Relpol przedstawia szczegóły strategii
Podstawowym założeniem rozwoju spółki w najbliższych latach jest osiągnięcie wzrostu sprzedaży przy jednoczesnym wzroście marży. Zgodnie z zapowiedziami, zarząd Relpolu rozpoczął realizację nowej strategii na lata 2008-2010.
Spółka planuje osiągnięcie kilkunastoprocentowego wzrostu sprzedaży rok do roku w kolejnych trzech latach.
- Wzrost sprzedaży oparty będzie na zmianie efektywności sprzedaży poprzez wprowadzenie aktywnego systemu sprzedaży poza siedzibą firmy oraz rozszerzenie zespołu sprzedawców o inżynierów sprzedaży i menadżerów produktu. Planujemy również rozszerzenie sieci dystrybucyjnej. Jeśli chodzi o produkcję, zamierzamy skoncentrować się na produktach wysoko marżowych o niskiej wrażliwości cenowej oraz rozszerzyć asortyment o przekaźniki czasowe i zarządcze. Oczywiście w parze z tym idzie ekspansja terytorialna - podkreśla Filip Regulski, prezes Relpolu. Zespół handlowy Relpolu powiększy się o 3 - 4 osoby w kraju oraz 4 - 5 kolejnych, odpowiedzialnych za eksport. Od początku marca spółka zatrudniła trzech nowych specjalistów. Wraz z poszerzeniem zespołu sprzedawców firma z Żar zamierza podpisać umowy o współpracy z 3-5 dystrybutorami międzynarodowymi. Negocjacje w tej kwestii są w toku. - Chcemy wprowadzić pełną ofertę spółki do asortymentu dystrybutorów Relpolu lub alternatywnie rozpocząć współpracę z dystrybutorami, którzy uzupełnią naszą ofertę - tłumaczy prezes.
Kolejnym średnioterminowym celem Relpolu jest uzyskanie marży EBITIDA na poziomie kilkunastu procent. W celu jego realizacji spółka zamierza m.in.:
- wybudować na przełomie 2008/2009 fabryki na Ukrainie: nowa fabryka przejmie produkcję dotychczasowego zakładu ukraińskiego i litewskiego
- podnieść efektywność produkcji oraz wykorzystać efekt skali: w chwili obecnej spółka wykorzystuje ok. 60% zdolności produkcyjnych
- zunifikować materiały i komponenty: obniżenie kosztów zaopatrzenia poprzez tworzenie grup zakupowych oraz współpracę z wyspecjalizowanymi firmami zaopatrzeniowymi
- prowadzić prace rozwojowe nad produktami: obniżenie kosztów wytworzenia
- zmienić politykę wobec spółek zależnych: likwidacja spółek nie wnoszących wartości dodanej. W chwili obecnej spółka jest na etapie analizy prawno - podatkowej pod kątem wchłonięcia lub likwidacji spółek Relpol Elektronik i Relpol Holding.
- wprowadzić bieżącą sprawozdawczość finansową i marketingową podmiotów zależnych: koordynacja działań oraz bieżące zarządzanie spółkami
W realizacji nowej strategii pomocne będzie również wykorzystanie środków z niedawno zakończonej emisji akcji. Relpol realizuje aktualnie pierwszy cel emisyjny - zwiększenie zdolności produkcyjnych przekaźników RM84/5/7. Modyfikacja linii produkcyjnej pochłonie ok. 11,8 mln zł. Prace zakończą się we wrześniu bieżącego roku. Spółka prowadzi również intensywne działania związane z dokapitalizowaniem Relpol France oraz powołaniem spółki w Niemczech. Zarząd rozpoczął także wstępne działania zmierzające do poszerzenia grupy kapitałowej. Niewykorzystane do chwili obecnej środki z emisji zostały przeznaczone na okresową spłatę zobowiązań krótkoterminowych, a nadwyżka została ulokowana na lokatach bankowych.