Ryby za 9 zł w Muzeum Śląskim?
1 października br. ruszyła ogólnopolska kampania informacyjna Muzeum Śląskiego. Billboardy we Wrocławiu, Krakowie, Warszawie, Poznaniu, Łodzi i Katowicach zachęcają przechodniów do zakupu ryb w cenie 9 zł.
Po chwili dostrzegamy, że „Ryby" to fragment obrazu Tadeusza Pruszkowskiego, a cena to bilet wstępu na galerię. Billboardy promują także projekt nowej siedziby Muzeum Śląskiego, której ukończenie planuje się na rok 2012.
Głównym celem nowej kampanii wizerunkowej Muzeum Śląskiego jest poinformowanie opinii publicznej o dwóch stałych wystawach malarstwa polskiego: z lat 1800 - 1945 oraz po 1945 roku i zarazem budowanie świadomości o wybitnych zasobach kulturowych muzeum. Miasta akcji wybrano nieprzypadkowo - poza Katowicami zdecydowano się na inne metropolie gromadzące sztukę polską XIX i XX wieku. Jak pisze dyrektor Muzeum Śląskiego Leszek Jodliński: „Zorganizowanie kampanii także poza terenami województwa śląskiego, w ośrodkach posiadających zasoby komplementarne do śląskich, da nam okazję zwrócenia się zarówno do szerokiej publiczności uprawiającej turystykę kulturową, jak również do węższego grona odbiorców: krytyków sztuki, osób zainteresowanych historią malarstwa polskiego XIX i XX wieku. Bez wątpienia wybitny charakter tej kolekcji (obrazy z Galerii Malarstwa Polskiego 1800-1945 są przedmiotem nieustannych wypożyczeń), reprezentatywnej dla sztuki polskiej, powinien być skojarzony z bardziej widoczną niż do tej pory promocją tego zasobu".
A promować jest co. We wrześniu br., po prawie 5-miesiecznych pracach, udostępniono w nowej aranżacji „Galerię Malarstwa Polskiego 1800-1945". W nowoczesnej odsłonie możemy podziwiać prace największych mistrzów pędzla: Jana Matejki, Jacka Malczewskiego, Józefa Chełmońskiego, Aleksandra i Maksymiliana Gierymskich i wielu innych. Drugą z wystaw „Galerię Malarstwa Polskiego po 1945 roku" otwarto w marcu br. i od razu spotkała się ona z ciepłym przyjęciem tak zwiedzających jak i krytyków. Znajdziemy w niej dzieła najbardziej znanych twórców tego okresu, takich jak Zdzisław Beksiński, Tadeusz Kantor, Jerzy Nowosielski, Władysław Hasior czy Jerzy Duda-Gracz.
Billboardy promują również projekt Nowego Muzeum Śląskiego, które już w 2012 pojawi się w centrum miasta, na poprzemysłowym terenie dawnej kopalni „Katowice", stając się jedną z wizytówek Górnego Śląska.
Kampanię billboardową uzupełniono kilkudziesięcioma ramkami reklamowymi w warszawskim metrze. Tutaj z pasażerami podróżują postacie z obrazów Jacka Malczewskiego, Jerzego Nowosielskiego i Zdzisława Beksińskiego. Akcja przygotowana z AMS potrwa do 31 października br.
Nadesłał:
ap
|