Responsive Web Design, czyli sklep internetowy przyjazny urządzeniom mobilnym
Jeśli kiedykolwiek zastanawiałeś się jak to jest możliwe, że Twój sklep internetowy funkcjonuje i dobrze prezentuje się zarówno w oknie przeglądarki, na tablecie, smartfonie? Otóż wszystko to, dzięki zastosowaniu Responsive Web Design.
Dzięki responsywnej stronie, Twój sklep internetowy jest dostępny 24h/7na każdym urządzeniu mobilnym. W każdej chwili potencjalny Klient może korzystać z Twojej oferty nie tylko na komputerze stacjonarnym czy laptopie. Z każdego miejsca może dokonywać zakupu a także udostępniać innym wypatrzone produkty. Ciągły rozwój rynku m-commerce, raporty z badań a także opinie kupujących utwierdzają w przekonaniu, że posiadanie sklepu w RWD będzie wkrótce niezbędną częścią posiadania funkcjonalnego e-biznesu.
Czym jest RWD?
Termin Responsive Web Design został pierwszy raz użyty w roku 2010 przez Ethan'a Marcotte'a w jego artykule dotyczącym właśnie tej nowoczesnej formy. Metoda tworzenia takiej strony to możliwość rozszerzenia kodów, które umożlwiają rozpoznanie oraz dostosowanie wielkości ekranu na którym ma zostać wyświetlona, tzw.media queries.
Responsive Web Design to nowoczesny sposób tworzenia stron sklepów internetowych. Wartości niezmienne, takie jak treści i zdjęcia będą dostosowane na każdym urządzeniu mobilnym. Dzięki tej metodzie Twój sklep internetowy będzie mógł być wszędzie. Niezależnie od tego na jakim urządzeniu będzie wyświetlany.
Nowe technologie wymagają ciągłego bycia na bieżąco, szczególnie jeśli chodzi o Twój e-biznes. Dobra strona RWD ułatwia czytanie zawartości strony, nawigację oraz ogranicza potrzebę powiększania/pomniejszania i przewijania oferty sklepu na boki.
Dla kogo jest Responsive Web Design?
Przede wszystkim dla właścicieli sklepów internetowych, którzy chcą zdobywać nowych Klientów. Coraz więcej osób dostrzega zalety z posiadania strony dostosowującej się do każdego ekranu. Stały dostęp do oferty produktowej sklepu jest istotny z punktu widzenia elastycznie prosperującego biznesu. Według prognoz ekspertów, w 2014 roku urządzenia mobilne będą generować ponad 50% większy ruch na stronie - to oznacza również większą sprzedaż i większe zyski w Twoim sklepie!
Według badań przeprowadzonych przez Adobe Digital Marketing Insights, posiadacze tabletów coraz chętniej wykorzystują je do przeprowadzania transakcji zakupowych, tzw. "tablet shopping". Wynika z badania również, że właściciele tabletów byli skłonni częściej kupować w sklepach internetowych, niż użytkownicy smartfonów - i to trzykronie!
Jak wpływa RWD na Twój sklep internetowy?
Przede wszystkim, na etapie projektowania grafiki sklepu internetowego, stosując odpowiednie rozszerzenia w kodzie możemy od samego początku odpowiednio dostosować sklep tak, by tworzył spójną całość wizerunkową. Zarówno na ekranie laptopa, smartfona i tabletu. Dzięki temu, przeglądając Twój sklep internetowy na urządzeniu mobilnym Klient od razu rozpozna charakterystyczne elementy oraz identyczną grafikę, którą widział podczas przeglądania oferty za pomocą przeglądarki.
Istotny fakt, o który często pytają właściciele sklepów ułatwia podjęcie decyzji o zastosowaniu RWD w e-biznesie. Otóż posiadamy tylkojeden adres strony. To ułatwia zarządzanie, a dokonywanie zmian odbywa się tylko w jednym kodzie źródłowym.
Rozwiązania RWD wspiera sama wyszukiwarka Google, która zaleca zastosowanie tej metody. Co ciekawe, najpopularniejsza wyszukiwarka świata przekonuje, że stosowanie RWD to obecnie najlepsza praktyka podczas tworzenia stron internetowych. Dzięki temu, pozytywnie wpływamy również na nasz PageRank w Google.
Nikt nie wie jakie w przyszłości ukarzą się najnowsze modele smartfonów i tabletów. Producenci tworzą coraz większe i wydajniejsze urządzenia mobilne pod względem rozdzielczości, co również wpływa na wygląd wyświetlania się stron sklepów internetowych. Responsive Web Design rozwiązuje problem ciągłego inwestowania w wygląd strony. Ponieważ sam rynek e-commerce jest bardzo dynamiczny i szybko się zmienia, tak samo najnowsze technologie. Bądź przygotowany na zmiany. Inwestując w RWD nie musisz martwić się niepoprawnym wyświetlaniem się Twojego sklepu internetowego na urządzeniach mobilnych, niezależnie od modelu i producenta. Nie martwiąc się kwestiami technicznymi, możesz inwestować w rozwój swojego e-biznesu!
Korzyści Responsive Web Design w sklepie internetowym:
- jedna wersja pod URL pozwala na uniknięcie skomplikowanych przekierowań i upraszcza udostępnianie adresu internetowego,
- treść stron pozostaje taka sama - nie musisz tworzyć nowych opisów lub skracać już istniejących,
- płynny układ strony oraz elastyczne elementy graficzne pozwolą na przejrzyste funkcjonowanie Twojego sklepu,
- pełna oferta sklepu dostępna na każdym urządzeniu mobilnym (zarówno tych obecnych jak i tych, które zostaną stworzone w przyszłości) - konieczność przesuwania, powiększania, pomniejszania widoku sklepu skutecznie odstrasza Klienta,
- zwiększenie konwersji - pełne zaangażowanie Klienta w przeglądanie oferty sklepu - brak pustych miejsc na wyświetlaczu,
- spójność wizerunkowa - użytkownik rozpozna sklep po takiej samej grafice,
- mniejsze koszty utrzymania strony - koncentracja na jednym kodzie źródłowym, ewentualne zmiany znajdą się w formie deskopowej i na urządzeniach mobilnych,
- optymalizacja SEO - pozytywny wpływ na Twój Page Rank.
Nadesłał:
RedCart
|