Santander Orchestra przyciągnęła 125 młodych muzyków i studentów
Muzyka z nutą biznesu – tym hasłem można podsumować tegoroczną edycję Akademii Santander Orchestra, która właśnie dobiegła końca. W zorganizowanych wykładach oraz warsztatach muzycznych wzięło udział aż 125 młodych muzyków i studentów.
Muzyka z nutą biznesu – tym hasłem można podsumować tegoroczną edycję Akademii Santander Orchestra, która właśnie dobiegła końca. W zorganizowanych wykładach oraz warsztatach muzycznych wzięło udział aż 125 młodych muzyków i studentów. Zainteresowaniem cieszyły się zajęcia z public relations i social media, które poprowadzili m.in. Rafał Masny z Abstra.tv oraz Piotr Metz, szefa muzyczny Programu 3 Polskiego Radia.
- Od początku istnienia Santander Orchestra do współpracy zapraszamy nie tylko wybitnych muzyków, ale też ekspertów z dziedzin, które są przydatne z punktu widzenia wejścia młodych muzyków na rynek pracy. Zaoferowaliśmy im zajęcia m.in. z prawa autorskiego, public relations czy social media. Na tych ostatnich młodzi ludzie mogli posłuchać Rafała Masnego, który opowiadał o tym jak wykorzystać nowe kanały komunikacji w budowaniu własnego wizerunku, a Piotr Metz opisywał proces rodzenia się talentów na polskiej scenie muzycznej – mówi Katarzyna Meissner, dyrektor Biura Sponsoringu i Projektów Relacyjnych Banku Zachodniego WBK.
Muzyka na pierwszym planie
Podstawą tegorocznej Akademii Santander Orchestra pozostały warsztaty mistrzowskie, których celem było doskonalenie umiejętności gry na instrumentach. Przez dwanaście tygodni odbywały się spotkania prowadzone przez wybitnych polskich tutorów, w tym m.in. Jana Stanienda, Adama Krzeszowieca czy Tomasza Bińkowskiego. W warsztatach masterclass w sumie wzięło udział aż 67 osób. Największym zainteresowaniem cieszyły się zajęcia z doskonalenia umiejętności gry na skrzypcach, wiolonczelach i fletach.
- Tegoroczna edycja Santander Orchestra była wyjątkowa. Przede wszystkim w naszych zajęciach wzięła udział rekordowa liczba osób, co dla nas stanowi dowód, że tego typu wsparcie muzyków na wczesnym etapie jest kluczowe. Z własnego doświadczenia wiem, z jakimi trudnościami wiąże się wybranie kariery muzycznej i cieszę się, że mogę pomóc innym. Santander Orchestra to dla naszych uczestników unikatowe doświadczenia, które inspirują ich do dalszego rozwoju, a zdobyte umiejętności i kontakty stanowią wsparcie w płynnym wejściu na rynek pracy po zakończonej edukacji – mówi Filip Czarnecki, Project Manager, Fundacja MyWay.
Biznesowy akompaniament
Oprócz zajęć masterclass, w 3. edycji Akademii Santander Orchestra, młodzi muzycy mogli wziąć udział w serii wykładów teoretycznych, które poruszały tematy związane m.in. z savoir-vivre, prawem autorskim, public relations i social media. Ten cykl zajęć z ekspertami pokazał uczestnikom, w jaki sposób należy świadomie prowadzić własną karierę i umiejętnie zarządzać wizerunkiem, a tym samym stawać się bardziej konkurencyjnym na wymagającym rynku pracy. W zajęciach teoretycznych wzięło udział 58 studentów. Największym zainteresowaniem cieszyły się wykłady z public relations oraz social media, prowadzone przez Iwonę Błońską-Orzoł oraz Monikę Nowakowską z Banku Zachodniego WBK, w których wzięli udział Rafał Masny z Abstra.tv oraz Piotr Metz, szef muzyczny Programu 3 Polskiego Radia.
Zajęcia 3. edycji Akademii Santander Orchestra odbywały się w Centrum Relacyjnym Banku Zachodniego WBK w prawie każdy weekend od końca września br. Projekt realizowany jest przez Bank Zachodni WBK i Fundację Młodych Talentów MyWay wspólnie z Europejskim Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego w Lusławicach. Partnerem artystycznym wydarzenia jest Steinway & Sons udostępniający fortepian Boston. Patronat medialny nad wydarzeniem objął Program 2 Polskiego Radia, Interia.pl oraz Rzeczpospolita.
Nadesłał:
Szymon Skowron
|