SEGRO: Dynamiczny rozwój e-commerce wymaga rozwiązań „szytych na miarę”


2016-11-25
Komentarz ekspercki Magdaleny Szulc, Dyrektor SEGRO na Europę Centralną w kontekście Black Friday i Cyber Monday oraz przedświątecznego szczytu zakupowego.

Przedświąteczny szczyt zakupowy przypadający pomiędzy Black Friday (25 listopada) i Cyber Monday (28 listopada) oraz rosnąca w tym czasie aktywność konsumentów stanowi bardzo duże wyzwanie logistyczne. Rekordowe wyniki sprzedaży w tym czasie są zjawiskiem widocznym w szczególności na tak dojrzałych rynkach, jak amerykański i brytyjski. Trendy obserwowane w tych krajach pozwalają stwierdzić, że z każdym rokiem, w czasie przedświątecznego sezonu zakupowego udział e-sklepów w handlu ogółem będzie coraz większy. Na znaczeniu zyskają zatem firmy odpowiedzialne za dostawę zamówienia do klienta. Skuteczna obsługa przesyłek będzie jednak wymagała od nich efektywnych narzędzi logistycznych. SEGRO rozumie te uwarunkowania i w odpowiedzi na bieżące potrzeby rynkowe oferuje rozwiązania magazynowe „szyte na miarę”, które w krótkim czasie pozwalają zoptymalizować procesy biznesowe.

Według danych zgormadzonych przez firmę ComScore w trakcie ubiegłorocznego Cyber Monday wartość towarów zakupionych w sieci przekroczyła w USA poziom 3,1 mld dolarów – jest to kwota o około 20% wyższa niż w 2014 roku. Podobny trend wzrostowy widoczny był także w Europie. Jak wynika z informacji zebranych przez IMRG, w 2015 roku na terenie Wielkiej Brytanii, w trakcie czterech dni pomiędzy Black Friday i Cyber Monday, e-konsumenci wydali łącznie 3,3 mld funtów – to o ponad 34% więcej niż w 2014 roku. Zachowania obserwowane na rynku amerykańskim i brytyjskim w czasie Black Friday i Cyber Monday coraz częściej jednak widoczne są także w innych krajach, w tym również w Polsce. Zwiększająca się w tym czasie wielkość wolumenu towarów dostarczanych do klientów wymaga nie tylko dużej efektywności operacyjnej przedsiębiorstw odpowiedzialnych za obsługę zamówień, ale przede wszystkim elastyczności i właściwego planowania w kontekście lokalizacji centrów magazynowych.

Obecnie w portfolio klientów SEGRO aż 20% stanowią operatorzy logistyczni, z kolei 9% to firmy z segmentu pocztowo-kurierskiego. Spodziewamy się, że w najbliższych latach odsetek ten może jednak ulec zwiększeniu. W kontekście Polski, dla inwestycji dedykowanych branży logistycznej, ważnymi czynnikami, które wpływają na niesłabnące zainteresowanie naszym krajem są między innymi strategiczna lokalizacja w sercu Europy, a także rozwijająca się sieć nowoczesnych dróg i autostrad. Czynnik ten był z pewnością istotny m.in. dla sfinalizowania umowy pomiędzy SEGRO i DPD Polska w ramach realizacji projektu built to suit (BTS) obejmującego budowę terminalu typu cross-dock na terenie SEGRO Logistics Park Poznań, Komorniki. Obiekt jest zlokalizowany przy jednej z głównych tras tranzytowych łączących Europę Zachodnią oraz Wschodnią i został w pełni dostosowany do potrzeb działalności branży kurierskiej – jest wyposażony w 80 bram kurierskich, 40 doków, a także parking dla ponad 60 samochodów osobowych oraz ponad 100 pojazdów ciężarowych i busów.

Warto podkreślić, że e-handel to obecnie już nie tylko najwięksi gracze, ale coraz częściej także mniejsze e-sklepy o zasięgu lokalnym. W odpowiedzi na ich potrzeby SEGRO oferuje również mniejsze obiekty magazynowe typu smal business units (SBU). Inwestycje tego rodzaju doskonale wpisują się w model biznesowy mniejszych firm i w kontekście branży e-commerce mogą pełnić funkcję bazy logistycznej dla e-detalistów, a także operatorów kurierskich. Jednostki te obejmują powierzchnie biurowe, małe magazyny, realizację usług, kompletacje, a także lekką produkcję. Minimalne moduły do wynajęcia zaczynają się w nich już od 300 m², a jako projekty magazynowo-biurowe są one idealnym rozwiązaniem dla firm poszukujących dobrej lokalizacji w ramach granic administracyjnych miast, reprezentacyjnego otoczenia i łatwego dostępu do infrastruktury komunikacyjnej.

Nasze wieloletnie doświadczenie pokazuje, że dopasowana do indywidualnych potrzeb oferta SEGRO pozwala w szybki sposób optymalizować efektywność biznesową i zwiększać zyski naszych klientów. W najbliższych latach planujemy kontynuację  dotychczasowej ekspansji oraz inwestycje, które pozwolą w maksymalnym stopniu wykorzystać zarówno potencjał rynku e-commerce, jak i branży magazynowej w Polsce i Europie.

Nadesłał:

Partner of Promotion

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl