QlikView toruje drogę dla sprzedaży wielokanałowej
Qlik, poinformował, że wiodący gracze w branży handlowej zwracają się w kierunku QlikView, aby lepiej zrozumieć zachowania klientów i udoskonalić łańcuch dostaw. Celem jest zagwarantowanie klientowi wyższej jakości usług we wszystkich dostępnych kanałach sprzedaży.
Aby utrzymać konkurencyjność w dzisiejszym środowisku handlowym, firmy muszą szukać nowych metod angażowania klientów w sklepach tradycyjnych, internetowych oraz tych funkcjonujących przy użyciu aplikacji mobilnych. Według Grega Girarda analityka firmy IDC, „wielokanałowa analiza pomaga firmom z branży retail przesuwać granice możliwości biznesowych, ułatwiając podejmowanie bardziej elastycznych i szybszych decyzji dotyczących strategii, przyjętej taktyki i podejmowanych działań". Girard wyjaśnia, że „istnieją dwie główne siły zwiększające wymagania względem analizy wielokanałowej: rozwijanie, istotność oraz wzajemność relacji z klientem oraz poszukiwanie odpowiedniej skali, tempa i stopnia doskonałości łańcucha dostaw".
Platforma QlikView ułatwia firmom konsolidowanie danych z niezliczonych źródeł oraz tworzenie jednego, spójnego obrazu organizacji. Łatwa w użyciu platforma, oddaje BI w ręce użytkowników. Umożliwia zagłębienie się w dane i odkrycie istotnych informacji, pomagających dostosować się do zmieniających się wymagań klientów oraz czynników zewnętrznych, które mogą mieć wpływ na wysyłkę produktów oraz ich dostawę.
„Niezależnie od tego czy dyrektor marketingu szuka lepszych sposobów dotarcia do klientów, czy menadżer do spraw logistyki poszukuje sposobu na usprawnienie wysyłki produktów, QlikView może im pomóc. Odzwierciedla bowiem naturalny sposób w jaki ludzki mózg szuka, sortuje, zadaje pytania oraz odkrywa powiązania między danymi, aby zrozumieć ich znaczenie." - powiedział Marcin Mazur, dyrektor regionalny na obszar Europy Wschodniej, Grecji oraz Izraela w Qlik. - „Dla firm z branży handlowej może to oznaczać wszystko - począwszy od wzrostu przychodów ze sprzedaży, efektywnego zarządzania zapasami, po obniżenie kosztów operacyjnych i kosztów wysyłki."
MAPCO Express lepiej zarządza doświadczeniem klienta za pomocą analizy zachowań
By mocniej zaangażować klientów, MAPCO Express jedna z największych firm obsługujących sieci sklepów spożywczych w Stanach Zjednoczonych, wdrożyła QlikView Business Discovery, aby monitorować i zrozumieć zachowania jednostkowego klienta. Aplikacja do badania lojalności MAPCO daje użytkownikom głębszy wgląd w profil klienta, dzięki któremu mogą łączyć zachowania zakupowe z różnymi typami klientów lub śledzić tendencje zakupowe, aby odkrywać lepsze metody obsługi.
„Zrozumienie zachowań zakupowych pozwala nam zobaczyć, gdzie powinniśmy dostarczać nasze produkty oraz odkryć skuteczny sposób przyciągnięcia klientów do naszych sklepów. Przykładowo możemy obserwować klientów, którzy kupili towar od konkurencji, a następnie skierować do nich drogą internetową kupon na naszą markę własną." - powiedział Wade Sims, Starszy Developer ds. BI w MAPCO. - „Dzięki wprowadzonym zmianom możemy oferować kupującym wyższą jakość przy jednoczesnej poprawie wyników sprzedażowych naszej sieci."
Haworth optymalizuje łańcuch dostaw oraz usprawnia dostawę swoich produktów
Haworth światowy lider w projektowaniu oraz produkcji mebli, działa w ponad 120 krajach i posiada swoje biura sprzedaży na całym świecie. W celu dalszego powiększania bazy klientów, firma potrzebowała zagwarantować klientowi wyższą jakość na każdym etapie łańcucha dostaw. Aby to osiągnąć konieczne było skonsolidowanie w jedno źródło ogromnych ilości istniejących danych. Umożliwiło to pracownikom szybką identyfikację i rozwiązanie problemów związanych z dostawami.
„Nowe możliwości integracji, wizualizacji oraz wykorzystania danych firmowych dostarczane przez QlikView, pomogły nam przedefiniować wskaźniki działalności, na których opieramy biznes" - powiedział Bruce Overway, Starszy Analityk Procesów Biznesowych w firme Haworth. - „QlikView dało nam wgląd we wszystkie struktury naszego przedsiębiorstwa oraz zredukowało czas potrzebny na odszukanie rozbieżności podczas dostawy produktu z dwóch dni do dwóch godzin. Od momentu wdrożenia QlikView odnotowaliśmy znaczący zwrot z inwestycji - ponad milion dolarów zysku netto, a to miało pozytywny wpływ na naszą działalność."
Nadesłał:
LewisPR
|