Rynek Fotografii
Serwis SwiatObrazu.pl nawiązał współpracę z domem aukcyjnym Rempex i portalem rynku sztuki Artinfo.pl w zakresie promocji fotografii kolekcjonerskiej.
W ramach wspólnego projektu Rynek Fotografii będziemy przybliżać problematykę i wyjaśniać pojęcia związane z fotografią kolekcjonerską. Partnerem strategicznym projektu jest firma Epson.
Zagadnienia związane z rynkiem fotografii są w Polsce tematem otwartym i nie poznanym. Wciąż pozostaje wiele pytań bez konkretnych odpowiedzi a brak normalizacji związanych z fotografią kolekcjonerską mnoży problemy i niedomówienia w kręgach fotografów, artystów, historyków sztuki, jak i kolekcjonerów i marszandów. Te owe pytania bez odpowiedzi w połączeniu z troską o losy fotografii kolekcjonerskiej, skłoniły nas do współpracy, której efektem jest projekt Rynek Fotografii.
W serwisie SwiatObrazu.pl została uruchomiona stała sekcja pod nazwą Rynek Fotografii http://www.swiatobrazu.pl/kategoria,rynek_fotografii, w której zamieszczać będziemy kolejne artykuły z cyklu. Nad poziomem merytorycznym publikowanych materiałów czuwać będą profesjonalni i doświadczeni specjaliści, których działalność skupia się wokół rynku fotografii kolekcjonerskiej. Do projektu zapraszać będziemy również osoby, które będą chciały podzielić się z naszymi czytelnikami swoją wiedzą i pasją.
Fotografia Kolekcjonerska analogowa, cyfrowa oraz sposoby sygnowania i przechowywania zdjęć
Normy dla fotografii kolekcjonerskiej
Marketing fotografii kolekcjonerskiej
Mówiąc o rynku fotografii, trzeba wziąć pod uwagę kilka istotnych aspektów, u podstaw których leży historia, od której zaczniemy cykl artykułów Rynek Fotografii. Inaczej bowiem zainteresowanie fotografią kolekcjonerską wyglądało na świecie i w Polsce. Za granicami naszego kraju początki fotografii kolekcjonerskiej można datować na połowę XIX wieku, podczas gdy w Polsce dopiero w latach 70-tych XX wieku zaczęto numerować fotografie. Obserwując to, co się dzieje z fotografią kolekcjonerską za granicą, możemy przypuszczać, że stanie się to naszym udziałem dopiero za kilkanaście lat.
Niezwykle istotnym czynnikiem w fotografii kolekcjonerskiej jest trwałość wydruków i rodzaj fotografii, tzn. sposób wykonania. Przybliżymy naszym czytelnikom zarówno tradycyjny sposób wykonania pod powiększalnikiem, jak i tzw. ciemnię cyfrową, a więc szereg zabiegów, gdzie do uzyskania fotografii stosuje się program komputerowy, wysokiej jakości skanery i drukarki. Przedstawimy warunki, jakie muszą zaistnieć dla fotografii analogowej i dla fotografii cyfrowej, aby można było je zaliczyć do fotografii kolekcjonerskiej.
Będziemy również poruszać ważne zagadnienia związane z rodzajami odbitek, metodami otrzymywania fotografii, samej formy sygnowania zdjęć. Wyjaśnimy w jaki sposób czytać opisy fotografii, w jaki sposób ustala się nakład, datowanie. Zajmiemy się również określeniem typu odbitki i nazewnictwem. Poruszymy tematy związane z technologią i materiałoznawstwem, tak w przypadku tradycyjnych odbitek jaki i wydruków cyfrowych. Opiszemy stan fotografii kolekcjonerskiej ze strony marketingowej. Wiele uwagi poświęcimy na tematy związane z prawem autorskim. Odpowiemy m. in. na pytania czy warto inwestować w fotografię, jak tworzyć własne kolekcje.
Głęboko wierzymy, że projekt Rynek Fotografii znajdzie swoich miłośników wśród naszych - i nie tylko - czytelników. Mamy nadzieję, że wytyczymy nowe szlaki, którymi podążać będą miłośnicy fotografii, przyczyniając się do powstania i rozwoju rynku fotografii kolekcjonerskiej w Polsce na światowym poziomie.
Nadesłał:
ap
|