Rogatek powraca na ekrany!


2020-03-06
Kampania Kolejowe ABC startuje w kolejnej, nowej odsłonie. Ruszyła emisja spotów z głównym bohaterem akcji – nosorożcem Rogatkiem.

Już niebawem ukażą się nowe odcinki programu „Twoja Kolej” w TVP ABC oraz animacji „Myszka w Paski  i podróże koleją” w Mini Mini+. Do współpracy zaproszono także nowych vlogerów, którzy opowiedzą o bezpiecznym zachowaniu na obszarach kolejowych.

Kolejna odsłona Kampanii Kolejowe ABC rozpoczęła się w marcu i potrwa do maja 2020 r. W telewizji, kinach i w internecie będzie można obejrzeć krótkie spoty edukacyjne – animacje 3D z udziałem głównych bohaterów kampanii, którzy pokażą, jak zachowywać się na dworcu i peronie. Oprócz spotów na ekranach telewizorów pojawią się nowe odcinki programów edukacyjnych. Dla najmłodszych widzów przygotowano dwie propozycje.

Pierwsza z nich to nowa seria kilkuminutowego programu „Twoja Kolej”, którego bohaterami są rodzeństwo Pola, Krzyś oraz nosorożec Rogatek. Czy można się bawić w  pociągu? Co oznacza żółta linia na peronie? Co zrobić, gdy się zgubimy? Jakie są rodzaje wagonów? Na te i inne pytania dotyczące bezpieczeństwa kolejowego odpowie dzieciom nosorożec Rogatek. Na widzów czekają także interaktywne zadania do wykonania przed telewizorem. Emisja nowego odcinka programu „Twoja Kolej” odbędzie się już 7 marca o godzinie 18.30 na antenie TVP ABC.

Drugą propozycją dla najmłodszych widzów jest „Myszka w paski i podróże koleją” na kanale Mini Mini+. W programie tytułowa bohaterka opowiada o tym, jak bezpiecznie zachowywać się na przejazdach kolejowych, na dworcu czy w pociągu. W każdym odcinku odbiorcy wprowadzani są w tematykę bezpieczeństwa kolejowego w ciekawy i angażujący sposób.

W nowej serii programu zostanie wyemitowanych pięć kilkuminutowych odcinków, z których dzieci dowiedzą się, jak powinien zachować się kierowca na przejeździe kolejowym, dlaczego nie wolno bawić się w pobliżu torów, jak umilić sobie czas, czekając na pociąg i jak zachowywać się w pociągu, który wjeżdża na stację. Pierwszy odcinek z nowej serii programu zostanie wyemitowany na antenie Mini Mini + 15 marca, o godzinie 17.25.

Kampania Kolejowe ABC pojawi się także w nowej formie w internecie. Do współpracy zaproszono młodych vlogerów, których zadaniem jest przekazanie w swobodny sposób najważniejszych informacji dotyczących bezpieczeństwa na terenach kolejowych. Zaangażowani w kampanię internetowi twórcy łącznie stworzą 16 krótkich filmików, które ukażą się na ich vlogach do października 2020 r.

Spoty, programy telewizyjne i filmy Kampanii Kolejowe ABC obejrzało do tej pory kilkanaście milionów widzów. Treści w nich zawarte mają walor edukacyjny i są przedstawiane w formie przystępnej dla dzieci. Nieodłączną częścią przekazu jest także postać Rogatka – bohatera kampanii, który budzi ogromną sympatię dzieci. Jestem przekonany, że dzięki temu najmłodsi zapamiętają, jak zachować się w pobliżu torów czy w pociągu, by było bezpiecznie – mówi dr inż. Ignacy Góra, Prezes Urzędu Transportu Kolejowego.

Na kanale Youtube „UTK Kolejowe ABC” można znaleźć spoty i odcinki programów telewizyjnych. Więcej informacji na temat działań realizowanych w ramach kampanii można znaleźć na stronie https://kolejoweabc.pl/.

Kampania Kolejowe ABC realizowana przez Urząd Transportu Kolejowego to ogólnopolska kampania informacyjno-edukacyjna, propagująca zasady bezpieczeństwa oraz wartości i wzorce związane z odpowiedzialnym zachowaniem się podczas korzystania z transportu kolejowego. Kampania jest współfinansowana ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.

 

Nadesłał:

Martyna Bierut

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl