Samsung liderem rynku telewizorów


2012-03-16
Samsung jest najczęściej wybieranym producentem telewizorów. Według przygotowanego przez Porównywarkę Cen Okazje.info raportu Preferencje zakupowe w kategorii Telewizory ponad 30% korzystających z serwisu wybierało produkty właśnie tej marki.

Dane zebrane przez analityków serwisu potwierdzają tezę, którą postawili już między innymi specjaliści Rzeczpospolitej i Pulsu Biznesu. Zainteresowanie kupnem telewizora rosło już w 2011 roku i będzie się jeszcze wzmagać przed czerwcowymi mistrzostwami. 1/3 ze 100 najchętniej oglądanych ofert porównywarki to właśnie telewizory, a modele firmy Samsung zdobyły na tej liście aż 18 miejsc. Użytkownicy Okazje.info do wiodących marek zaliczyli również LG, Sony i Toshibę. Ulubione odbiorniki Polaków to Samsung LE32C450, Sony Bravia KDL-40EX710, Samsung UE40D6500 i Panasonic TX-P42U30E.


Korzystający z serwisu mają sprecyzowane gusta nie tylko w kwestii producenta – zdecydowanie największym powodzeniem cieszą się ekrany typu LCD. Ich dominacja (40,96% wszystkich odfiltrowań w kategorii Telewizory) daje się zauważyć nawet mimo rosnącego zainteresowania modelami 3D. Z roku na rok spada tez popularność telewizorów plazmowych.


- Technologia LCD zapewnia bogaty wybór modeli o różnych parametrach, a odbiorniki dobre dla przeciętnego użytkownika można mieć w bardzo korzystnych cenach – mówi Michał Delekta, opiekun działu RTV w Okazje.info. - Ekrany LED, mimo nieco lepszych parametrów przyciągają uwagę kupujących w mniejszym stopniu – oglądało je niemal 25 % wszystkich przeglądających kategorię Telewizory. Jest to jednak technologia stosunkowo nowa na polskim rynku i część konsumentów może jej dobrze nie znać. Zwłaszcza, że kuszą ich teraz odbiorniki trójwymiarowe. dodaje specjalista porównywarki.


Dane Okazje.info jednoznacznie wskazują na rosnącą popularność telewizorów 3D. Choć kategoria dostępna jest na serwisie od marca, w 2011 roku zajęła 9 miejsce wśród wszystkich wyświetlanych w porównywarce. Powodem są nie tylko coraz niższe ceny – odbiornik 3D można mieć już za 2,5 tys. zł – ale też rosnący wybór modeli. Dane firmy DisplaySearch wskazywały, że rynek światowy w roku 2011 wzbogacił się łącznie o 21, 5 mln telewizorów 3D, a w trzecim kwartale ich udział wśród innych technologii przekroczy 20%. Na podstawie badań Okazje.info można przewidzieć podobny scenariusz również dla Polski. O innych rynkowych trendach i tym, jak Polacy wybierają telewizory można dowiedzieć się z całości raportu Preferencje zakupowe w kategorii Telewizory. >>zobacz raport



-----------------------------------------------------------

Pobierz raport: http://www.okazje.info.pl/Preferencje-zakupowe-w-kategorii-Telewizory-raport-Okazje.info-2012.pdf


Porównywarka cen Okazje.info http://www.okazje.info

Kontakt: Aleksandra Lisiecka – a.lisiecka@okazje.info.pl


Okazje.info to piąty pod względem zasięgu serwis e-commerce w Polsce* i zarazem najszybciej rozwijająca się porównywarka cen. Miesięcznie serwis odwiedza ponad 4,5 miliona użytkowników, przeglądając oferty z 2000 kategorii produktowych.

Z usług Okazje.info korzysta ponad 1800 sklepów internetowych i marketów, prezentujących swoje oferty, gazetki reklamowe i akcje specjalne. Elastyczne warunki współpracy i szeroka oferta usług promocyjnych (pozycjonowanie ofert, akcje specjalne, display) gwarantują dotarcie do wybranych grup klientów i wysoką efektywność działań marketingowych .

* Megapanel, sierpień 2011

Nadesłał:

Porównywarka cen Okazje.info
http://www.okazje.info.pl/

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl