Reklama PPC w 2009 roku
PPC – jeden z ciągle zyskujących na popularności działów reklamy internetowej… Co ważnego wydarzyło się w tym sektorze w ubiegłym roku? Jakie zmiany wprowadzono w PPC w 2009? Co z tego będzie miało istotny wpływ na rozwój PPC w 2010?
Podsumowanie ostatnich 12 miesięcy przygotowała agencja search engine marketing - Bluerank.
Dla menedżerów PPC rok 2009 był nie tyle rokiem wielkich rewolucji, co raczej udogodnień, usprawnień i szerszych możliwości...
Pojawiła się nowa wyszukiwarka - Bing, w której można (na wzór Adwords) realizować kampanie linków sponsorowanych. Reklamodawcy zyskali nową drogę dotarcia przede wszystkim do odbiorców z USA.
Zyskujący na popularności w Polsce Facebook sprawił, że reklama kontekstowa znacznie zwiększyła swój zasięg. Menedżerowie PPC coraz chętniej wykorzystują i tę przestrzeń w planowaniu działań promocyjnych.
Powstało kilka nowych sieci reklamowych, miedzy innymi: Spolecznosci.pl, adRakieta.pl, sieć reklamy video - CLIPnet.pl, sieć reklamy w grach flashowych - FlashAds.pl... Rok 2010 pokaże, które z nich odpowiadają rzeczywistemu zapotrzebowaniu rynku reklamowego.
Reklamodawcy zyskali możliwość umieszczania reklam w filmach na YouTube. Są to tzw. reklamy InVideo, publikowane na dole okna, w którym wyświetlany jest film.
Swoją premierę w 2009 r. miała nowa wersja panelu Adwords. Pojawiły się w nim między innymi nowe narzędzia i opcje, jak: Symulator Stawek Adwords, Google Insight for Search po polsku, narzędzie do tworzenia reklam graficznych, mierzenie tzw. konwersji po wyświetleniu... oraz wiele innych przydatnych funkcji.
Google udostępniło firmom gotowe pakiety słów kluczowych, przeznaczone do wykorzystania w kampaniach PPC realizowanych dla różnych branż.
To tylko niektóre z ubiegłorocznych udogodnień i zmian w PPC. Pełna treść podsumowania wraz z komentarzem znajduje się na stronie http://bluerank.blogspot.com/2010/01/rok-2009-w-dziale-ppc.html.
Pełna treść podsumowania „PPC w 2009" http://bluerank.blogspot.com/2010/01/rok-2009-w-dziale-ppc.html
Informacje o agencji Bluerank http://www.bluerank.pl
Bluerank Sp z o.o. - agencja search engine marketing. Partner czołowych polskich agencji interaktywnych i domów mediowych, specjalizujący się w marketingu wyszukiwarek internetowych w Polsce i na świecie. Realizator międzynarodowych projektów z zakresu search engine optimization, a także kampanii SEM na rynku polskim. Członek Interactive Advertising Bureau, międzynarodowego stowarzyszenia zrzeszającego firmy, które wypracowują standardy biznesowego i reklamowego wykorzystania Internetu, oraz SEMPO - światowej organizacji firm i specjalistów związanych z search engine marketing. Certyfikowany konsultant Google w zakresie Google Adwords (Google Adwords Qualified Company.) oraz Google Analytics (Google Analytics Authorized Consultant).
Nadesłał:
ap
|