Remont w sieci - na tropie wakacyjnych renowacji


2012-08-31
Zdaniem wielu ekonomistów, mimo kryzysu gospodarczego Polacy nie oszczędzają na zakupach – wręcz przeciwnie, nasze wydatki rosną. Z danych Głównego Urzędu Statystycznego wynika także, że coraz częściej inwestujemy w produkty, które zostaną z nami na długo, jak sprzęt RTV, AGD i meble.

Czy to dlatego Polacy wolą latem odświeżyć swoje cztery kąty zamiast wyjechać na urlop?

Wyniki drugiej edycji raportu Porównywarki Cen Okazje.info ,,Remont w sieci", dotyczącego preferencji zakupowych w kategoriach remontowo-budowlanych nie pozostawiają miejsca na wątpliwości. Lato jest okresem, w którym zainteresowanie materiałami niezbędnymi do prac renowacyjnych zdecydowanie rośnie.

Okazje.info. - Rok temu wśród najczęściej przeglądanych przez internautów grup produktowych dominowały meble, a te ściśle powiązane z remontami znalazły się na niższej pozycji w klasyfikacji. Obecnie widzimy zmianę tej tendencji. To materiały budowlane i elementy wykończeniowe cieszyły się największym powodzeniem. Jak widać tego lata konsumenci decydują się na dużo poważniejsze zmiany w mieszkaniach.

Od zeszłego roku zmieniło się również pomieszczenie, które remontujemy najczęściej. Poprzedniego faworyta – łazienkę całkowicie zdetronizowała kuchnia, osiągając sezonowy wzrost oglądalności na poziomie 20 procent. Internauci przygotowywali się na niemałe zmiany – do najczęściej wymienianych elementów należały płytki podłogowe i zlewozmywaki. W związku z tym, że ich wybór to inwestycja na lata, najczęściej stawiano na znane marki. Paradyż, Opoczno czy Deante to według konsumentów gwarancja udanego zakupu.

Wysokie temperatury skłaniają do szukania ochłody – ten logiczny wniosek znajduje odzwierciedlenie w decyzjach zakupowych Polaków. W lipcu o niemal 90 procent wzrosło zainteresowanie klimatyzatorami i wentylatorami. Ciepłe lato stanowiło też źródło zysku dla producentów architektury ogrodowej. Kategoria Ogród zyskała 80 procent sezonowego wzrostu popularności, a najczęściej odwiedzanymi grupami produktowymi były altany i domki ogrodowe oraz szklarnie i tunele. Działki i ogrody stały się miejscami, gdzie można korzystać z pogody nawet, jeśli nie mamy czasu na długi urlop.

Prognozy specjalistów, publikowane między innymi przez portal eGospodarka wskazują nie tylko na aktywność zakupową Polaków, ale również na to, że uczymy się planować wydatki i przede wszystkim oszczędzać. Świadczyć może o tym choćby to, że już teraz użytkownicy Okazje.info aktywnie przeglądają kategorię Ogrzewanie, a wśród popularnych materiałów wykończeniowych do ścian i sufitów dominują tapety winylowe, zmywalne oraz naklejki. Wynika z tego, że konsumeci nie tylko wcześniej przewidują duże inwestycje i szukają na nie miejsca w domowym budżecie, ale też zastanawiają się nad tym, jak niewielkim kosztem odświeżyć i uatrakcyjnić swoje wnętrza.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

pobierz raport: http://www.okazje.info.pl/pdf/Remont_w_sieci_2012_-_raport_Okazje_info.pdf


Porównywarka cen Okazje.info http://www.okazje.info

Kontakt: Aleksandra Lisiecka, PR & Marketing Assistant, 42 235 13 11 a.lisiecka@okazje.info.pl

Okazje.info to czwarty pod względem zasięgu serwis e-commerce w Polsce* i zarazem najszybciej rozwijająca się porównywarka cen. Miesięcznie serwis odwiedza ponad 4,5 miliona użytkowników, przeglądając oferty z 3 tys. kategorii produktowych.

Z usług Okazje.info korzysta ponad 2000 sklepów internetowych i marketów, prezentujących swoje oferty i gazetki reklamowe. Elastyczne warunki współpracy i szeroka oferta usług promocyjnych (pozycjonowanie ofert, akcje specjalne, display) gwarantują dotarcie do wybranych grup klientów i wysoką efektywność działań marketingowych.

* Megapanel, maj 2012

Nadesłał:

Porównywarka cen Okazje.info
http://www.okazje.info.pl/

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl