Rusza największa akcja rekomendacyjna w historii Kompanii Piwowarskiej


Rusza największa akcja rekomendacyjna w historii Kompanii Piwowarskiej
2012-12-14
Aż 700 młodych ludzi weźmie udział w akcji wsparcia sprzedaży produktów Kompanii Piwowarskiej, która odbędzie się w dniach 14-21 grudnia. Studenci odwiedzą prawie 5000 sklepów w 27 miastach na terenie całej Polski. To jedna z największych akcji rekomendacyjnych na rynku FMCG.
Po raz pierwszy Kompania Piwowarska zaangażowała do promowania swoich produktów tak wielką liczbę ludzi na raz. Specjalnie na potrzeby tej akcji współpracujące z KP agencje zrekrutowały 700 studentów w 27 polskich miastach, w których znajdują się ośrodki akademickie. W założeniu każdy student ma odwiedzić 7 punktów sprzedaży w swoim mieście, co oznacza, że młodzi ludzie docelowo zawitają do 4900 sklepów.
 
Wsparcie sprzedaży poprzez piwne doradztwo
Zadaniem studentów nie będzie po prostu promowanie produktów – ma być to raczej forma doradztwa piwnego. Podczas wizyt w sklepach uczestnicy akcji będą zachęcać potencjalnych konsumentów do zakupu produktów z portfolio KP – ze szczególnym uwzględnieniem innowacji, czyli Tyskiego Klasycznego i wszystkich wariantów Książęcego – poprzez aktywne rozmowy o markach oraz korzyściach wynikających z nabycia danego piwa. Dodatkowo akcja ma na celu promowanie kultury piwnej wśród konsumentów. To rozszerzenie programu Ambasadorzy Piwa, który jest realizowany w firmie od początku roku, jednak dotychczas obejmował tylko pracowników. 
 
Wszyscy studenci przed akcją wzięli udział w specjalnym szkoleniu produktowym, przeprowadzonym przez Trenerów Sprzedaży oraz Trenerów Regionalnych KP pod kierownictwem Adama Samorka, starszego managera ds. rozwoju sprzedaży w Kompanii Piwowarskiej. Podczas pracy „w terenie” widoczność i rozpoznawalność zapewnią im specjalnie zaprojektowane koszulki, a wsparciem podczas rozmów z klientami sklepów będą m.in. książeczki Ambasadorów Piwa, zawierające opisy wszystkich marek znajdujących się aktualnie w ofercie firmy.
 
To nie pierwszy przypadek, gdy Kompania Piwowarska w taki sposób wspiera sprzedaż swoich produktów. Ponad rok temu wśród konsumentów w punktach sprzedaży detalicznej promowany był Żubr Ciemnozłoty, a jesienią tego roku w lokalach gastronomicznych – Książęce. Różnica polegała na tym, że wówczas do nowych marek przekonywali sami pracownicy biurowi KP, w tym przedstawiciele zarządu, zaś akcje nie były prowadzone na tak szeroką skalę.
 
Z korzyścią dla studentów
To, że w rolę „piwnych doradców” wcielą się studenci, nie jest bynajmniej przypadkowe.
 
Zależało nam, aby w akcji wzięli udział studentki i studenci, najchętniej zarządzania i sprzedaży, tak by kierunki ich studiów były w jakiś sposób związane z zadaniem, jakie będą mieli wykonać – tłumaczy Piotr Linkiewicz, kierownik ds. rozwoju sprzedaży w Kompanii Piwowarskiej i lider projektu. – Dzięki temu na pewno będą pracować z większym zaangażowaniem, a korzyści z akcji będą obopólne. 
 
Dodatkowym kryterium naboru był wiek uczestników – muszą mieć oni ukończone 21 lat, ponieważ wymaga tego polityka odpowiedzialnego marketingu KP. Zgodnie z nią osoby promujące wyroby firmy muszą nie tylko być pełnoletnie, ale także wyglądać na pełnoletnie.
 
Praca w roli „piwnego doradcy” to dla młodych ludzi nie tylko możliwość dodatkowego zarobku przed Świętami, ale także szansa na zdobycie specjalistycznej wiedzy (np. w zakresie technik komunikacji z konsumentem) i doświadczeń sprzedażowych, co dla studentów takich kierunków jak zarządzanie i sprzedaż może być szczególnie cenne. Kompania Piwowarska docenia fakt, że studenci podejmują inicjatywę i mają chęć zdobywania doświadczenia zawodowego. Jako lider branży piwowarskiej i największa firma spożywcza w Polsce, chce umożliwić poznanie swojego biznesu od środka młodym ludziom, którzy za chwilę będą szukać pracy. 
 
Nasze doświadczenia związane z bezpośrednim wsparciem sprzedaży produktów są bardzo pozytywne – mam tu na myśli oczywiście Żubra Ciemnozłotego i Książęce. Dlatego jesteśmy przekonani, że efekty tej akcji będą więcej niż zadowalające – podsumowuje Piotr Linkiewicz.Jeśli dodatkowo „zarazimy” studentów pasją do piwnej kategorii, nasza satysfakcja będzie jeszcze większa.

Nadesłał:

Kompania Piwowarska

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl