Rok 2017 przyniósł wiele nowości Volvo
Rok 2017 był dla Volvo bardzo ważny nie tylko ze względu na wysoką sprzedaż. W marcu, podczas Geneva Motor Show, swoją premierę miał SUV klasy średniej – Volvo XC60.
Nowy model bardzo szybko podbił motoryzacyjne serca i stał się nie tylko najlepiej sprzedającym się samochodem Volvo, ale również liderem sprzedaży w Europie w swoim segmencie.
Jesienią zeszłego roku zaprezentowano światu XC40 – pierwszy modelu Volvo w szybko rozwijającym się segmencie małych SUV-ów. Razem z nim wprowadzony został pakiet usług Care by Volvo, który rewolucjonizuje tradycyjny model posiadania samochodu. To pierwsza oferta stałego abonamentu za samochód, która sprawia, że jego użytkowanie jest tak proste i bezproblemowe jak codzienne korzystanie z telefonu.
Elektryfikacja
2017 to dla Volvo również rok odważnych kroków w obszarze elektryfikacji. W lipcu szwedzki producent ogłosił, że każdy nowy model Volvo, wprowadzony na rynek po roku 2019, będzie wyposażony w silnik elektryczny – albo jako podstawowe źródło napędu albo jako jednostka wspomagająca.
Kontynuując ten trend, Volvo wprowadziło na rynek nową markę Polestar, która zajmie się rozwojem technologicznym napędów elektrycznych, które wykorzysta Volvo Cars.
Nowa fabryka w Stanach Zjednoczonych
W ubiegłym roku kontynuowano budowę pierwszej fabryki Volvo w Stanach Zjednoczonych w Karolinie Południowej. Ogłoszono także, że oprócz modelu S60, do zakładu przeniesiona zostanie produkcja następnej generacji modelu XC90 (od 2021 roku). Oznacza to zwiększenie planowanego zatrudnienia do niemalże 4000 etatów oraz zwiększenie nakładów inwestycyjnych do 1,1 mld dolarów.
Pod koniec roku Volvo Cars podpisał o umowę z firmą Uber, wchodząc tym samym w całkowicie nowy obszar rynku. Współpraca obejmuje zaopatrzenie Ubera w tysiące autonomicznych pojazdów bazowych w okresie od 2019 do 2021 roku.
Nadesłał:
JK PR
|