tym szuflada pod fotelem, duży schowek w desce rozdzielczej i oraz głębokie kieszenie w drzwiach. Wszystkie modele z 2-litrowymi silnikami mają standardowo 17-calowe koła ze stopu lekkiego.

W modelach Acenta/Tekna kierownica i dźwignia zmiany biegów są pokryte skórą, podobnie jak środkowy podłokietnik, a dodatkowo można sobie wybrać kolory wykończenia wnętrza. Do specyfikacje dochodzą przednie lampy przeciwmgielne, a system audio jest wzbogacony o odtwarzacz CD/MP3 ze zmieniarką na sześć płyt, zamontowany w tablicy rozdzielczej, sześć głośników i przyciski zdalnego sterowania na kierownicy. Samochód ma też nowocześniejszą, dwustrefową klimatyzację.

Inne, standardowe wyposażenie wersji Acenta/Tekna to wycieraczki reagujące na deszcz, automatycznie włączające się reflektory przednie, tempomat i tylne czujniki parkowania. Z zewnątrz wersje Acenta/Tekna i Tekna Pack wyróżniają się klamkami w kolorze nadwozia, obramowaniem dźwigni zmiany biegów, wykończeniem kierownicy i 17-calowymi kołami ze stopu lekkiego.

Skórzane wykończenie

Topowy model Tekna Pack ma dodatkowo luksusową, skórzaną tapicerkę z kontrastowymi przeszyciami na tylnych siedzeniach. Wygodnym dodatkiem jest też inteligentny kluczyk. Bezpieczeństwo w nocy zwiększają ksenonowe reflektory i automatycznie ściemniające się lusterko wsteczne. Całość dopełnia nastrojowa lampa z przodu, po zmroku wypełniająca wnętrze auta ciepłą poświatą.

Nawigacja satelitarna

System nawigacji satelitarnej Nissana cieszy się świetną opinią, wyróżnia się intuicyjną obsługą i zawiera mapy 26 państw Europy. Zamontowany na stałe siedmiocalowy wyświetlacz ma teraz lepsze własności graficzne i prezentuje równocześnie zarówno mapy, jak i widok skrzyżowań z lotu ptaka. System ma też funkcję rozpoznawania głosu, działającą w siedmiu językach. Wraz z systemem nawigacji satelitarnej montowana jest kolorowa kamera cofania. Podczas cofania na wyświetlaczu widoczne są nieruchome linie kierunkowe, ułatwiające manewrowanie na parkingu.

Nadesłał:

Nissan
http://www.nissan.pl

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl