Serwis Sony Virtual Production umożliwił realizację transmisji zawodów motocyklowych Alpenbrevet
Nowy serwis Sony do realizacji produkcji w chmurze zmienia rynek produkcji i transmisji na żywo
Dział Sony Professional Solutions Europe ogłosił uruchomienie Sony Virtual Production: dostępnego na życzenie, chmurowego serwisu z pełnym zestawem narzędzi do produkcji, które umożliwiają profesjonalną, strumieniową transmisję na wiele platform równocześnie. Informację tę podano podczas zorganizowanych przez firmę Red Bull weekendowych zawodów motocyklowych Alpenbrevet, które odbyły się w Sarnen w Szwajcarii.
Dotychczas, aby zapewnić wysoką jakość i niezawodność produkcji na żywo, trzeba było wykorzystywać zaawansowaną infrastrukturę, ponosić znaczne koszty początkowe i dysponować dużym zespołem utalentowanych twórców i techników. Serwis Sony Virtual Production ma na celu rozwiązanie tego problemu poprzez efektywną organizację produkcji, udostępnienie pracującego w chmurze, profesjonalnego miksera wizyjnego oraz szybkie dostarczanie materiału na strony internetowe, do serwisów społecznościowych i aplikacji oraz na platformy CDN.
Podczas jednodniowej imprezy firma Red Bull Switzerland wykorzystała rozwiązanie Sony Virtual Production, aby cały wyścig transmitować na żywo do swoich mediów społecznościowych. Zawody odbywały się na odległych terenach górskich, gdzie bardzo trudno byłoby zapewnić tradycyjną, fizyczną infrastrukturę transmisyjną. Dzięki chmurowemu serwisowi Virtual Production i łączom 4G firma Red Bull mogła rejestrować i transmitować całe wydarzenie, używając tylko kilku kamer i jednego laptopa służącego do obsługi wirtualnego miksera.
— Z biegiem lat zawody Alpenbrevet stały się ważnym wydarzeniem dla amatorów wyścigów motocyklowych ze Szwajcarii i całej Europy. Malownicza trasa, będąca magnesem dla uczestników, rodzi poważne wyzwania dla naszej ekipy zajmującej się rejestracją tego wydarzenia i transmitowaniem go na żywo na cały świat — wyjaśnia Hubert Zaech, kierownik produkcji w firmie Red Bull Switzerland. — Idealnym rozwiązaniem okazał się dla nas serwis Sony Virtual Production. Zapewnił swobodę, elastyczność i sprawność rejestracji oraz rozpowszechniania materiału bez mierzenia się z logistycznym koszmarem, jakim jest instalacja fizycznej infrastruktury w odległej lokalizacji.
Serwis Sony Virtual Production opiera się na prostym założeniu: użytkownik płaci tylko za to, co i kiedy jest mu potrzebne. Stworzono go, by zmniejszyć koszty produkcji na żywo, a zarazem umożliwić twórcom treści dotarcie do szerszej widowni i zwiększenie zysków. Posiadać trzeba tylko kamery rejestrujące obraz. Członkowie ekipy produkcyjnej logują się do spersonalizowanego portalu Virtual Production, synchronizują kamery i strumieniowo transmitują materiał w modelu „pay-as-you-go” — opłaty za rzeczywiste wykorzystanie.
Operatorzy na planie są wyposażeni w nadajniki bezprzewodowe. Przesyłają one materiał do wirtualnego miksera produkcyjnego, który znajduje się w chmurze Amazon Web Services. Mikser wizyjny może znajdować się w dowolnym miejscu na świecie — po zalogowaniu się do serwisu Virtual Production obsługuje się go przez zwykłą przeglądarkę internetową. Dostępne funkcje obejmują przełączanie strumieni z kamer, dodawanie grafiki, logo i napisów oraz szybkie przesyłanie gotowego materiału na różne platformy, takie jak YouTube czy Facebook Live. A wszystko to bez potrzeby uruchamiania czy instalowania specjalnego oprogramowania.
— Sony dokłada wszelkich starań, by pomagać klientom takim jak Red Bull w budowaniu marki i docieraniu do odbiorców — wyjaśnia Stuart Almond, dyrektor ds. marketingu w dziale Media Solutions Sony Professional. — Obecne zmiany zwyczajów widzów, korzystanie z wielu ekranów i wielu platform zmusza media do wprowadzania nowych technologii oraz usług, które zwiększają wartość materiałów i przyciągają widownię. Taką właśnie funkcję spełnia serwis Virtual Production. Zawody Red Bull Alpenbrevet doskonale nadawały się do weryfikacji nowego rozwiązania i zademonstrowania jakie możliwości i wartości daje naszym klientom.
Wirtualna produkcja wypełnia lukę między tradycyjnymi „ciężkimi” rozwiązaniami do produkcji na żywo a konsumenckimi narzędziami do strumieniowych transmisji. Dzięki wyjątkowej elastyczności serwis pozwala obsłużyć więcej wydarzeń, ponieważ jego najważniejsze elementy znajdują się w chmurze. Mimo to, realizowany program ma profesjonalną jakość.
Serwis Virtual Production firmy Sony będzie dostępny w Europie od września 2018 r. Dalsze informacje o serwisie można uzyskać, odwiedzając stoisko Sony na targach IBC 2018 lub wchodząc na www.pro.sony/virtualproduction
Nadesłał:
INDALO
|