Rola komunikacji wizualnej w branży retail
Javier Lopez, General Manager Vertical Solutions, OKI Europe Ltd
Supermarkety i sklepy spożywcze należą do detalistów, którzy sprzedają produkty cechujące się niezmiennym popytem. Obecnie, w obliczu globalnej pandemii, rola sklepów detalicznych oferujących artykuły pierwszej potrzeby jest oczywista.
Lokalne sklepy spożywcze należą do podsektora sprzedaży detalicznej, który odczuł zmniejszone skutki pandemii – konsumenci często decydują się na „ultralokalne” zakupy, co zaowocowało prawie o 20%1 większą odwiedzalnością. Ta tendencja prawdopodobnie utrzyma się przez kolejne miesiące, nie oznacza to jednak, że nie dotyczą ich wyzwania, przed którymi stoją inni detaliści.
Jest nadzieja, że wraz z postępami programów szczepień skutki pandemii zelżeją, a świat powoli będzie wracał do normalności. W jaki sposób niezależni sprzedawcy detaliczni – tacy jak lokalne sklepy spożywcze, które prosperowały w ciągu ostatniego roku dzięki większej liczbie klientów – mogą utrzymać lojalność klientów i zachęcać ich do zakupów?
Wykorzystanie komunikacji wizualnej w celu dostarczania wartości klientom
Komunikacja wizualna może pomóc sprzedawcom w stworzeniu bezproblemowego i bezpiecznego środowiska dla kupujących. Strategicznie rozmieszczone oznakowanie może zachęcać klientów do odwiedzin, kierować ich do konkretnych alejek i kategorii produktów oraz wpływać na decyzje zakupowe.
Możliwość drukowania oznakowania na miejscu, na żądanie i w profesjonalnej jakości umożliwia właścicielom sklepów szybkie reagowanie na trendy rynkowe i konsumenckie oraz zachęcanie do kolejnych odwiedzin i zapewnia wartość poprzez nagradzanie lojalności za pomocą kuponów i ofert VIP. Dysponując odpowiednim rodzajem drukarki w sklepie, sprzedawcy detaliczni mogą przejąć kontrolę nad drukowaniem potrzebnych materiałów w stosownym czasie, w profesjonalnej jakości i przy użyciu wybranego nośnika. Nie muszą już polegać na zewnętrznych dostawcach w celu tworzenia oznakowań z długim czasem realizacji i zazwyczaj z minimalną ilością wydruków, które często wymagają miejsca na przechowywanie i niezmiennie prowadzą do strat materiału.
Szybkość i elastyczność są najważniejsze
Możliwość drukowania na miejscu – od promocji popularnych produktów lub określonego motywu (np. zrównoważonego rozwoju) po reagowanie na zmieniające się wytyczne dotyczące np. zakrywania twarzy, dystansu społecznego i godzin otwarcia – zapewnia sprzedawcom szybkość i elastyczność wymagane do reagowania na oczekiwania klientów i spełnianie ich.
Za pomocą niewielkiego urządzenia obsługującego szeroką gamę nośników, takiego jak wydajne drukarki kolorowe i urządzenia wielofunkcyjne OKI, które z łatwością zmieszczą się w kiosku lub na zapleczu, sprzedawcy mogą z łatwością dostosowywać i drukować w profesjonalnej jakości wszystkie potrzebne materiały. Od przyciągających wzrok oznaczeń po etykiety na półkach, naklejki z kodem QR lub kupony, obrazy produktów w wysokiej rozdzielczości, samoprzylepne oznakowanie na okna i podłogi, wiszące i wolnostojące banery, papierowe torby z logo, ulotki i wiele innych.
Co więcej, sprzedawcy detaliczni mogą drukować na szerokiej gamie materiałów, w tym na wstępnie przyciętych nośnikach, wodoodpornych, odpornych na promienie UV i samoprzylepnych naklejkach o różnych rozmiarach i gramaturach. Drukowanie w biurze i na żądanie daje właścicielom sklepów możliwość jak najszybszego reagowania na zachodzące zmiany.
Aby pomóc sprzedawcom w funkcjonowaniu oraz zachęcaniu klientów do odwiedzin, w ramach kampanii Adapt Today firma OKI Europe oferuje bezpłatny* pakiet Business Agility Pack o wartości około 2200 PLN* przy zakupie objętej promocją drukarki kolorowej OKI i zestawu oryginalnych tonerów CMYK firmy OKI*. Klienci posiadający już kolorową drukarkę OKI mogą skorzystać z pakietu „Adapt Today” przy zakupie zestawu oryginalnych tonerów CMYK firmy OKI*.
Pakiet obejmuje bezpłatną** sześciomiesięczną subskrypcję usługi The Design Hub i ABBYY FineScanner Premium, nośniki do zastosowań dla poszczególnych sektorów oraz dostęp do szablonów i grafik. Te narzędzia i zasoby zostały zaprojektowane, aby pomóc firmom szybko dostosować komunikaty i oznakowania klienta do zmieniających się warunków, takich jak przestrzeganie wytycznych rządowych lub reagowanie na zmieniające się trendy rynkowe i społeczne, bez konieczności polegania na dostawcach zewnętrznych.
* Obowiązuje regulamin. Podane wartości są przybliżone.
Nadesłał:
Karolina
|