Sektor finansowy inwestuje w nowoczesne technologie


2013-12-17
Rok 2013 upłynął bankom, towarzystwom funduszy i ubezpieczycielom pod znakiem optymalizacji kosztów i uatrakcyjniania swojej oferty dla klientów.

W mijającym roku banki i firmy branży finansowo-ubezpieczeniowej kładły duży nacisk na optymalizację procesów przy wykorzystaniu narzędzi informatycznych. Najczęściej wybierano rozwiązania, które umożliwiają profesjonalną obsługę klienta i prowadzenie sprawozdawczości, pozwalają na gruntowną analizę zgromadzonych danych oraz umożliwiają zarządzanie ryzykiem, aktywami, portfelem inwestycyjnym i obiegiem dokumentów, a także obsługę procesu udzielania kredytów. Branża sięgała również po systemy zapewniające bezpieczeństwo poufnych danych. Istotne dla banków było wejście w życie rekomendacji „D", szczególnie w zakresie bezpieczeństwa systemów informatycznych. Popularnością cieszyło się także przetwarzanie w chmurze obliczeniowej (zwykle prywatnej), które umożliwia obniżenie kosztów wdrożenia i utrzymania rozwiązań informatycznych. Ponadto pracownicy instytucji finansowych coraz chętniej sięgali po urządzenia mobilne, które pozwalały im na obsługę klientów z dowolnego miejsca i błyskawiczne przedstawianie oferty adekwatnej do ich profilu biznesowego. 


- Rok 2013 upłynął bankom, towarzystwom funduszy i ubezpieczycielom pod znakiem optymalizacji kosztów i uatrakcyjniania swojej oferty dla klientów. Instytucje te skupiały się przede wszystkim na usprawnieniu zarządzania obszarami technologii informacyjnej i zapewnieniu bezpieczeństwa teleinformatycznego, a także obsługi wzmożonych przepływów informacji w odpowiednim czasie. Decydując się na wdrożenie systemu, organizacje przywiązywały dużą wagę do kompetencji dostawców IT, terminowość wykonania projektu, a przede wszystkim zabezpieczenie poufnych danych poprzez kompleksową ochronę zasobów IT - komentuje dr Jan Szymanowski, wiceprezes zarządu, Bonair SA.

Co więcej, instytucje często decydowały się na zmiany w kulturze organizacyjnej, dotychczasowych procedurach i komunikacji pomiędzy pracownikami firmy, których celem było zapewnienie synergii pomiędzy biznesem a technologią i osiągnięcie maksymalnych korzyści z wdrożenia. Kluczowa dla branży była także kwestia bezpieczeństwa systemów i danych, szczególnie ważna w przypadku banków, które jako instytucje zaufania publicznego są zobowiązane spełniać wymogi określone w rekomendacjach regulatora rynku. Szeroka dyskusja o nowych regulacjach dotyczących wymogów ostrożnościowych i Systemie Ochrony Instytucjonalnej toczyła się w tym roku w Bankach Spółdzielczych, dla których IPS stanowi nowe wyzwanie i konieczność określenia nowych norm nadzorczych bądź formę uczestnictwa w ochronie instytucjonalnej.

W 2014 roku instytucje finansowe nadal będą przykładać dużą wagę do optymalizacji kosztów i doskonalenia obsługi klientów. Dlatego coraz większą popularnością cieszyć się będą systemy klasy CRM, które oprócz gromadzenia danych stricte o kliencie, pozwalają również na badanie jego otoczenia i zmian w dotychczasowym zachowaniu (media społecznościowe, ruch w internecie), a tym samym umożliwiają przygotowanie dedykowanej oferty ze znacznym wyprzedzeniem, zapewniając przewagę nad konkurencją.   

Oczywiście branża w dalszym ciągu będzie wykorzystywać systemy przeznaczone do wyceny aktywów, zarządzania portfelem inwestycyjnym, sprawozdawczości funduszy czy automatyzacji procesu kredytowego (rating, scoring).

 

- Banki, firmy ubezpieczeniowe i towarzystwa funduszy są coraz bardziej wymagające wobec rozwiązań IT. Dokładniej planują inwestycje i stawiają przed sobą cele biznesowe, jakie chcą osiągnąć dzięki wdrożeniu. Dlatego rok 2014 z pewnością przyniesie nam wiele wyzwań związanych z opracowywaniem nowych produktów, odpowiadających na indywidulane oczekiwania klientów - komentuje dr Jan Szymanowski, wiceprezes zarządu, Bonair SA.

***

 

Informacje o Bonair SA

 

Bonair SA jest od lat dostawcą usług i rozwiązań informatycznych dla branży finansowej, organów administracji publicznej, przedsiębiorstw handlowych, przemysłowych i usługowych. Firma istnieje na rynku polskim od 1991 roku, dostarczając usługi z zakresu projektowania i tworzenia aplikacji m.in. do obsługi procesu kredytowego, wyceny aktywów, agenta transferowego, komunikacji z BIK, zarządzania aktywami, wdrażając rozwiązania wspierające zarządzanie klasy ERP, CRM i BI oraz systemy do monitorowania i optymalizacji produkcji (MES). Bonair SA prowadzi również działania w zakresie integracji aplikacyjnej i systemowej oraz dostarcza infrastrukturę sprzętowo-systemową (m.in. serwerową, dostępową i sieciową). Firma posiada certyfikat ISO 9001:2008, a systemem zarządzania jakością objęte są wszystkie procesy w firmie. W biurach w Warszawie, Bydgoszczy, Krakowie, Łodzi, Szczecinie i Wrocławiu firma zatrudnia przeszło 160 osób, w tym wysoko wykwalifikowanych analityków, projektantów, konsultantów, programistów i inżynierów systemowych. Więcej informacji na stronie www.bonair.com.pl.

Kontakt:

Ilona Tyczyńska
Account Manager
Sigma International (Poland) LTD
Tel: +48 22 628 04 88, 628 05 93 wew. 147
Mobile: 668 492 521
e-mail: ilona.tyczynska@sigma.com.pl
www.sigma.com.pl

Elżbieta Więckiewicz
Account Manager
Sigma International (Poland) LTD
Tel: +48 22 628 04 88, 628 05 93 wew. 108
Mobile: 668 368 804
e-mail: elzbieta.wieckiewicz@sigma.com.pl
www.sigma.com.pl

Nadesłał:

EW

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl