Raport na temat wykorzystania wspólnych systemów informatycznych w branży kolejowej


Raport na temat wykorzystania wspólnych systemów informatycznych w branży kolejowej
2012-01-27
Nowy raport Amadeus zwraca uwagę na korzyści, jakie może dać branży kolejowej wykorzystanie wspólnych systemów informatycznych.

Nowy raport, zatytułowany Back on Track („Znów na torach"), opracowany na zlecenie firmy Amadeus, wiodącego partnera technologicznego i dostawcę usług przetwarzania danych dla branży turystycznej, wzywa międzynarodową branżę kolejową do przyjęcia wspólnego stanowiska wobec systemów informatycznych, które pozwoli podołać licznym wyzwaniom związanym z rosnącą liczbą pasażerów, narastającymi ograniczeniami finansowymi i wzrostem oczekiwań klientów.

Celem raportu, opracowanego na zamówienie firmy Amadeus przez profesora Jamesa Woudhuysena, cenionego w świecie specjalistę w dziedzinie prognozowania rozwoju, jest ukazanie roli outsourcingu w modernizacji branży kolejowej w celu osiągnięcia założeń wyznaczonych przez dokument Komisji Europejskiej „Roadmap to a single European transport network" („W stronę jednolitej europejskiej sieci transportowej").

Raport Back on Track wskazuje, że branża kolejowa, której funkcjonowanie od dawna utrudniają przestarzałe systemy informatyczne, powinna rozważyć sięgnięcie po rozwiązania informatyczne nowej generacji, podobne do używanych przez linie lotnicze, które pozwolą zwiększyć produktywność, obniżyć koszty i podnieść jakość obsługi klientów. Koncepcja wspólnej platformy eksploatowanej na zasadach outsourcingu, użytkowanej przez konkurujących ze sobą przewoźników do zarządzania obsługą klientów, umożliwi firmom kolejowym korzystanie z najnowszych technologii, pozostawiając swobodę w zakresie innowacyjności i różnicowania oferty. Takie podejście umożliwi transformację sposobu funkcjonowania kolei, pozwalając na personalizację podróży, sprzedaż usług dodatkowych i wprowadzenie nowych, elastycznych opcji sprzedaży biletów.

Według raportu przyjęcie przez branżę kolejową wspólnej platformy pozwoli kolejom zarówno skutecznie konkurować, jak i współpracować z liniami lotniczymi, dzięki wprowadzeniu po raz pierwszy w historii jednego biletu na podróż wieloma środkami komunikacji. Oprócz tego, współdzielenie systemów informatycznych otworzy przed przewoźnikami kolejowymi perspektywę współpracy biznesowej z partnerami mającymi podobne cele w ramach sojuszów lub współpracy sieciowej.

Autor raportu, James Woudhuysen, mówi: „Użytkowanie zintegrowanych systemów informatycznych, wspólnie opracowanych i stosowanych, leży w interesie całej branży kolejowej. Spójne, rzetelne, pochodzące z jednego źródła dane, które są szybko przesyłane i przetwarzane oraz czytelnie wyświetlane, ułatwią pasażerom podróżowanie. Takie podejście sprawdziło się już w wielu branżach, pozwalając firmom korzystać z najnowszych rozwiązań informatycznych bez konieczności wydawania milionów euro na tworzenie własnych, nietypowych rozwiązań."

Raport wskazuje wyraźnie na fakt, że outsourcing systemów informatycznych i korzystanie ze wspólnej platformy pozwolą przewoźnikom kolejowym skoncentrować się na podnoszeniu jakości obsługi klientów - zarówno w czasie jazdy, jak i na stacjach, a także w pełni wykorzystać możliwości rozwoju międzynarodowych połączeń kolejowych.

Thomas Drexler, dyrektor Amadeus Rail, komentuje: „Jeśli chodzi o rozwój transportu pasażerskiego, najbliższa dekada ma szansę stać się dekadą kolei. Jednak, jak wynika z naszych rozmów z przewoźnikami kolejowymi, zagrożeniem dla postępu w tej branży są przestarzałe technologie. Mamy nadzieję, że spostrzeżenia profesora Jamesa Woudhuysena zawarte w tym raporcie skłonią specjalistów branżowych do przemyśleń i zainspirują dyskusję o tym, jak najlepiej wykorzystać możliwości, otwierające się przed branżą kolejową w ciągu najbliższych lat."

Raport można znaleźć pod adresem

http://www.amadeusrail.net/report/back-on-track

Informacje o firmie Amadeus
Amadeus to wiodący dostawca zaawansowanych rozwiązań technologicznych i usług przetwarzania danych dla światowej branży turystycznej.

Docelowe grupy klientów firmy to dostawcy usług turystycznych (np. linie lotnicze, hotele, przewoźnicy kolejowi, przewoźnicy promowi), sprzedawcy usług turystycznych (biura podróży, w tym online) i odbiorcy (firmy jak i turyści indywidualni).

Amadeus opiera swoją działalność na modelu biznesowym bazującym na transakcjach. W 2010 roku system Amadeus przetworzył ponad 850 milionów transakcji.

Amadeus ma swoje placówki w Madrycie (siedziba główna firmy), Nicei (dział rozwoju) i Erding (dział operacyjny - centrum przetwarzania danych) oraz biura regionalne w Miami, Buenos Aires, Bangkoku i Dubaju. Firma Amadeus świadczy usługi dla klientów za pośrednictwem 73 lokalnych Organizacji Handlowych Amadeus obejmujących swoją działalnością 195 krajów.

Spółka jest notowana na giełdach w Madrycie, Barcelonie, Bilbao i Walencji pod symbolem „AMS.MC". W 2010 roku firma odnotowała zysk w wysokości 2,683 mln euro oraz EBITDA w wysokości 1,015 mln euro. Amadeus zatrudnia na całym świecie ponad 10 000 pracowników, reprezentujących 123 narodowości.

Więcej informacji o firmie Amadeus można znaleźć na stronie internetowej www.amadeus.com.pl

Więcej informacji na temat działań firmy Amadeus w zakresie finansów i inwestycji można znaleźć na stronie www.investors.amadeus.com

Kontakt dla mediów

Dorota Kaźmierska
Wicedyrektor
Sigma International (Poland) LTD
tel: +48 22 628 04 88, 628 05 93
e-mail: dorota.kazmierska@sigma.com.pl
www.sigma.com.pl

Elżbieta Więckiewicz
Account Manager
Dział Nowych Technologii
Sigma International (Poland) LTD
tel: +48 22 628 04 88, 628 05 93
e-mail: elzbieta.wieckiewicz@sigma.com.pl
www.sigma.com.pl

Nadesłał:

EW

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl