Reklamacje – satysfakcja dwóch stron


Reklamacje – satysfakcja dwóch stron
2011-12-02
Reklamacje po stronie konsumenta, są gwarancją zakupu zgodnego z oczekiwaniami, po stronie przedsiębiorcy są obowiązkiem, któremu każdy powinien umieć sprostać.

Szkolenia z reklamacji prowadzi Zygmunt Rajchemba - prawnik w Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Prowadzący udzielił nam wywiadu.  

 

 

 

 

Czy szkolenie z reklamacji jest potrzebne?

Tak - chociaż temat może być także alternatywnie w ramach szkolenia ze sprzedaży konsumenckiej. Niemniej widać u uczestników szkolenia duże nieuporządkowanie wiedzy na ten temat i fragmentaryczność, co wynika z różnych porządków prawnych regulujących różne formy sprzedaży (stacjonarna i na odległość - 2 różne ustawy) oraz regulujących świadczenie usług. Zarówno sprzedawcy, jak i konsumenci często nieświadomie mieszają te porządki prawne, co prowadzi do nieporozumień.

Jakie pytania najczęściej zadają uczestnicy?

Pytania dotyczą głównie konkretnych sytuacji konfliktowych z klientami, których doświadczyli uczestnicy szkolenia w pracy oraz sytuacji, w których sami uczestnicy byli konsumentami i reklamowali towar/usługę.

Czy jest to temat, którym mogą zajmować się osoby bez wykształcenia prawniczego?

Jak najbardziej tak - sprzedawcy, handlowcy, znaczna cześć przedsiębiorców z reguły nie ma wykształcenia prawniczego. Notabene - wykształcenie prawnicze nie zapewnia szerszej wiedzy w tym zakresie. Prawo konsumenckie jest gałęzią specjalistyczną i w programie studiów pojawia się albo w blokach, albo w bardzo marginalnym zakresie, w ramach prawa gospodarczego. Tak naprawdę wiedzę można nabyć dopiero w praktyce prawniczej, lub w instytucjach zajmujących się tą problematyką.

http://www.szkolenia.agencjasedno.pl/programy_szkolen/reklamacje-%E2%80%93-zagadnienia-praktyczno-prawne

Nadesłał:

Agencja Sedno Sp. z.o.o.
http://www.szkolenia.agencjasedno.pl

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl