Ratujmy rysie, niech ciągle zostawiają ślady życia – kampania WWF Polska przygotowana przez TBWA


2012-11-23
Agencja kreatywna TBWA przygotowała nową kampanię dla Fundacji WWF Polska, jednej z największych na świecie organizacji działających na rzecz ochrony środowiska naturalnego. Kampania ma zachęcać do przekazywania środków finansowych na ochronę rysi w Polsce. Działania rozpoczęły się 5 listopada.

Hasło przewodnie kampanii brzmi: „Ratujmy rysie, niech ciągle zostawiają ślady życia”. Główną platformą akcji jest strona internetowa www.rys.wwf.pl. Za jej pośrednictwem można dokonać darowizny na rzecz ratowania populacji rysi w Polsce. W ramach działań dla WWF agencja TBWA przygotowała cykl filmów przyrodniczych z Panem Stefanem, które pojawią się na dedykowanej akcji stronie internetowej. Ich bohater, Stefan Jakimiuk, jest koordynatorem projektu „Ochrona nizinnej populacji rysi w Polsce” w Fundacji WWF Polska. W ośmiu krótkich filmikach Pan Stefan opisuje zwyczaje polskich rysi, ich codzienne życie w puszczy oraz wpływ działalności człowieka na ich egzystencję. Aby nakręcić materiały filmowe, ekipa z agencji TBWA kilka dni towarzyszyła Panu Stefanowi w Puszczy Piskiej.  Stefan Jakimiuk występuje także w materiałach audio, odpowiadając w nich na ciekawe pytania dotyczące rysi.

 

Elementem kampanii jest ponadto gra internetowa. Zadaniem gracza jest jak najszybsze znalezienie śladów rysia pomiędzy śladami innych gatunków zwierząt, które będą się pojawiać na ekranie. Aby wziąć udział w konkursie należy zagrać w grę oraz zalogować się za pośrednictwem Facebooka lub e-maila. Zakończenie konkursu nastąpi 7 grudnia. Nagrodami w konkursie będą koszulki z nadrukiem zaprojektowanym przez TBWA.

 

Dotychczasowe doświadczenia pokazują nam, jak wiele wysiłku wymaga przywrócenie do natury zwierząt, które wyginęły w rezultacie działalności człowieka – mówi Agnieszka Sura z WWF Polska. Dlatego kontynuujemy nasze działania i w ramach ich wsparcia prowadzimy naszą kampanię na rzecz rysi. Zebrane w czasie jej trwania darowizny chcemy przeznaczyć na sprowadzenie kolejnych dwóch rysi z Estonii i na działania na rzecz odbudowy populacji tych drapieżników w lasach mazurskich. Każdy z nas może już dziś wesprzeć nasz projekt.

 

W ramach prowadzonych dla WWF działań agencja TBWA odpowiada za stworzenie idei kreatywnej kampanii i projekty graficzne (m.in. strony www, bannerów internetowych, materiałów na Facebooka, koszulek do kampanii), scenariusz głównego spotu internetowego oraz scenariusze filmów z Panem Stefanem. Za zakup mediów odpowiada Pan Media Western.

 

Z TBWA nieprzerwanie pracujemy od 2011 roku. Wspólnie przygotowane projekty pozwoliły nam się dobrze poznać. To dla nas bardzo ważne mieć zaufanego partnera, który jest nie tylko sprawny kreatywnie, ale rozumie specyfikę działania takiej organizacji jak nasza – dodaje Agnieszka Sura.

 

Fundacja WWF działa od 50 lat w ponad 150 krajach świata. W Polce organizacja obecna jest od jedenastu lat i działa na rzecz m.in. ochrony rzek, lasów, zagrożonych gatunków, a także powstrzymania zmian klimatu. WWF Polska walczy również z przemytem zwierząt i nielegalnym handlem zagrożonymi gatunkami. Do sukcesów organizacji w naszym kraju zaliczyć można m.in. utworzenie nowych obszarów chronionych i pełniejszej sieci obszarów Natura 2000, oraz przyjęcie korzystnych dla środowiska zmian w polskim prawie. Więcej informacji na www.wwf.pl

Nadesłał:

joannat

Wasze komentarze (1):

  • avatar
    ~ja, 2012-11-24 13:26:39

    zamiast ratować rysie - walczmy z komarami, będzie bezpieczniej


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl