Raport FRoSTY: preferencje zakupowe Polaków – ryby mrożone
2018-11-09
Jakość produktu to główny czynnik, którym kierują się konsumenci wybierając ryby mrożone – wynika z raportu opracowanego na zlecenie FRoSTY. W najnowszym badaniu, marka prześwietliła preferencje zakupowe Polaków dotyczące ryb mrożonych.
Wśród cech ważnych przy wyborze ryb mrożonych (filetów bez panierki i bez dodatków) jakość produktu wskazywana jest przez 32% badanych jako najważniejsza, i aż przez 59% jako ważna. Zaraz po niej plasuje się mała ilość glazury czy lodu na rybie. Dopiero na trzecim miejscu, konsumenci stawiają cenę za kilogram produktu.
Cieszą nas wyniki, które uzyskaliśmy w badaniu. To znak, że nasze starania o jak najwyższą jakość produktów, są zauważane i doceniane przez konsumentów – tłumaczy Aleksandra Wysocka marketing manager FRoSTY. Równocześnie ważnym sygnałem jest dla nas zmniejszające się znaczenie ceny, która dziś, choć wciąż na podium, traci swoje dawne znaczenie.
FRoSTA zapytała konsumentów również o planowanie zakupów. Choć 54% badanych deklaruje, że zakup mrożonych ryb planuje jeszcze przed wejściem do sklepu, 65% konsumentów zdarza się jednak zmienić decyzję już na miejscu. Wśród przyczyn takiego działania najczęściej wskazywany jest brak produktu, który klient chciał kupić, a także promocja na podobne artykuły innej marki. Najczęściej wymienianym dniem robienia zakupów ryb mrożonych jest piątek – wskazuje go 32% badanych. Równocześnie, 52% konsumentów podkreśla, że nie robi zakupów na zapas, a zakupione ryby wykorzystuje przy najbliższej okazji. Polacy najczęściej sięgają po ryby w opakowaniu rodzinnym (dla 3-4 osób) – robi tak ponad połowa badanych.
Badani zostali poproszeni również o opinie na temat mrożonych ryb. Wśród najczęstszych wskazań znalazły się twierdzenia takie jak: „Przygotowuję dania z ryb, bo są zdrowe i należy je jeść” (82%), „Ryby mają więcej wartości odżywczych niż mięso” (71%), „Kupuję ryby mrożone, bo są łatwiej dostępne niż świeże” (68%).
Badanie dotyczące ryb mrożonych (bez panierki, bez dodatków) zostało zrealizowane techniką CAWI, przez research & grow na zlecenie FRoSTY, w czerwcu 2018 r. W badaniu wzięło udział 300 konsumentów w wieku 25-55 lat.
Wasze komentarze (0):