Ruszyła 3. Edycja akcji charytatywnej Podaj Łapę


Ruszyła 3. Edycja akcji charytatywnej Podaj Łapę
2017-11-03
Wystartowała 3. edycja ogólnopolskiej akcji charytatywnej „Podaj łapę”, której celem jest pomoc Górskiemu Ochotniczemu Pogotowiu Ratunkowemu w szkoleniu i opiece nad psami ratowniczymi.

W dniach od 2 do 30 listopada kupując w sklepach Maxi Zoo bransoletkę z łapką, każdy może przyłączyć się do akcji i wesprzeć czworonożnych bohaterów.

W górach nie każda droga kończy się na szczycie – rocznie ratownicy GOPR wyruszają na różnego rodzaju akcje poszukiwawcze aż 200 razy. W nawet 60 przypadkach towarzyszą im psy, dzięki którym aż 90% akcji kończy się sukcesem.
 
„Dobrze wyszkolony pies ratowniczy zwiększa szansę odnalezienia zaginionego w górach nawet
o 70%. Proces szkolenia jest jednak wieloletni, wymagający i tak naprawdę nigdy się nie kończy.
W psach stale pogłębiany jest poziom posłuszeństwa, a ich sprawność psychofizyczna kształtowana jest przy pomocy treningów odbywających się na specjalistycznych torach przeszkód, w bardzo zróżnicowanych warunkach” – mówi Marcin Kądziołka, Prezes Zarządu Fundacji GOPR.

Od poziomu wyszkolenia psów ratowniczych może zależeć ludzkie życie, dlatego w tym roku celem akcji charytatywnej Podaj Łapę jest wsparcie czworonożnych ratowników. W listopadzie  w sklepach Maxi Zoo będzie można zakupić bransoletki z symboliczną łapką, a całkowity przychód ze sprzedaży zostanie przekazany Fundacji GOPR.

„Pies i przewodnik są często narażeni na różnego rodzaju kontuzje i wypadki, dlatego tak ważne jest dla nich zaplecze profilaktyczne i medyczne oraz jakość sprzętu, na jakim pracują. Każda pomoc jest dla Nas bezcenna, a dzięki wsparciu Maxi Zoo i akcji charytatywnej Podaj Łapę możemy zadbać o to, co najważniejsze - profesjonalne przygotowanie naszych psów do akcji ratujących ludzkie życie” – dodaje przedstawiciel GOPR.

Podaj Łapę czworonożnym przyjaciołom

Maxi Zoo już od trzech lat każdej jesieni organizuje w Polsce akcję charytatywną Podaj Łapę, wspierającą fundacje, które pracują ze zwierzętami na rzecz ludzi. Podczas dwóch poprzednich edycji udało się zebrać 62 tys. złotych, które zostały przekazane Fundacji Przyjaciel (2015 r.) i Stowarzyszeniu Zwierzęta Ludziom w Centrum Zdrowia Dziecka oraz w Centrum Alzheimera w Warszawie (2016 r.).

„W Maxi Zoo wszystko, co robimy, robimy z miłości dla zwierząt. Zależy nam także na tym, aby miłość do zwierząt szerzyć dalej. Udaje nam się to już od dwóch lat dzięki zaangażowaniu w akcję Podaj Łapę naszych klientów. Wierzymy, że w tym roku pobijemy nasz wspólny rekord, a zebrane środki pomogą Fundacji GOPR w szkoleniu i sprawowaniu opieki nad psami ratowniczymi” - mówi Bartłomiej Łętocha, Dyrektor Marketingu i Sprzedaży Maxi Zoo.

Psy w służbie GOPR

W Górskim Ochotniczym Pogotowiu Ratunkowym jest 25 psów wyszkolonych do pracy na lawinach
w terenie otwartym oraz gruzach. Są to psy różnych ras przeznaczonych do ratownictwa takie jak: owczarki niemieckie, labradory czy border collie. Najczęściej są własnością ratowników zawodowych, jak i ochotników, którzy latami uczą się współpracy, by w górach tworzyć zgrany i efektywny tandem.
Statystyki GOPR pokazują, że najwięcej działań ratowniczych to akcje poszukiwawcze, w których psy odgrywają znaczącą rolę. 90% z nich kończy się odnalezieniem poszkodowanego, co jest sukcesem wszystkich ratowników biorących udział w działaniach, również tych czworonożnych. Ich odwaga, wytrzymałość, doskonały węch oraz zwinność są nieocenionym atutem podczas akcji ratowniczych w  miejscach niebezpiecznych i trudnodostępnych, a także w wysokich i gruzach. Jeden pies wykonuje na lawinisku pracę nawet 5-6 ratowników górskich.

Akcję Podaj Łapę wspierają polscy alpiniści, himalaiści i taternicy: Aleksander Lwow, Piotr Pustelnik, Janusz Majer  oraz Krzysztof Wielicki. Patronatem mediowym akcję objęło National Geographic.

O Maxi Zoo:
Maxi Zoo należy do założonej w 1990 roku w Niemczech przez Torstena Toellera sieci sklepów z produktami dla zwierząt. Działająca pod nazwą Fressnapf lub Maxi Zoo sieć jest obecnie niekwestionowanym liderem na europejskim rynku.W Polsce Maxi Zoo ma 16 sklepów, jednak już w najbliższym czasie planowana jest dalsza ekspansja. Sklepy Maxi Zoo oferują swoim klientom niezwykle szeroki wybór produktów żywnościowych, oryginalnych akcesoriów oraz zabawek. Asortyment ponad 6000 produktów dla zwierząt obejmuje najbardziej znane na rynku marki, ale również wyjątkowe produkty marek dostępnych tylko w Maxi Zoo. Maxi Zoo to także profesjonalna obsługa służąca fachową radą, możliwość przyjścia do sklepu z pupilem i skorzystania z wagi dla zwierząt, baru dla psów i przymierzenia akcesoriów. Po więcej informacji zapraszamy na stronę internetową www.maxizoo.pl.

Więcej informacji:

Anna Engel
Marketing Team Leader
Maxi Zoo Polska Sp. z o.o.
Mobile: +48 532 757 717
Email: anna.engel@maxizoo.pl

Emilia Klepacka
PR Manager
Agencja 4Frame
Mobile: +48 664 027 478
Email: emilia.klepacka@4frame.pl

 

Nadesłał:

adrianna.sobczak@4frame.pl

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl