Seat rozpoczyna nowy etap Mistrzostw Świata Samochodów Turystycznych w Walencji


Seat rozpoczyna nowy etap Mistrzostw Świata Samochodów Turystycznych w Walencji
2009-05-30
W najbliższy weekend na torze Cheste w Walencji odbędzie się kolejna runda Mistrzostw Świata Samochodów Turystycznych.

Pomimo wprowadzonych przez FIA modyfikacji w stosowaniu reguł technicznych, ze szkodą dla samochodu SEAT Leon TDI, zespół SEAT Sport ma nadzieję na uzyskanie wyniku odpowiadającego dotychczasowemu nakładowi pracy.

Dla przypomnienia, tuż przed poprzednią rundą wyścigów odbywającą się na francuskim torze w Pau zostało wprowadzone ograniczenie ciśnienia turbodoładowania do 2,5 bara (bez tolerancji). Nie pozwoliło to zespołowi SEAT Sport na podjęcie skutecznej rywalizacji po drastycznej utracie mocy w porównaniu z poprzednimi wyścigami, w trakcie których obowiązywał limit 2,9 bara. Na najbliższy wyścig w Walencji FIA ustanowiła nowy limit ciśnienia turbodoładowania wynoszący 2,7 bara, a decyzja ta została ogłoszona na siedem dni przed weryfikacjami. Mimo tak krótkiego czasu, dzięki wytężonej pracy SEAT Sport zdołał dostosować samochody do nowych zasad stosowania reguł technicznych.

Ponadto FIA skorygowała i wyjaśniła zasady stosowania reguł dotyczących ciśnienia w odniesieniu do obrotów silnika dla wszystkich samochodów ścigających się w mistrzostwach.

SEAT pragnie wyrazić brak akceptacji dla takich modyfikacji zasad stosowania reguł technicznych, które wprowadzono już po raz trzeci od początku sezonu, a jednocześnie deklaruje swoje zaangażowanie w Mistrzostwa Świata, które zamierza potwierdzić walcząc o zwycięstwo na torze Cheste. Z uwagi na brak możliwości przeprowadzenia testów po opublikowaniu przez FIA nowelizacji zasad stosowania reguł technicznych sobotnie wolne sesje treningowe nabierają szczególnego znaczenia.

Pięciu kierowców i pięciu inżynierów zespołu czeka wytężona praca przy rekalibracji ustawień Leona TDI w trakcie sesji treningowych. Zespół wykorzysta swoje największe atuty, dzięki którym zdobył podwójne mistrzostwo w sezonie 2008: znakomity poziom przygotowań, dobrą strategię i absolutny priorytet pracy na rzecz zespołu przed indywidualnymi celami.

Mimo wydarzeń w Pau Yvan Muller pozostaje liderem klasyfikacji kierowców, a SEAT nadal prowadzi w klasyfikacji producentów. Słaby wynik we Francji ma jednak także pozytywny aspekt, ponieważ samochody SEAT-a w Walencji będą lżejsze od pojazdów BMW i Chevroleta odpowiednio o 20 i 10 kilogramów.

Tor Cheste jest szczególnie trudny dla SEAT-a, ale wiążą się z nim także przyjemne wspomnienia. W 2005 roku Jordi Gené wygrał tam wyścig za kierownicą modelu SEAT Leon WTCC. Było to wówczas pierwsze zwycięstwo tego auta i jego trzeci występ na torze.

Transmisje telewizyjne kanale na Eurosport  

Sobota, 30.05
Kwalifikacje, NA ŻYWO Eurosport 2, 15.15 - 16.00

Niedziela, 31.05
Rozgrzewka, NA ŻYWO Eurosport International, 09.30 - 10.00
Wyścig 1, NA ŻYWO Eurosport International, 12.45 - 13.35
Wyścig 2, NA ŻYWO Eurosport International, 14.45 - 15.45

Godziny podano wg czasu środkowoeuropejskiego (CET) 

Wagi i balast samochodów  

SEAT Leon TDI: 1170 kg + 20 kg balastu = 1190 kg
SEAT benz.: 1170 kg - 20 kg balastu = 1150 kg
BMW: 1155 kg + 40 kg balastu = 1195 kg
Chevrolet Cruze: 1170 kg + 30 kg balastu = 1200 kg
BMW (prywatne): 1155 kg
Łada: 1170 kg - 20 kg balastu = 1150 kg

(Na podstawie specjalnego upoważnienia FIA BMW 320Si startuje z balastem o 15 kg mniejszym niż SEAT Leon TDI.)

Klasyfikacja Mistrzostw Świata 

Kierowcy:

1. Y. Muller (SEAT) - 45 p.
2. A. Farfus (BMW) - 39 p.
3. G. Tarquini (SEAT) - 34 p.
4. R. Huff (Chevrolet) - 32 p.
5. R. Rydell (SEAT) - 30 p.
6. A. Priaulx (BMW) - 26 p. 

Konstruktorzy:

1. SEAT - 107 p.
2. BMW - 91 p.
3. Chevrolet - 82 p.
4. Lada - 29 p. 

SEAT wchodzi w skład Audi Brand Group. Z dniem 1 stycznia 2002r. koncern Volkswagena został podzielony na 2 grupy - do pierwszej grupy trafiły modele klasyczne, do drugiej samochody o sportowym duchu. W grupie o charakterze sportowym znalazł swe miejsce SEAT. Stojąc obok Audi i Lamborghini, zachował własną tożsamość - swoisty śródziemnomorski charakter oraz nowoczesność w formie i stylizacji nadwozi. SEAT technologicznie bazuje na rozwiązaniach zastosowanych i sprawdzonych w modelach Audi.

Nadesłał:

ap

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl