SafeKiddo Foundation rozpoczyna działalność
Celem SafeKiddo Foundation, organizacji non-profit, jest aktywność edukacyjna związana z promowaniem dobrych praktyk w zakresie korzystania z nowych technologii zarówno wśród rodziców, jak i dzieci.
Fundacja będzie podejmować inicjatywy na rzecz zwiększania bezpieczeństwa najmłodszych w sieci. Pierwszym projektem Fundacji będzie raport pod tytułem „Dorastając w świecie online. Dzieci w sieci w latach 2005 - 2015. Bezpieczeństwo i zagrożenia". W przygotowanie raportu zaangażowały się: Grupa PZU (partner strategiczny), Alior Bank (partner) oraz PRESS-SERVICE Monitoring Mediów (partner merytoryczny).
Misją SafeKiddo Foundation jest działalność na rzecz rozwoju umiejętności efektywnego wykorzystywania technologii cyfrowych przez dzieci i dorosłych oraz promowanie zrównoważonego rozwoju dzieci w cyfrowym świecie z uwzględnieniem zasady online - offline balance.
Organizacja jest otwarta na współpracę z ekspertami i instytucjami zarówno z Polski, jak i z zagranicy, chcącymi mieć realny wpływ na poprawianie poziomu ochrony dzieci w sieci oraz promowanie dobrych praktyk w tym obszarze. Fundacja zamierza również uczestniczyć w wartościowych inicjatywach, które wpisują się w jej cele statutowe.
Założycielem SafeKiddo Foundation jest Marcin Marzec, ekspert ds. bezpieczeństwa IT z dwudziestoletnim doświadczeniem, prywatnie ojciec dwóch synów w wieku szkolnym. To z myślą o nich w 2o14 roku stworzył SafeKiddo - intuicyjną aplikację do ochrony najmłodszych w sieci, która dziś zapewnia bezpieczeństwo w Internecie tysiącom dzieci na całym świecie. Prezesem Fundacji jest Natalia Mielech, która przez wiele lat zajmowała się koordynacją i komunikacją projektów Komisji Europejskiej. Prowadziła dwie edycje projektu SIP BENCH - Benchmarking of parental control tools, dotyczącego narzędzi kontroli rodzicielskiej dostępnych w UE oraz uczestniczyła w wielu inicjatywach na rzecz bezpiecznego Internetu.
Dynamika postępu technologicznego stawia przed nami ogromne wyzwania, wśród których kluczowa jest edukacja związana z mądrym i świadomym wykorzystywaniem nowych technologii. Współcześni rodzice, 20-, 30-latkowie są pierwszym pokoleniem, które w wychowaniu dzieci musi uwzględnić cyfrowe kompetencje i wpływ Internetu oraz urządzeń mobilnych na ich rozwój społeczno - emocjonalny. Chcemy ich w tym wspierać poprzez szeroko pojętą działalność edukacyjną oraz inicjowanie wartościowych projektów, które będą przyczyniać się do promowania dobrych praktyk w obszarze związanym z korzystaniem z nowych technologii przez dzieci oraz przez nich samych - informuje Natalia Mielech - Prezes SafeKiddo Foundation.
Priorytety Fundacji:
- promowanie dobrych praktyk w zakresie ochrony dzieci w sieci i zwiększania ich bezpieczeństwa;
- tworzenie i promowanie merytorycznych treści dla dzieci i rodziców zgodnie z zasadą „bawiąc-uczyć";
- wspieranie i organizowanie wydarzeń oraz projektów, których celem jest aktywne spędzanie czasu z rówieśnikami poza siecią;
- prowadzenie badań w obszarze ochrony dzieci w sieci i zagrożeń z tym związanych;
- inicjowanie i udział w kampaniach społecznych oraz programach edukacyjnych, które promują mądre i wartościowe postawy związane z korzystaniem z nowych technologii.
Raport „Dorastając w świecie online. Dzieci w sieci w latach 2005 - 2015. Bezpieczeństwo i zagrożenia"
Fundacja jako pierwsza organizacja w Polsce dokona analizy ilościowej oraz jakościowej publikacji w mediach z ostatnich 10 lat, dotyczących problematyki bezpieczeństwa dzieci w sieci na przestrzeni ostatniej dekady. Efekty prac zostaną zebrane w formie raportu pod tytułem „Dorastając w świecie online. Dzieci w sieci 2005 - 2015. Bezpieczeństwo i zagrożenia". Jego publikacja przewidziana jest na pierwsze półrocze 2016 roku. Grupa PZU jest partnerem strategicznym, Alior Bank partnerem, a PRESS-SERVICE Monitoring Mediów partnerem merytorycznym projektu.
Dzięki współpracy z partnerami projektu oraz ekspertami z wybranych dziedzin, raport zapewni wiedzę i wskaże trendy niezbędne do podjęcia działań profilaktycznych na rzecz zwiększania bezpieczeństwa dzieci w Internecie oraz promowania wśród rodziców dobrych praktyk w tym zakresie. Przeprowadzona analiza pozwoli również przedstawić odpowiednie rekomendacje i prognozy na najbliższe lata.
Nadesłał:
White Label PR
|