Salonik prasowy podnosi atrakcyjność marketu


Salonik prasowy podnosi atrakcyjność marketu
2011-01-17
Saloniki prasowe ulokowane w sklepach wielkopowierzchniowych podwyższają ocenę marketu w oczach klientów – wynika z raportu, opracowanego na zlecenie Kolportera przez firmę badawczą Inquiry Market Research.

Badanie pokazuje również, że saloniki prasowe lokowane w wydzielonych poza halą sprzedaży miejscach nie stanowią konkurencji dla supermarketów, na terenie których się znajdują.

„Wydawałoby się, że salonik prasowy może być konkurencją dla zakupu prasy na stoisku w supermarkecie. Tymczasem na podstawie wyników badania widzimy, że obecność saloników podnosi konkurencyjność danego punktu jako miejsca zakupu prasy - także w odniesieniu do supermarketu” - czytamy w raporcie

Jak zauważają autorzy raportu, jeśli na terenie marketu funkcjonuje salonik prasowy Kolportera, odsetek klientów kupujących gazety na stoisku znajdującym się na terenie sklepu rośnie. Natomiast wpływ obecności saloniku na zakupy papierosów w samym markecie jest minimalny. Autorzy podkreślają, że tam, gdzie istnieją saloniki, klienci wyżej oceniają cały market. Z raportu wynika ponadto, że 2/3 wszystkich badanych uważa, że salonik prasowy w markecie jest potrzebny. Raport został przygotowany na podstawie ankiet przeprowadzonych wśród klientów sklepów sieci Biedronka i Carrefour w Gdańsku, Katowicach, Łodzi i Warszawie.

Kolporter Biuro Prasowe

Nadesłał:

Kolporter Biuro Prasowe

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl