Rekordowy kwiecień dla Tele5.
Rozrywkowa telewizja Tele5 zanotowała w kwietniu 2011 wysoki wzrost wyników oglądalności. W stosunku do kwietnia zeszłego roku, udział wśród wszystkich widzów wzrósł o 25%. Największy wzrost udziału został wygenerowany przez widzów platform cyfrowych - ponad 34% - z 0,38 do 0,51%.
Działania programowe i marketingowe osiągnęły oczekiwaną zmianę widza. W kwietniu 2011 zmienił się obraz widza Tele5 zmniejszając znaczenie miejsca zamieszkania, przy wzroście w dużych miastach. Oferta programowa kanału znalazła także większe uznanie wśród widzów o wyższych dochodach. Profil kanału zwiększył wagę widzów w grupie średniodochodowej z terenów niezurbanizowanych i miast poniżej 100 tys. mieszkańców oraz wysokodochodową grupę z miast powyżej 200 tys. mieszkańców. Wzrost udziału wśród mieszkańców wsi i mniejszych miast, jest skorelowany, ze wzrostem oglądalności w dystrybucji satelitarnej, co świadczy o zdecydowanym wzroście popularności kanału Tele5 w ofercie platform cyfrowych. Zwiększył się także przyrost udziału w "core" grupie 25-49 zarówno męskiej jak i żeńskiej.
Top- 10 programów all 16-49
Description | Date | Start time | End time | AMR | SHR% |
1. ZAGINIONA NASTOLATKA /FILM THRIL.KAN./ | 17-04-2011 | 15:08 | 16:52 | 125 173 | 2,87 |
2. SOLO /FILM S.F. USA - MEKSYK/ | 17-04-2011 | 18:08 | 19:59 | 78 547 | 1,58 |
3. BYL SOBIE TWARDZIEL /FILM SENS.USA/ | 07-04-2011 | 20:09 | 22:05 | 77 191 | 1,19 |
4. ZABAWA W CHOWANEGO /FILM THR.KAN./ | 06-04-2011 | 20:08 | 22:03 | 73 240 | 1,10 |
5. PODWOJNA WIZJA /FILM THR.HONGKONG TAJ./ | 14-04-2011 | 20:07 | 22:11 | 60 990 | 0,96 |
6. POWSTALY Z MARTWYCH /FILM FAB.KANAD.USA/ | 01-04-2011 | 20:08 | 21:48 | 57 892 | 0,93 |
7. WSCIEKLOSC I SPRAWIEDLIWOSC /FILM SENS.USA/ | 15-04-2011 | 20:07 | 21:50 | 57 876 | 0,94 |
8. NIETOPERZE /FILM THR.USA/ | 13-04-2011 | 20:07 | 21:47 | 55 420 | 0,84 |
9. DISCO BANDZO /PROG.MUZ.POL./ | 17-04-2011 | 13:42 | 15:01 | 49 546 | 1,17 |
10. ZAWOD - SZPIEG /SER. SENS. USA/ | 10-04-2011 | 17:12 | 18:07 | 49 170 | 0,99 |
Jak twierdzi Robert Kosobucki, dyrektor marketingu Tele5 „Wzrost wyników oglądalności jest wynikiem dobrego kierunku zmian programowych, takiego efektu oczekiwaliśmy”.
„Kolejnym krokiem w strategii budowania pozycji stacji Tele5 na polskim rynku telewizyjnym, to możliwy debiut spółki MEDIA5, właściciela kanału, na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych”- mówi Grzegorz Skupniewicz, dyrektor finansowy kanału. Fundusze pozyskane z emisji akcji przeznaczone byłyby na dalszy rozwój oferty programowej, inwestycje w technologię i uruchomienie nowych kanałów.
„Grupa ma stabilną sytuację finansową, przychody całkowite w pierwszym kwartale 2011 wzrosły o 13% w stosunku do pierwszego kwartału 2010, marża netto wyniosła prawie 22%. Rozwijamy się i inwestujemy w nowe produkcje. Myślę, że potencjalna emisja mogłaby ten rozwój znacznie przyspieszyć, Spółka jednak nie podjęła ostatecznych decyzji w tym zakresie” – dodaje Grzegorz Skupniewicz.
Nadesłał:
drejmer
|