Reklama w handlu


2012-10-04
Jak ważna jest reklama wiedzą wszyscy marketingowcy. Dzięki niej może rozwijać się handel. Dobra reklama produktów może przyczynić się do wzrostu ich sprzedaży oraz znacząco wpłynąć na zainteresowanie nimi.

Spośród wielu metod reklamowych i promocyjnych największym powodzeniem cieszą się reklamy w formie drukowanej m.in. billboardy, plakaty, ulotki.

Do tej grupy produktów można zaliczyć także standy. Są to najbardziej popularne i zarazem najprostsze systemy wystawiennicze. Standy zwracają uwagę użytkownika zarówno swoją funkcjonalnością, prostotą jak i łatwością montażu. Optymalnie dobrana waga nogi stalowej stabilizuje system a giętki maszt z włókna szklanego rozpina wydruk pomiędzy listwami. Z tego typu konstrukcjami możemy spotkać się na wielu wystawach czy targach. Zadaniem standów jest przykucie uwagi potencjalnego klienta.

Podobnie dzieje się w handlu np. w hipermarketach. Tutaj też możemy spotkać tzw. stendy jednak wyglądają one zupełnie inaczej. Stendy są wyzwaniem dla każdego projektanta i wykonawcy. Niezmiernie ważne jest to, aby dobrze dobrać surowce i elementy grafiki. Kilkudziesięcioelementowe konstrukcje muszą bowiem zapewnić stabilność i odpowiednią ekspozycję produktów. Są one stworzone zazwyczaj z kartonu lub papieru. Muszą być dostosowane do potrzeb klienta. Inne potrzeby będą reprezentować zlecenia od apteki inne od hipermarkety. Takie stendy często nazywane są po prostu stojakami. Służą np. do ulotek czy pomagają sprzedaż produktów spożywczych.

Marketing jest niezmiernie ważny w handlu. Bez dobrej reklamy daleko nie zajdziemy. Wie dobrze o tym każdy, kto próbował swoich sił w biznesie. Reklama odpowiada za sprzedaż produktów. Jeśli jest dobra – sprzedaż wzrasta, jeśli jest prowadzona w zły sposób może doprowadzić do spadku zainteresowania produktem.

Nadesłał:

l.nowak1815

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl