Rośnie sprzedaż na stacjach LOTOS
W ciągu pierwszych dwóch miesięcy tego roku sprzedaż paliw na stacjach własnych spółki LOTOS Paliwa wzrosła o ponad 18% w porównaniu do 2008 roku.
Nadal najdynamiczniej wzrasta sprzedaż oleju napędowego, gdzie przyrost wyniósł ponad 31% rok do roku - stwierdza Hanka Krzyżańska, prezes LOTOS Paliw. - Odnotowaliśmy również blisko 6% wzrost sprzedaży benzyn. Nieznacznie spadła natomiast sprzedaż LPG.
Dodatkowo warto podkreślić, że w całym minionym roku sieć stacji LOTOS sprzedała o ok. 25% paliw więcej niż w 2007 r. To zasługa zarówno intensyfikacji sprzedaży, jak i postępującego rozwoju sieci. Wzrost ten odnotowano w momencie kiedy krajowy rynek paliw płynnych stanął praktycznie w miejscu. Według ekspertów z Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu Naftowego (POPiHN), w ubiegłym roku polski rynek paliw utrzymał poziom sprzedaży na poziomie z 2007 roku. Co prawda początkowo prognozowano 4% wzrost sprzedaży, ale ostatnie, kryzysowe miesiące ubiegłego roku zniweczyły te oczekiwania.
Dynamic górą
Obecnie co najmniej jeden rodzaj paliw premium (benzynę lub olej napędowy) oferuje już 196 stacji ogólnopolskiej sieci LOTOS. To blisko dwie trzecie z wszystkich stacji, którymi zarządza koncern. - Sprzedaż paliw premium to świetny interes. Na naszych stacjach, które w swojej ofercie posiadają paliwa Dynamic z miesiąca na miesiąc odnotowujemy znaczne wzrosty sprzedaży - dodaje prezes Krzyżańska.
To bardzo dobre wyniki biorąc pod uwagę również fakt, że paliwa te zostały wprowadzone na rynek dopiero rok temu. Z posiadanych przez nas informacji wynika, że kierowcy doceniają ich doskonałą jakość oraz, co jest równie ważne, dobrą relację ceny do jakości - dodaje Waldemar Soczyński, dyrektor ds. sieci stacji LOTOS Paliw.
Według badań Pentora paliwa Dynamic rozpoznawane są przez 37% klientów. Dla porównania rozpoznawalność paliw Ultimate wynosi 38%, a Suprema 31%. Z badań tych wynika również, że klienci stacji LOTOS znacznie chętniej kupują dostępne na nich paliwa markowe niż klienci stacji BP czy Statoil.
Rynek i jeszcze raz rynek
Po zrealizowaniu Programu 10+ rafineria Grupy LOTOS S.A. w Gdańsku będzie w stanie wyprodukować nawet 4,5 miliona ton najwyższej jakości oleju napędowego. To o ok. 1,5 miliona ton diesla więcej w porównaniu z ubiegłoroczną produkcją zakładu i aż o ok. 2,5 miliona ton więcej niż w 2007 r.
Ulokowanie tej produkcji na rynku jest jednym z najważniejszych zadań, jakie stało przed nami. Pracowaliśmy nad tym praktycznie od postawienia pierwszej kreski na planie rozbudowy instalacji produkcyjnych - podkreśla Jacek Neska, pełnomocnik dyrektora generalnego Grupy LOTOS S.A. ds. handlu. - Patrząc na wyniki sprzedaży z ostatnich lat, zawarte i realizowane kontrakty, śmiało możemy stwierdzić, że odbiorcy już czekają na najwyższej jakości produkty.
W styczniu 2009 r. minęło trzynaście lat istnienia spółki LOTOS Paliwa, która odpowiada za rozwój i zarządzanie ogólnopolską siecią stacji paliw LOTOS. Aktualnie w sieci LOTOS funkcjonuje łącznie 315 stacji dogodnie zlokalizowanych w miastach i przy trasach przelotowych. Te ostatnie, dzięki dużym parkingom, są także doskonałym miejscem do odpoczynku w czasie podróży. Spółka przygotowuje się również do budowy stacji przy autostradach w ramach tzw. Miejsc Obsługi Podróżnych.
Nadesłał:
ap
|