Rusza Internetowa Zbiórka Żywności
Co szóste dziecko w Polsce żyje poniżej minimum egzystencji. Głód nie oszczędza maluchów nawet w Dniu Dziecka. Teraz można im pomóc bez konieczności wychodzenia z domu - rusza Internetowa Zbiórka Żywności.
Akcję, która wystartowała z początkiem maja i potrwa do końca czerwca, organizują wspólnie fundacja Bank Żywności SOS i internetowy sklep spożywczy A.pl. Dzięki niej każdy internauta będzie mógł kupić w sieci produkty spożywcze, które trafią później na stoły potrzebujących.
- Problem niedożywienia dzieci jest rażący. Warto o tym przypominać, zwłaszcza w okresie poprzedzającym Dzień Dziecka i pozwolić maluchom cieszyć się prostym prezentem, którym jest posiłek - mówi Marta Dobrzyńska z fundacji Bank Żywności SOS, współorganizującej zbiórkę. - Właśnie dlatego zorganizowaliśmy zbiórkę żywności, która łączy zalety tradycyjnych akcji prowadzonych dotychczas w marketach, z potencjałem internetu. - dodaje.
Udział w zbiórce jest bardzo prosty. - Wystarczy wejść na stronę A.pl i za pomocą kilku kliknięć kupić żywność, którą kurier zamiast do domu darczyńcy dostarczy do Banku Żywności SOS - mówi Jakub Milewski z internetowego sklepu spożywczego A.pl, współorganizującego zbiórkę. - Internetowa Zbiórka Żywności to dowód na to, że postęp nie omija akcji społecznych. W naszej akcji można pomóc, bez konieczności wychodzenia z domu. Wystarczy chęć i dostęp do internetu - dodaje.
Marża sklepu A.pl z produktów nabytych w ramach akcji zostanie przeznaczona na zakup kolejnych darów żywnościowych dla dzieci. Najbardziej potrzebnymi produktami są: ryż, makarony, olej, konserwy, herbata, napoje, soki, dżemy, czekolada i batony. Dary zakupione w ramach akcji trafią do magazynu Banku Żywności 1 czerwca, czyli w Dzień Dziecka oraz miesiąc później - 1 lipca. Fundacja przekaże je następnie najbiedniejszym dzieciom z terenu Mazowsza.
Więcej informacji o zbiórce na stronach Banku Żywności SOS (bzsos.pl) oraz sklepu A.pl (www.a.pl/zbiorka). Patronem zbiórki jest portal - W stronę wartości - www.wartosci.org.pl. Patronem medialnym akcji jest serwis ngo.pl.
Nadesłał:
ap
|