Regały sposobem na atrakcyjną ekspozycję towaru
Wbrew powszechnie obowiązującej opinii, odpowiedni dobór mebli sklepowych odgrywa istotną rolę w kwestii skutecznej ekspozycji towaru oraz budowaniu przywiązania klientów do konkretnego sklepu.
Wybierając regały sklepowe, należy wziąć pod uwagę przede wszystkim kwestie dobrej i atrakcyjnej prezentacji oferowanych produktów przy jednocześnie optymalnym wykorzystaniu dostępnej powierzchni sprzedażowej, do czego niezbędne są regały o różnej specyfice.
Ustawienie regałów sklepowych jest wyzwaniem, które wymaga od planera zarówno zmysłu logistycznego, jak i marketingowego. Niezbędne już tu stworzenie koncepcji, zgodnie z którą potencjalny klient będzie poruszał się po sklepie. Wymaga to zatem takiego doboru mebli sklepowych oraz takiego ich ustawienia, aby możliwa była praktyczna realizacja tej koncepcji. Klient ma podążać wyznaczoną trasą już od wejścia do sklepu aż do momentu jego opuszczenia.
Aranżacja przestrzeni powinna być zgodna z zasadą prawej ręki. Powinna ona wymuszać na klientach, aby poruszali się w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara. Wynika to z faktu, iż większość ludzi jest prawo, a nie leworęczna. Dalej, system rozmieszczenia regałów ma również sprawiać, aby klient, w procesie zakupowym, zetknął się z możliwie największą ilością sprzedawanych produktów. Nawet, jeśli w teorii przyszedł on tylko po jeden, konkretny towar, podczas jego poszukiwania powinien zetknąć z wieloma innymi produktami.
W kontekście regałów sklepowych, duże znaczenie ma także ich wysokość. W przypadku sklepów o powierzchni w granicach 100-300 m2, wysokość ta powinna wahać się między 1,4 a 1,7m. Z kolei w przypadku większych sklepów, wysokość ta mieści się w granicach 1,9 a 2,1 m. Należy równocześnie pamiętać, iż w przypadku, kiedy wysokość regału będzie oscylowała w granicach dwóch metrów, przeciętny konsument nie będzie w stanie sięgnąć na jego najwyższe półki. Dlatego zaleca się, aby zostały one przeznaczone po prostu na dodatkową ekspozycję promowanych produktów.
Planując rozmieszczenie regałów, istotne jest również zachowanie odpowiedniej szerokości korytarzy pomiędzy poszczególnymi rzędami. Ich szerokość powinna umożliwiać jednoczesne i swobodne przejście przynajmniej dwóch osób. Konsumenci nie lubią bowiem się przeciskać ani też ocierać o innych klientów. Zapewnienie odpowiedniej ilości przestrzeni jest również niezbędne do tego, aby klient miał szansę spojrzeć na dostępną ofertę całościowo, czyli z odpowiedniej odległości zobaczyć produkt zarówno z wyższych, jak i niższych półek.
Bogatą ofertę regałów sklepowych o różnym charakterze i przeznaczeniu można znaleźć na http://sip.krosno.pl/
Nadesłał:
admin11
|