Roślinne zamienniki mięsa od Nestlé
Roślinne „mięso” mielone, burgery, klopsiki i fileciki marki Garden Gourmet od 24 listopada będą dostępne w sprzedaży detalicznej.
Roślinne zamienniki mięsa od Nestlé już na sklepowych półkach
Roślinne „mięso” mielone, burgery, klopsiki i fileciki marki Garden Gourmet od 24 listopada będą dostępne w sprzedaży detalicznej. W pierwszej kolejności produkty pojawią się w sklepach sieci Kaufland w całej Polsce.
Coraz więcej konsumentów decyduje się na ograniczenie mięsa w diecie. W Polsce aż jedna czwarta badanych deklaruje, że stara się zmniejszyć jego spożycie[1]. Jakie są tego przyczyny? Przede wszystkim troska o zdrowie (24%), dobrostan zwierząt (17%) oraz planetę (14%)[2]. Wprowadzanie roślinnych produktów marki Garden Gourmet na kolejnych rynkach to także ważny element strategii Nestlé i kolejny krok firmy na rzecz realizacji zobowiązań wobec konsumentów i środowiska.
„Produkty na bazie roślin to obecnie jeden z kluczowych obszarów badań i rozwoju w naszej firmie. Jesteśmy przekonani, że tzw. dieta planetarna to dieta przyszłości – jest ona zarówno korzystna dla zdrowia, jak i pozwala na niższą ingerencję w środowisko naturalne. Dla Nestlé to także ważny krok w kierunku realizacji globalnego zobowiązania, by do 2050 roku osiągnąć zerową emisję netto gazów cieplarnianych” – mówi Marcin Popławski, Dyrektor Dywizji Kulinarnej Nestlé w Polsce i dodaje: „Ze względu na walory produktów roślinnych coraz częściej sięgają po nie zarówno zdeklarowani weganie czy wegetarianie, jak i osoby, które starają się jedynie ograniczyć mięso w codziennej diecie. Ten coraz silniejszy trend stanowi o ogromnym potencjale tego segmentu rynku”.
W ramach marki Garden Gourmet Nestlé wprowadza sześć produktów na bazie roślin. Dostępne będą wegańskie zamienniki surowego mięsa mielonego oraz burgerów: Sensational Mince / Mielone oraz Sensational Burger. Nestlé wprowadza także cztery produkty stanowiące roślinną bazę do przygotowania dań: wegańskie burgery, wegetariańskie fileciki oraz klopsiki roślinne, a także klopsiki warzywne. Kaufland to pierwsza sieć, w której będzie można znaleźć produkty marki. Będą one dostępne także w sklepiku firmowym Nestlé w warszawskiej siedzibie firmy.
Korzyści dla zdrowia
Jak podkreślają eksperci, prawidłowo zbilansowana dieta roślinna może przynieść wiele korzyści zdrowotnych, np. zmniejszyć ryzyko rozwoju chorób układu sercowo-naczyniowego lub wystąpienia otyłości. Duży udział warzyw i owoców w codziennym jadłospisie – oprócz tego, że są one źródłem witamin i składników mineralnych – zwiększa objętość posiłków. W tym przypadku może to iść w parze ze zmniejszeniem kaloryczności całodziennej racji pokarmowej, co ma korzystny wpływ na utrzymanie lub też uzyskanie prawidłowej masy ciała, a także zmniejsza ryzyko wystąpienia niedoborów niektórych witamin, składników mineralnych czy błonnika.
Więcej informacji o marce Garden Gourmet, w tym także inspiracje kulinarne, znaleźć można na stronie: gardengourmet.pl.
O Nestlé
Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia, zdrowia i dobrego samopoczucia z portfolio blisko 1600 produktów i prawie 70 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA oraz PURINA. Nestlé działa na polskim rynku od 1993 roku. Firma zatrudnia aktualnie 5500 pracowników w 8 lokalizacjach.
[1] GlobalData, na podstawie 767 odpowiedzi, 2019
[2] GlobalData, na podstawie 767 odpowiedzi, 2019
Nadesłał:
doc
|