Reklamy Adkontekst na Gronie
Grono.net i sieć reklamowa Adkontekst rozpoczęły współpracę w zakresie emisji reklam na serwisie. Od sierpnia reklamodawcy Adkontekst otrzymali możliwość promowania swoich produktów i usług na jednym z najbardziej rozpoznawalnych serwisów społecznościowych w Polsce.
Serwis Grono.net notuje 300 mln odsłon miesięcznie i posiada ponad 2 mln zarejestrowanych użytkowników. Współpraca Adkontekst z Gronem zakłada dokładną analizę zainteresowań użytkowników oraz prowadzonych przez nich dyskusji, w celu dopasowywania reklam do preferencji odbiorców. Dzięki temu reklamodawca otrzymuje gwarancję efektywnego targetowania jego przekazu.
Rozwój sieci społecznościowych sprawia, że dostawcy reklamy kontekstowej pracują nad nowymi, niestandardowymi formami reklamowymi, które pozwolą dotrzeć do tak wymagającej grupy docelowej, jaką stanowią użytkownicy tego typu serwisów. Jak najdokładniejsze dopasowanie przekazu reklamowego do ich potrzeb to duże wyzwanie technologiczne, które wymaga doświadczenia w obszarze reklamy kontekstowej - powiedział Łukasz Ciechanek, Kierownik ds. Rozwoju Sieci Wydawców Adkontekst.
Reklamy będą emitowane zarówno w postaci klasycznych boksów kontekstowo dobieranych do tematyki gron (dyskusji prowadzonych na serwisie) oraz w postaci Adkontekst Intertext, czyli reklamy kontekstowej emitowanej w treści artykułów lub postów na gronach dyskusyjnych w momencie najechania kursora na wyróżnione w tekście słowo. Intertext będzie emitowany jako tekst, lub jako tekst połączony z grafiką (Intertext Exclusive). Kolorystyka reklam zintegrowano z layoutem skórek (motywów kolorystycznych), które wybierają użytkownicy serwisu zgodnie z własnymi preferencjami. Jednocześnie wdrożony algorytm pozwala na dopasowywanie reklam bez konieczności gromadzenia prywatnych danych użytkowników.
Nowe reklamy wprowadzone na naszym portalu będą dobrze wkomponowane w serwis, ciekawe, odpowiednio dopasowane tematycznie, a co najważniejsze mniej inwazyjne dla wszystkich użytkowników. Docelowo, chcemy całkowicie zrezygnować z wjeżdżających na stronę reklam, które mogą jedynie rozdrażniać potencjalnych odbiorców - dodaje Wojtek Sobczuk, współtwórca Grono.net.
Obie strony pracują obecnie nad wdrożeniem nowych, niestandardowych form i rozwiązań, które zwiększą skuteczność przekazu i pozwolą na jeszcze lepszą komunikacje reklamodawców z użytkownikami Grono.net.
Nadesłał:
ap
|