"Richard" radzi, jak wybrać wałek malarski
Czy wiesz od czego zacząć przygotowania do malowania mieszkania? Jak ograniczyć koszty remontu, uniknąć zacieków na ścianie i sprawić by odnawianie przebiegło znacznie szybciej niż zazwyczaj? W odpowiedzi na powyższe pytania pomoże Ci ekspert kanadyjskiej marki „Richard”.
Przygotowując się do malowania domu lub mieszkania koncentrujemy się zazwyczaj na wyborze farby i kolorystyki wnętrza.
Bardzo często bagatelizujemy temat odpowiednich narzędzi malarskich, w tym wałków. Naszymi decyzjami często rządzi przypadek i dopiero w trakcie pracy zdajemy sobie sprawę z popełnionych błędów. Od wyboru odpowiedniego wałka malarskiego bardzo wiele zależy. Właściwie dopasowany sprzęt malarski przyniesie korzyści zarówno estetyczne, jak i finansowe. Unikniemy na ścianach brzydkich smug, powierzchnia będzie dokładnie odnowiona, a na dodatek zużyjemy mniej farby. Aby nasze decyzje zakupowe były przemyślane warto poznać kilka kluczowych zasad dotyczących wałków malarskich, w czym pomoże Christian Michaud, ekspert z kanadyjskiej firmy Richard produkującej wysokiej jakości sprzęt malarski.
Na rynku dostępny jest bardzo szeroki wybór wałków malarskich wykonanych z różnych materiałów, w tym welurowe, sznurkowe, futrzane czy gąbkowe. Przeważają wałki z włókien syntetycznych, które poza bardzo dobrymi właściwościami aplikacyjnymi są łatwe do utrzymania w czystości. Dużą popularnością wśród klientów cieszą się wałki wykonane z mikrofibry (np. Ultra Touch marki Richard), które szczególnie dobrze sprawdzą się podczas malowania wodorozcieńczalnymi farbami akrylowymi. Bardzo wygodne rozwiązanie stanowi wyjątkowo trwały wałek wykonany ze specjalnych włókien poliakrylowych Dralon® przeznaczony do malowania zarówno farbami wodorozcieńczalnymi, jak i rozpuszczalnikowymi (np. alkilowymi). Przy wyborze wałka malarskiego jednym z kluczowych elementów jest długość włosia. Jeżeli zamierzamy malować gładkie powierzchnie np. gładzie gipsowe lub parkiet powinniśmy zdecydować się na krótkie włosie o długości ok. 6-10 mm. Przy odnawianiu szorstkich tynków tradycyjnych lub tapet strukturalnych wskazane jest skorzystanie z wałków z włosiem od 13 do 15 mm. Natomiast malowanie powierzchni chropowatych np. ścian ceglanych wymaga zastosowania wałków z długim włosiem 19-30 milimetrowym.
Poza długością włosia bardzo istotna jest również szerokość wałka. Im jest on szerszy tym prace malarskie przebiegają szybciej i wygodniej. Zdaniem Christiana Michauda, eksperta marki Richard , optymalna szerokość wałka to 24 cm (np. wałek Pro Serie marki Richard). Przy malowaniu powierzchni trudnodostępnych (glifów okiennych, parapetów itp.) niezbędne są jednak wałki zdecydowanie węższe (np. o szerokości 75 mm). Dlatego kompletując narzędzia potrzebne do remontu kupmy od razu wałki o różnej szerokości. Jeżeli w domu planujemy zastosować więcej niż jeden kolor warto zaopatrzyć się w minimum 2 wałki szerokie i 2 wąskie, z których przynajmniej jeden przypisany będzie do farby białej. Nawet bardzo dokładne umycie wałka po farbie w nasyconym odcieniu nie da nam całkowitej gwarancji, że farba biała nie ulegnie minimalnemu odbarwieniu.
Z punktu widzenia komfortu prac malarskich bardzo ważny jest wybór ergonomicznej rączki do wałka. Na uwagę zasługują rączki Ergo-Grip i Premier marki Richard, które mają bardzo wygodną rękojeść. Ergonomiczny kształt uchwytu zapewnia idealne przyleganie narzędzia do dłoni, a dzięki temu dłoń wolniej męczy się podczas malowania.
Więcej informacji na temat wałków marki Richard znaleźć można na stronie B.M. Polska w zakładce poświęconej produktom kanadyjskiej firmy (http://bmpolska.com/nasze-marki/richard.html )
O firmie:
Richard to renomowany, kanadyjski producent narzędzi ręcznych służących do malowania, tapetowania oraz przygotowywania podłoża. Firma posiada w ofercie ponad 1 200 produktów, w tym bardzo szeroki wybór najwyższej jakości pędzli, wałków, przedłużaczy, szpachelek, skrobaków itp. Firma Richard oferuje narzędzia ręczne od ponad 120 lat. Bogata historia marki pozwala na umiejętne łączenie doświadczenia i tradycji z innowacyjnymi rozwiązaniami. Rocznie na całym świecie sprzedaje się ok. 12 milionów produktów sygnowanych logotypem Richard. Znakiem rozpoznawczym kanadyjskiej firmy jest charakterystyczna żółto-zielona kolorystyka oraz nowatorskie pomysły, które usprawniają wykonywanie prac remontowych.
Wyłącznym dystrybutorem produktów marki Richard, jest firma B.M. Polska. Produkty tej marki dostępne są w salonach firmowych oraz wybranych punktach dystrybucyjnych na terenie całego kraju. Pełna lista punktów sprzedaży dostępna jest na stronie internetowej www.bmpolska.com .
Nadesłał:
mpobozy@bmpolska.com
|