Reklama, która sprzedaje


Reklama, która sprzedaje
2009-02-23
Każda opublikowana reklama powinna przynieść reklamodawcy. zysk. Takie jest podejście jednego z najsławniejszych i najlepiej opłacanych copywriterów USA.

W reklamowaniu nie powinno się zgadywać, ani teoretyzować.

Powinieneś uczyć się na błędach swoich, ale przede wszystkim na błędach innych. Bo po co samemu powtarzać błędy, które zostały już kiedyś przez kogoś popełnione.

Takie przesłanie zawiera książka, którą Claude C. Hopkins - odnoszący ogromne sukcesy copywriter - napisał przed kilkudziesięcioma laty. Jego dzieło to „Reklamowanie według naukowych zasad” (Scientific advertising) – chyba najczęściej cytowana i przytaczana książka w historii reklamy.

Na zaledwie kilkudziesięciu stronach zmieścił Hopkins istny arsenał wskazówek i technik reklamowych. Wręcz bezcenny dla każdego, kto ma cokolwiek do czynienia z reklamą. Równie istotne są jego ostrzeżenia: czego nigdy nie robić, a czego unikać w reklamie.

Jego filozofia zawsze była prosta i jasna. Reklama musi przynieść zysk. Ma obowiązek sprzedać produkty, które reklamuje. Każdy cent wydany na reklamę, musiał się zwrócić z nawiązką. Nie było usprawiedliwienia dla kontynuowania kampanii, które nie spełniały tego warunku.

Takie podejście to celny strzał w oczekiwania zmagających się z rynkiem i konkurencją producentów artykułów wszelkiego rodzaju, zarówno samochodów, jak i medykamentów, czy produktów żywnościowych.

Produkty, do reklamy których przystępował Hopkins, zaczynały znikać z półek sklepowych jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki. (Niezależnie od tego, jak długo zalegały te półki wcześniej.)

Dlatego Hopkins miał zawsze pełen portfel zamówień, a jego książka, pomimo upływu lat, wciąż stanowi źródło inspiracji dla reklamowych profesjonalistów.

Nadesłał:

Reklama
http://www.psychomarketing.pl

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl