Raport firmy Amadeus ujawnia wpływ nowych technologii i zmian społecznych na podróżowanie do 2020 r.


2012-03-13
Nowy raport “Od chaosu do współpracy” opracowany na zamówienie firmy Amadeus prezentuje wyzwania technologiczne branży turystycznej związane z eliminacją stresu podczas podróży.

Nowe badanie branżowe ukazuje, w jaki sposób przemiany technologiczne oraz zmieniające się wartości i trendy społeczne będą kształtować nową erę w podróżowaniu w ciągu najbliższej dekady i później.

Raport zatytułowany „Od chaosu do współpracy: innowacje technologiczne zapowiadają nową erę w podróżowaniu" (ang. „From chaos to collaboration: how transformative technologies will herald a new era in travel") wskazuje na wzrost znaczenia współpracy w całej branży turystycznej w działaniach mających na celu minimalizację stresu, niepewności i chaosu, które zwykle wiążą się z podróżowaniem XXI wieku, przy jednoczesnym zapewnieniu znacznie bogatszych, intensywniejszych i bardziej osobistych doświadczeń.

Raport opracowany przez The Futures Company, wiodącą w świecie firmę prognostyczno-konsultingową, na zlecenie firmy Amadeus, wiodącego dostawcy zaawansowanych rozwiązań technologicznych i usług przetwarzania danych dla światowej branży turystycznej, wskazuje na wyraźne zmiany w jakości podróżowania, wskutek których odbiorcy usług stają się bardziej partnerami niż klientami, zaś kontekst jest równie ważny, co sama transakcja. Oczywiście kluczowym elementem nowej ery podróżowania opartej na współpracy jest zestaw niezbędnych technologii i innowacji.

Na podstawie szeroko zakrojonych badań oraz opinii głównych ekspertów z branży - w tym osób zajmujących się technologią, wiodących przedstawicieli branży turystycznej, badaczy trendów społecznych i futurologów, jak również w oparciu o badania ilościowe przeprowadzone wśród podróżnych z Brazylii, Chin, Rosji, Hiszpanii, Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Wielkiej Brytanii i USA, raport odkrywa sześć kluczowych obszarów, w których przyszłe technologie i innowacje mogą zostać wykorzystane.

Kluczowe wnioski z raportu:

1. Nowy rodzaj doświadczeń: Podróżowanie wiąże się coraz bardziej z jakością, a nie ilością doświadczeń. Technologie, takie jak rzeczywistość rozszerzona, mechanizmy grywalizacji i inteligentne urządzenia mobilne, znacząco wpłyną na intensywność doświadczeń z podróży.

2. Automatyczny tranzyt: Odprawy staną się raczej wyjątkiem niż normą, dzięki szybszym i bardziej efektywnym systemom śledzącym przepływ ludzi. Chipy, biometryki, zdalne odczytywanie odcisków palców oraz interfejsy zbliżeniowe (NFC - Near Field Communications) mogą zostać wprowadzone w bardziej zintegrowany sposób w celu efektywnego kontrolowania przepływu ludzi.

3. Historia płatności: Wszelkie dane o płatnościach dokonanych przed i podczas podróży zostaną zintegrowane, pełniąc rolę cyfrowej historii wydatków i działań pojedynczych osób, grup i operatorów branżowych. Inteligentne rejestry pasażerów, „cyfrowe ślady" oraz technologie bezdotykowe mogą zostać wykorzystane do personalizacji i łączenia usług, dostarczając większą wartość dodaną i zapewniając bardziej dochodowe relacje.

4. Inteligentna rekomendacja: W sytuacji gdy rozwiązania technologiczne umożliwiają ludziom łatwe wskazywanie i ocenianie wszelkich aspektów podróżowania, zwiększy się wpływ grup turystów i ekspertów na podróżujących. Perspektywa spersonalizowanych przewodników podróżniczych i mobilnych pilotów wycieczek zaoferuje podróżnym narzędzia, których potrzebują, aby wzbogacić swoje doświadczenia.

5. Podróżowanie bez stresu: Dobrobyt i przemiany demograficzne spowodują zwiększenie znaczenia redukcji stresu towarzyszącego podróżowaniu. Inteligentne oznaczanie bagażu i biletów zapewni większe bezpieczeństwo, zaś aplikacje m-Health (mobilny stan zdrowia) pozwolą podróżnym zarządzać swoim zdrowiem i samopoczuciem oraz monitorować ich stan, tak jak gdyby byli we własnym domu.

6. Turysta biznesowy: Rosnący nacisk na zrównoważenie proporcji obowiązków służbowych i życia prywatnego oraz poprawę samopoczucia w pracy może spowodować zwiększenie liczby biznesowych turystów wymagających sprawnych i efektywnych usług, jak też odpowiednich warunków stwarzających „dom poza domem".

Eberhard Haag, Executive Vice President, Global Operations, Amadeus powiedział: „W ciągu najbliższej dekady istnieje spora szansa na zmianę sposobu dostarczania i oferowania usług, które będą dostosowane do zmieniających się potrzeb podróżnych. Kluczem do tych przemian jest bardziej inteligentna wymiana informacji, gotowość do kwestionowania obecnego stanu rzeczy i pełniejszej, dwukierunkowej współpracy między podróżnymi a dostawcami. Zależy nam na zachęceniu branży turystycznej do debaty o tym, jak zmienia się świat i oczekiwania podróżnych oraz w jaki sposób branża powinna się rozwijać, aby zapewnić naszym klientom wzrost i rentowność niezbędne do odniesienia sukcesu w przyszłości."

Andrew Curry, Director and Co-author, The Futures Company, skomentował: „Chcieliśmy uniknąć budowania technocentrycznej wizji podróży przyszłości, pełnej latających samochodów i inteligentnych robotów. Nie da się stworzyć racjonalnej, realistycznej prognozy wpływu technologii bez uwzględnienia infrastruktury, systemów i modeli biznesowych, a także społecznych wartości i trendów. Mamy nadzieję, że niniejszy raport skłoni do myślenia na temat podróżowania w przyszłości."

Raport w języku polskim można pobrać ze strony http://www.amadeus.com/pl/x220026.html

***

* Grywalizacja polega na wykorzystaniu mechanizmów znanych z gier komputerowych do modyfikowania zachowań ludzi w realnym świecie, aby zwiększyć ich zaangażowanie. Technika grywalizacji może być stosowana w różnych branżach w celu tworzenia atrakcyjnych doświadczeń dzięki wykorzystaniu elementów gier. Niektórzy eksperci zaliczają grywalizację do najważniejszych trendów technologicznych.

Informacje o firmie Amadeus
Amadeus to wiodący dostawca zaawansowanych rozwiązań technologicznych i usług przetwarzania danych dla światowej branży turystycznej.

Docelowe grupy klientów firmy to dostawcy usług turystycznych (np. linie lotnicze, hotele, przewoźnicy kolejowi, przewoźnicy promowi), sprzedawcy usług turystycznych (biura podróży, w tym online) i odbiorcy (firmy jak i turyści indywidualni).

Amadeus opiera swoją działalność na modelu biznesowym bazującym na transakcjach. W 2010 roku system Amadeus przetworzył ponad 850 milionów transakcji.

Amadeus ma swoje placówki w Madrycie (siedziba główna firmy), Nicei (dział rozwoju) i Erding (dział operacyjny - centrum przetwarzania danych) oraz biura regionalne w Miami, Buenos Aires, Bangkoku i Dubaju. Firma Amadeus świadczy usługi dla klientów za pośrednictwem 73 lokalnych Organizacji Handlowych Amadeus obejmujących swoją działalnością 195 krajów.

Spółka jest notowana na giełdach w Madrycie, Barcelonie, Bilbao i Walencji pod symbolem „AMS.MC". W 2010 roku firma odnotowała zysk w wysokości 2,683 mln euro oraz EBITDA w wysokości 1,015 mln euro. Amadeus zatrudnia na całym świecie ponad 10 000 pracowników, reprezentujących 123 narodowości.

Więcej informacji o firmie Amadeus można znaleźć na stronie internetowej www.amadeus.com.pl

Więcej informacji na temat działań firmy Amadeus w zakresie finansów i inwestycji można znaleźć na stronie www.investors.amadeus.com

Kontakt dla mediów

Dorota Kaźmierska
Wicedyrektor
Sigma International (Poland) LTD
tel: +48 22 628 04 88, 628 05 93
e-mail: dorota.kazmierska@sigma.com.pl
www.sigma.com.pl

Elżbieta Więckiewicz
Account Manager
Dział Nowych Technologii
Sigma International (Poland) LTD
tel: +48 22 628 04 88, 628 05 93
e-mail: elzbieta.wieckiewicz@sigma.com.pl
www.sigma.com.pl

Ilona Tyczyńska
Junior Account Manager
Dział Nowych Technologii
Sigma International (Poland) LTD
tel: +48 22 628 04 88, 628 05 93
e-mail: ilona.tyczynska@sigma.com.pl
www.sigma.com.pl

Nadesłał:

EW

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl